Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #1 Skrevet 19. november 2014 Har i mange år (i allefall 8) hatt mye muskelvondt som stadig flytter seg fra sted til sted. Minimal energi, som ikke har noe med d-vitmangel å gjøre. Hender og føtter dovner ofte bort ++. Har prøvd det aller meste av behandlinger; fysio, akupunktur, kiropraktor mm, men ingenting hjelper. Nå har jeg vært til en ny behandler og han nevnte at det kunne være snakk om fibromyalgi. Lurer egentlig på om det har noen hensikt å oppsøke lege å få konstatert dette? Eller om jeg bare skal la det være? Det er vel ikke noe behandling for dette? Så er det da noen "vits" å ha denne tilstanden på papiret? Anonymous poster hash: e36e6...30c
Linkii87 Skrevet 19. november 2014 #2 Skrevet 19. november 2014 Hei! Jeg har hatt fibro "diagnosen" i et år nå. Det er greit å finne ut om det er fibro, for da må du ta litt andre hensyn osv. Jeg ville ha sjekket om du har fibro, også ville jeg fått fastlegen til å sende en henvisning til Jeløya kurbad, der har de stor kompetanse på området. Der lærer du mye som du kan bruke i hverdagen :-)
piranha Skrevet 19. november 2014 #3 Skrevet 19. november 2014 Jeg har fibromyalgi og leddgikt og blir fulgt opp av revmatologisk avdeling på sykehuset her vi bor. Jeg ville bedt om en henvisning til et sted hvor de har kompetanse f.eks. som nevnt her Jeløya eller kysthospitalet i Stavern, alt etter hvor du bor. I følge Revmatologisk min kan du bli mer eller mindre frisk av fibromyalgi med rett kosthold og trening som er tilpasset deg. Lykke til
piranha Skrevet 19. november 2014 #4 Skrevet 19. november 2014 Jeg har fibromyalgi og leddgikt og blir fulgt opp av revmatologisk avdeling på sykehuset her vi bor. Jeg ville bedt om en henvisning til et sted hvor de har kompetanse f.eks. som nevnt her Jeløya eller kysthospitalet i Stavern, alt etter hvor du bor. I følge Revmatologisk min kan du bli mer eller mindre frisk av fibromyalgi med rett kosthold og trening som er tilpasset deg. Lykke til *revmatologen
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #5 Skrevet 19. november 2014 Problemet mitt er bare at jeg oppsøker aldri legen. Med mindre jeg kapper av meg en vesentlig kroppsdel og er nær ved å omkomme så drar jeg ikke dit Så det sitter langt inne å bestille en time "bare" pga dette.. Men smertene gjør jo hverdagen til et mareritt.. Eksisterer ikke tålmodig lengre Og det går som oftest ut over mannen. Jeg merker at det blir værre, det "går ikke over" som jeg har sagt i alle år Men jeg er redd for å bli sett på som stakkarslig og sytete om jeg oppsøker legen.. Men det finnes altså en mulighet for å bli bedre? Må kanskje vurdere en time da Takk for svar! HI Anonymous poster hash: e36e6...30c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå