Gå til innhold

Tips mot kvalme noen??


Frumamma

Anbefalte innlegg

Da er jeg 7+5.. den siste uken har vært forferdelig!! 100% sykemeldt fordi kvalmen  tar knekken på meg... Like dårlig hele dagen, og ligger for det meste..

 

Noen andre som har det sånn? Hva hjelper egentlig? Noen som har funnet en "vidunderkur" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme forrige gang. Da var jeg dårlig frem til uke 23.

 

Det som hjalp litt var å få nok søvn. Spise nesten hele tiden(velg grønnsaker) og gnaske på mandler eller love hearts.

 

Jeg fant rester etter love hearts i div klær og vesker inntil nylig og det er to år siden sist :P

 

Kaffe hjalp, men det turte jeg ikke å drikke så mye av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang levde jeg på appelsinjuice og nystekte rundstykker med et hint av bringebærsyltetøy på... ;) Men det var det eneste jeg klarte å få i meg. Måtte få kvalmestillende tabletter fra legen, og var sykemeldt fra ca uke 8 til uke 14. Da lå jeg bare på soverommet og klarte ikke gjøre noe. Har igjen et par uker før jeg er der enda...

 

Noen synes ingefær hjelper, ellers sånne bilsyke-armbånd fra apoteket, ritz-kjeks, spise lite og ofte, unngå for mye fett i kosten, og søvn.

Var vel det jeg kom på i farta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, de par siste dagene har vært ille med kvalmen... :(

Men i går kom jeg tilfeldigvis til å få lyst på et eple, spiste det, og ble merkbart mindre kvalm en stund!
Og i dag morres brukte jeg tipset om å spise litt tørr kjeks/knekkebrød før man står opp + at jeg gnafset noen biter av et eple da jeg satte meg på toget. Har fortsatt å spise dette stakkars eplet på kontoret nå :P Og den verste kvalmen holder seg unna.

 

Enten er det tilfeldig, at det det er en bra dag i dag, ellers er eple en veldig bra ting for meg!
Merkelig - jeg har aldri vært glad i å spise nettopp epler.... Men nå skal det kjøpes inn flere ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har fungert med eplejuice her, men i dag er det ingenting som fungerer... skal til legen kl 13 og be om sykemelding. På vei hjem skal jeg stikke innom et apotek og kjøpe meg sjøsykearmbånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...