Gå til innhold

Løgn eller sannhet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei " venninne " som juger omtrent 90 % av tiden hu er våken.

Lurer på akuratt nå, er det mulig å plutselig bli allergisk mot kjøtt, egg, melk, fisk, mel sånn på dagen i voksen alder for så å bli kvitt det en 8 år etter ?

Mistenker at dette er nok en løgn for å få oppmerksomhet.

Forklarer mer senere - da dette strekker seg LANGT - begynner å bli bekymret for både henne og barna hennes.

Anonymous poster hash: 9c996...d61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er mulig.

Anonymous poster hash: 78cb2...fdc

Skrevet

Hehe 

mistenker at det er denne "venninnen" som har svart som anonym #2 her.

Skrevet

Nei det synes jeg høres lite troverdig ut. De av oss som er allergiske her i huset, er ikke blitt det pang over natten og vi blir heller ikke kvitt allergien dessverre.

Skrevet (endret)

Om hun lyver eller ikke skal jeg ikke svare på, men allergier er noe en plutselig får og som plutselig blir borte. I voksen alder også.

Endret av pussigskrue
Skrevet

Man kan få matallergier på dagen i voksen alder (Det har skjedd meg) men man blir ikke kvitt det.

Eller; Enkelte allergier kan man utsette seg for små doser over lang tid slik at man blir delvis immun, men det tar laaaang tid.

Anonymous poster hash: 9e9ae...6ab
Skrevet

Hehe

He he - det kunne det jo vært men nei.

Om din venninne for 8 år siden var dårlig og etter utredning "på dagen" ble informert om at kroppen hennes reagerte dårlig på nevnte matvarer og hun da forenkler og forteller deg at hun er allergisk så er det nyanser Ibsen store sammenheng. Hun har selvsagt ikke blitt allergisk fra en dato til en annen men hun har jo ikke nødvendigvis fortalt degvhele utredningen. Hun har holdt det enkelt og sagt hun er allergisk ferdig med det.

Så har kroppen blitt mer mottakelig for matvarene enten fordi hun har holdt seg unna, eller kombiansjon med andre endringer i kroppen som kan skje over tid. Det kan også tenkes at dersom var en stor plage før ser hun nå som en mindre irritasjon (kløe på tunga f.eks). Dette skjer selvsagt heller ikke fra en dag til neste, men for deg oppleves det kanskje slik.

Jeg har flere i familien som fra å ha vært allergisk eller hva du velger å kalle det mot enkelte matvarer nå kan spise litt uten å reagere.

Så jeg vil ikke si at din venninne lyver basert på innlegget dit. Om hun gjør det er en Annen sak.

Skrevet

Hehe

He he - det kunne det jo vært men nei.

Om din venninne for 8 år siden var dårlig og etter utredning "på dagen" ble informert om at kroppen hennes reagerte dårlig på nevnte matvarer og hun da forenkler og forteller deg at hun er allergisk så er det nyanser Ibsen store sammenheng. Hun har selvsagt ikke blitt allergisk fra en dato til en annen men hun har jo ikke nødvendigvis fortalt degvhele utredningen. Hun har holdt det enkelt og sagt hun er allergisk ferdig med det.

Så har kroppen blitt mer mottakelig for matvarene enten fordi hun har holdt seg unna, eller kombiansjon med andre endringer i kroppen som kan skje over tid. Det kan også tenkes at dersom var en stor plage før ser hun nå som en mindre irritasjon (kløe på tunga f.eks). Dette skjer selvsagt heller ikke fra en dag til neste, men for deg oppleves det kanskje slik.

Jeg har flere i familien som fra å ha vært allergisk eller hva du velger å kalle det mot enkelte matvarer nå kan spise litt uten å reagere.

Så jeg vil ikke si at din venninne lyver basert på innlegget dit. Om hun gjør det er en Annen sak.

Takk for svar :)

Men det er slik at hun sier ( og forklarer nøye ) at hun en dag ble allergisk og nå plutselig en dag ikke er det.

Hun er veldig nøye på å forklare ALT - pga det høster mer oppmerksomhet.

Jeg lurer som sagt fordi hun lyver EKSTREMT mye. Og veldig veldig mye av løgnene omhandler helsen hennes.

Anonymous poster hash: 9c996...d61

Skrevet

Heter hun noe på L og bor et sted som begynner på K?

Høres ut som en tidligere kollega.

Anonymous poster hash: 8b8a2...b4d

Skrevet

Jeg har alltid vert allergisk mot appelsin. Ikke dødelig allergisk, men fikk utslett og kløe. Har alltid elsket appelsin så har nok en del ganger gjennom livet utsatt meg for den :) Etter jeg fikk barn har jeg ikke reagert på det, å kan spise så mye jeg vil :)

Så vil påstå at det er mulig å bli kvitt en allergi.:)

Anonymous poster hash: 8f14d...182

Skrevet

Ah jeg hater slike sympatislukere!!!

Anonymous poster hash: d0115...e23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...