Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #1 Skrevet 19. november 2014 Altså... Jeg har trent hveeeer dag i 5 uker. Jeg trener kondisjon. Jogger 1 time på mølla, etterfulgt av 2 km på ro maskinen. Avslutter med litt lett styrke. Jeg spiser hver 3 time (slavisk) og aldri utenom. Havregryn, frukt, skive, skyr, eller lignende. Vanlig mat til middag(halvert porsjon fra tidligere.) jeg har 20 overvekt, og går ikke ned et gram!!!! Altså forstår at muskler veier mer enn fett osv, men når du har så mye ekstra så er det ikke riktig og legge på seg. Er 1,80 høy og 99 kg(farlig nær 100😱) HJELP! Anonymous poster hash: 47624...483
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #2 Skrevet 19. november 2014 Da spiser du mer enn kroppen forbrenner. Anbefaler deg å registrere hva du spiser og sjekke kalorier. Anonymous poster hash: b5bdc...e25
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #3 Skrevet 19. november 2014 Er også 20 kilo overvektig. Gått på lavkarbo i 14 dager og gått ned 7 kilo. Null trening, bortsett fra vanlig gåing og lek ute med ungene, spiser meg mett og sukkersuget er borte. Lavkarbo skal bli en livsstil for meg. Ikke en 'quick-fix' . Anonymous poster hash: 30ba7...378
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #4 Skrevet 19. november 2014 Lavkarbo er tingen Har gått ned 30 kg, og skal ned 20 til. (De 20 går treeeeeeeeeeeeegt, stått stille i flere mnd) Men de første 30 gikk så det suste! Anonymous poster hash: 4feca...677
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #5 Skrevet 19. november 2014 Da skal jeg lese meg opp på lavkarbo fremover. Høres jo helt utrolig ut hvor my dere har gått ned:) flinke er dere👍👍 Føler jeg har gitt ALT den siste tiden, vekten rikker seg ikke! Da er det lett og miste motivasjon. Og høre dere "dødelige" skryte av lavkarbo gjør at det antakelig blir neste skritt. Har vært skeptisk til den dietten av et par grunner, fare for hjerte? Og at man kan spise så mye man vil av feks bacon? Dette burde selvsagt vært noe jeg satt meg ordentlig inn i før jeg avslo den ideen😂 tusen takk for tips dere, skal absolutt lese meg opp:-)) Om jeg så hadde spist litt for mye så må vel vekta gå nedover? Jeg mener, mat inntaket nå er jo under 1/3 av tidligere. Samt trening.(som ikke forekom før:p) HI Anonymous poster hash: 47624...483
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #6 Skrevet 19. november 2014 #3 her: Nei, jeg tyller ikke i meg fett og går ikke på ketolyse. Spiser rent kjøtt, laks, avokado, grønnsaker, egg, ost etc. Spiser ikke bacon. Holder meg til ren mat uten mange karbohdrater og mat som metter lenge. Fett inntar jeg via laks, avokado, ost og kjøtt. Balanserer det så jeg ikke skal overspise proteiner, men få et sammensatt, sunt og mettende måltid. Bruk litt tid på å lese deg opp. Du trenger ikke gå for ekstremvarianten og du trenger slett ikke meske deg i bacon Anonymous poster hash: 30ba7...378
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #7 Skrevet 19. november 2014 Da skal jeg lese meg opp på lavkarbo fremover. Høres jo helt utrolig ut hvor my dere har gått ned:) flinke er dere Føler jeg har gitt ALT den siste tiden, vekten rikker seg ikke! Da er det lett og miste motivasjon. Og høre dere "dødelige" skryte av lavkarbo gjør at det antakelig blir neste skritt. Har vært skeptisk til den dietten av et par grunner, fare for hjerte? Og at man kan spise så mye man vil av feks bacon? Dette burde selvsagt vært noe jeg satt meg ordentlig inn i før jeg avslo den ideen tusen takk for tips dere, skal absolutt lese meg opp:-)) Om jeg så hadde spist litt for mye så må vel vekta gå nedover? Jeg mener, mat inntaket nå er jo under 1/3 av tidligere. Samt trening.(som ikke forekom før:p) HI Anonymous poster hash: 47624...483 Det er kombinasjonen av mettet fett og karbohydrater som er farlig. Kroppen trenger ikke inntak av karbohydrater. Menneskekroppen er fantastisk flink til å "ta vare på deg selv", den glukosen (karbo) hjernen trenger, lager kroppen selv Anonymous poster hash: 658f7...116
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #8 Skrevet 19. november 2014 Da skal jeg lese meg opp på lavkarbo fremover. Høres jo helt utrolig ut hvor my dere har gått ned:) flinke er dere Føler jeg har gitt ALT den siste tiden, vekten rikker seg ikke! Da er det lett og miste motivasjon. Og høre dere "dødelige" skryte av lavkarbo gjør at det antakelig blir neste skritt. Har vært skeptisk til den dietten av et par grunner, fare for hjerte? Og at man kan spise så mye man vil av feks bacon? Dette burde selvsagt vært noe jeg satt meg ordentlig inn i før jeg avslo den ideen tusen takk for tips dere, skal absolutt lese meg opp:-)) Om jeg så hadde spist litt for mye så må vel vekta gå nedover? Jeg mener, mat inntaket nå er jo under 1/3 av tidligere. Samt trening.(som ikke forekom før:p) HI Anonymous poster hash: 47624...483 Det er kombinasjonen av mettet fett og karbohydrater som er farlig. Kroppen trenger ikke inntak av karbohydrater. Menneskekroppen er fantastisk flink til å "ta vare på deg selv", den glukosen (karbo) hjernen trenger, lager kroppen selv Anonymous poster hash: 658f7...116 Også det du sier ang bacon, det er noe jeg opplever at de som er motstandere av lavkarbo sier. Selvfølgelig kan du spise så mye bacon du vil, noe du også kan uten å gå på lavkarbo, men det er jo fryktelig dumt og usunt da Men som du sier selv, les deg opp Anonymous poster hash: 658f7...116
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #9 Skrevet 19. november 2014 Du bør absolutt ikke jogge hver dag som overvektig. Du dreper knær og rygg/hofter. Anbefaler deg å kontakte en fagperson for å få litt tips:) Anonymous poster hash: 500f5...2bd
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #10 Skrevet 19. november 2014 Jeg går på lavkarbo og det fungerer veldig bra for meg. Den nybegynnerfeilen mange gjør (inkl meg) er at mann spiser for lite fett. For meg var det også greit å holde oversikten på kaloriinntaket, det er en misforståelse at man kan spise så mye man vil - du kan ikke spise noen flere kalorier (kroppen bruker litt mer energi på å forbrenne fett enn karbohydrater, men i bunn og grunn så må du redusere kcal ), men inntak av fett gjør deg mett slik at du dermed spiser mindre. Jeg syns dermed det er greit å ha litt kontroll på hvor mye man får i seg inntil kroppen har vent seg til å kjenne igjen sult/metthetsfølelse. En annen ting jeg leste forleden dag, har ikke link: en forskningsrapport basert på Kvinner viste at ved økt trening gikk de opp i vekt... Grunnen var at når de begynte å trene gikk det generelle aktivitetsnivået ned resten av dagen.... Anonymous poster hash: b5bdc...e25
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #11 Skrevet 19. november 2014 HI, hvis du har gått fra å trene lite til å trene så mye hver eneste dag så er du farlig nær ved å bli overtrent! Dette stresser kroppen din og stresset kan være med på å hindre deg i å gå ned i vekt! Så mye som du trener nå så rekker ikke kroppen din å restituere seg, og dermed så slår den på sparebluss. Fortsetter du slik så risikerer du langvarig skadeavbrekk eller at du trener deg til dårligere form. Ellers enig i det de andre sier, les og lær om lavkarbo (husk å få i deg nok omega3). Anonymous poster hash: a8027...683
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå