Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #1 Skrevet 19. november 2014 Er lei av å lese om det, spiser kylling men merker at jeg får en slags skepsiss hver gang jeg gjør det. Eks idag 😁 Hva med dere? Spiser dere kylling? Anonymous poster hash: 961e3...b64
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #2 Skrevet 19. november 2014 Ja, spiser kylling, men er forsiktig når jeg tilbereder. Alt som har vært i kontakt med rå kylling går rett i oppvaskmaskinen Såg forresten i en test at First Price kyllingen var en av to som var helt uten de uheldige bakteriene. Anonymous poster hash: ab29b...121
Jezebel Skrevet 19. november 2014 #3 Skrevet 19. november 2014 Jeg spiser hel kylling som går rett i stekeovnen. Ikke interessert i å smøre kjøkkenbenken min med antibiotikaresistente bakterier.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #4 Skrevet 19. november 2014 Spiser økologisk kylling. Den er ikke foret opp på antibiotika. Anonymous poster hash: 0e3fc...ff9
Jezebel Skrevet 19. november 2014 #5 Skrevet 19. november 2014 Ja, spiser kylling, men er forsiktig når jeg tilbereder. Alt som har vært i kontakt med rå kylling går rett i oppvaskmaskinen Såg forresten i en test at First Price kyllingen var en av to som var helt uten de uheldige bakteriene. Anonymous poster hash: ab29b...121 Så du hele testen? Konklusjonen er IKKE at First Price kylling er uten antibiotikaresistente bakterier. De testen ni fileter, én filet fra hvert merke, få å teste hvor utbredt resistente bakterier var. At den ene fileten fra First Price var uten bakterier betyr IKKE at alle er det. Du må fremdeles være forsiktig, selv med First Price. http://www.nrk.no/livsstil/syv-av-disse-inneholdt-resistente-bakterier-1.12024309
Jezebel Skrevet 19. november 2014 #6 Skrevet 19. november 2014 Spiser økologisk kylling. Den er ikke foret opp på antibiotika. Anonymous poster hash: 0e3fc...ff9 Det betyr ikke at den er uten antibiotikaresistente bakterier. http://www.nrk.no/livsstil/syv-av-disse-inneholdt-resistente-bakterier-1.12024309 http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/2014/08/14/1514/Mattrygghet/-dette-har-vrt-i-bakhodet-hele-tiden
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #7 Skrevet 19. november 2014 Ja, spiser kylling, men er forsiktig når jeg tilbereder. Alt som har vært i kontakt med rå kylling går rett i oppvaskmaskinen Såg forresten i en test at First Price kyllingen var en av to som var helt uten de uheldige bakteriene. Anonymous poster hash: ab29b...121 Så du hele testen? Konklusjonen er IKKE at First Price kylling er uten antibiotikaresistente bakterier. De testen ni fileter, én filet fra hvert merke, få å teste hvor utbredt resistente bakterier var. At den ene fileten fra First Price var uten bakterier betyr IKKE at alle er det. Du må fremdeles være forsiktig, selv med First Price. http://www.nrk.no/livsstil/syv-av-disse-inneholdt-resistente-bakterier-1.12024309 Joda er fullstendig klar over det. Så tar fortsatt forholdsregler. Men det viser jo at First Price ikke er verre enn andre hvertfall Anonymous poster hash: ab29b...121
Jezebel Skrevet 19. november 2014 #8 Skrevet 19. november 2014 Ja, spiser kylling, men er forsiktig når jeg tilbereder. Alt som har vært i kontakt med rå kylling går rett i oppvaskmaskinen Såg forresten i en test at First Price kyllingen var en av to som var helt uten de uheldige bakteriene. Anonymous poster hash: ab29b...121 Så du hele testen? Konklusjonen er IKKE at First Price kylling er uten antibiotikaresistente bakterier. De testen ni fileter, én filet fra hvert merke, få å teste hvor utbredt resistente bakterier var. At den ene fileten fra First Price var uten bakterier betyr IKKE at alle er det. Du må fremdeles være forsiktig, selv med First Price. http://www.nrk.no/livsstil/syv-av-disse-inneholdt-resistente-bakterier-1.12024309 Joda er fullstendig klar over det. Så tar fortsatt forholdsregler. Men det viser jo at First Price ikke er verre enn andre hvertfall Anonymous poster hash: ab29b...121 Bra at du er forsiktig:-) Men testen viser ingenting om hvordan FP er i forhold til andre merker. De har kun testen en eneste filet. Man kan ikke trekke noen konklusjoner på det grunnlaget. FP kan være mye bedre, mye værre eller like gode som andre produsenter, men det er helt umulig å si noe etter å ha testet én filet.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #9 Skrevet 19. november 2014 Spiser kylling, men sjeldent. Og er veldig nøye med tilberedningen og at den skal være helt gjennomstekt. Vasker kjøkkenbenken godt etter jeg har skjært opp eller bare åpnet en pakke med rå kylling. Alt som er brukt blir skylt i glovarmt vann og lagt rett i oppvaskmaskinen. Dessverre er ikke økologisk kylling garantert fri for antibiotikaresistente bakterier, ettersom mordyrene tidligere har blitt importert fra utlandet og de resistente bakteriene går i arv. Merker at jeg går mer og mer over til å spise rent kjøtt, økologisk norsk kjøtt fra storfe og sau, selv om det koster mer. Det er den reneste maten jeg kjenner til, og mer eller mindre bevisst unngår jeg særlig oppdrettslaks og kylling. Anonymous poster hash: fbc28...ba4
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #10 Skrevet 19. november 2014 Enig med anonym nr 9. Kyllingindustrien er brutal. De stakkars dyra har det helt jævlig, de 30 dagene de lever. Vil ikke støtte en sånn industri. Anonymous poster hash: f1deb...f44
Jezebel Skrevet 19. november 2014 #11 Skrevet 19. november 2014 Enig med anonym nr 9. Kyllingindustrien er brutal. De stakkars dyra har det helt jævlig, de 30 dagene de lever. Vil ikke støtte en sånn industri. Anonymous poster hash: f1deb...f44 Nok et godt argument for å kutte ned på kylling. Er man opptatt av dyrevelferd burde man bytte ut kylling med storfe,sau,vilt eller hvalkjøtt.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #12 Skrevet 19. november 2014 Enig med anonym nr 9. Kyllingindustrien er brutal. De stakkars dyra har det helt jævlig, de 30 dagene de lever. Vil ikke støtte en sånn industri. Anonymous poster hash: f1deb...f44 Nok et godt argument for å kutte ned på kylling. Er man opptatt av dyrevelferd burde man bytte ut kylling med storfe,sau,vilt eller hvalkjøtt. Hvalkjøtt?? Anonymous poster hash: 48dcc...97b
Jezebel Skrevet 19. november 2014 #13 Skrevet 19. november 2014 (endret) Enig med anonym nr 9. Kyllingindustrien er brutal. De stakkars dyra har det helt jævlig, de 30 dagene de lever. Vil ikke støtte en sånn industri. Anonymous poster hash: f1deb...f44 Nok et godt argument for å kutte ned på kylling. Er man opptatt av dyrevelferd burde man bytte ut kylling med storfe,sau,vilt eller hvalkjøtt. Hvalkjøtt?? Anonymous poster hash: 48dcc...97b Ja, hvalkjøtt. Dyret lever hele livet i frihet og dør momentant den dagen det dør. Dyrevelferden er meget høy, selv om enkelte synes det er helt grusomt å drepe hval fordi "den synger så fint". Hvis du kunne velge, hva ville du blitt gjenfødt som: en vågehval eller en priorkylling? Jeg vet hva jeg ville valgt. Endret 19. november 2014 av Jezebel
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #14 Skrevet 19. november 2014 Enig med anonym nr 9. Kyllingindustrien er brutal. De stakkars dyra har det helt jævlig, de 30 dagene de lever. Vil ikke støtte en sånn industri. Anonymous poster hash: f1deb...f44 Nok et godt argument for å kutte ned på kylling. Er man opptatt av dyrevelferd burde man bytte ut kylling med storfe,sau,vilt eller hvalkjøtt.Jeg spiser kjøper og lager ikke kylling selv av disse grunnene, men spiser det om jeg får det servert hos andre. Anonymous poster hash: e4ed4...243
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #15 Skrevet 19. november 2014 Spiser kylling nesten hver dag, men har god kjøkken hygiene! Er bare å sørge for at man har egen fjøl og kniv til rå kylling, skylle i kaldt vann etterpå så proteinene løsner, vaske med såpe eller oppvasmaskin- (jeg vasker får hånd først.. Synes det er ekkelt å bare sette inn med masse annet) også vasker jeg hender godt etter kontakt- passer også på å bruke ren stekespade når kyllingen har fått stekeskorpe slik at stekespaden som har vært borti rå kylling ikke er i kontakt med maten når den er ferdig! Kommer ikke til å slutte å spise kylling! Anonymous poster hash: e7509...ef5
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #16 Skrevet 19. november 2014 Vi spiser ikke kjøtt i det hele tatt. Anonymous poster hash: bc29a...98c
gale damen Skrevet 19. november 2014 #17 Skrevet 19. november 2014 Jeg spiser ikke kylling av etiske årsaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå