Gå til innhold

Pumping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 3 måneder som skal til 13 desember læres å ta flaske! Har bare ammet han fram til nå, men håper jeg kan dra på julebord den 13 desember.

Prøvde for noen uker siden på gøy å plumpe med manuell hånd pumpe, men det var ingen lett ting! Fikk såvidt en halv flaske! Men masse melk har jeg. Pumpet meg på kvelden, har vell minst melk da(?) vet egentlig ikke. Har dere noen tips og triks rundt dette? :D

Anonymous poster hash: ec016...caa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elektrisk pumpe - verdt pengene!

Skrevet

Jeg leide elektrisk pumpe på helsestasjon en mnd. Det var genialt. Fikk pumpa og fryst ned masse da :)

Anonymous poster hash: 1ad18...c41

Skrevet

Så elektrisk er faktisk lettere å få ut melken med? :D hi

Skrevet

Medela Swing og favorittserien din på tv. Da slapper du av og melken flyter :)

Skrevet

Bruk en god elektrisk pumpe og pump om morgenen. Da har du mest melk. Frys gjerne ned melk. Da har du masse å ta av når du skal på julebord. En halv flaske på en pumping om kvelden er bra det altså. Det meste jeg har hatt på en pumping er 320 ml, men da laget jeg melk til tvillinger.

Anonymous poster hash: d95ed...bce

Skrevet

Medela Swing og favorittserien din på tv. Da slapper du av og melken flyter :)

Denne bruker jeg og. Funker kjempefint:)

Skrevet

Takk for svar alle, da blir det å kjøpe elektrisk pumpe! Kanskje blir det julebord i år og 😁 hi

Skrevet

Hva fryser dere ned melken i? :S

Skrevet

Isterningsposer :-) da kan du tine akkurat den mengden baby trenger, og du kan slippe en terning i varm grøt for å temperere den når den tid kommer. Mener melken holder tre mnd i fryser, men er ikke helt sikker.

Anonymous poster hash: 4e310...015

Skrevet

Isterningsposer :-) da kan du tine akkurat den mengden baby trenger, og du kan slippe en terning i varm grøt for å temperere den når den tid kommer. Mener melken holder tre mnd i fryser, men er ikke helt sikker.

Anonymous poster hash: 4e310...015

Vet du hvor mab får kjøpt slike poser/terninger(?) :-)

Skrevet

Elektrisk pumpe, rigg deg til i godstolen med litt mat og masse drikke. Se noe koselig på tv og ikke stress med at det måååå komme melk. La pumpa gjøre jobben til det er tomt. Lurt å gjøre dette hver kveld i en periode så du får fylt opp fryseren, man vet jo egentlig ikke hvor mye babyen vil ha når man kun ammer. Jeg pumper alltid på kveldene, leste et sted en gang at det var lurest pga at melk er fetest og metter mer en melka på dagtid. Dessuten har det vært mest praktisk ettersom babyen sover lenger på kveld og natt, iallefall min baby 😊 skriv dato på posene du fryser ned, da morsmelk ikke skal lagres lenger enn 3mnd, og varm opp i vannbad, ikke mikro 👍

Skrevet

Elektrisk pumpe er et must. Jeg brukte medela swing sin etter alle måltider i 6 mnd! (svak baby som ikke klarte suge nok). Jeg brukte den deretter jevnlig i 1 år til. Solgte pumpen igjen for halv pris av innkjøpspris. Den gikk veldig fort på finn.no

Anonymous poster hash: 372c4...1d2
Skrevet

Jeg pumpet en del sist, og hos meg kom melken absolutt lettest med manuell pumpe, så det er nok individuelt hva som virker best. Har avent håndpumpe og medela swing. Denne gangen har jeg ikke prøvd medela, men skal gi den en sjanse til om ikke så lenge.

Du får også kjøpt både beger og poser til å fryse melken i. Til medela pumpa får du poser til å henge på pumpa og slipper å styre med å tømme over. Dyrt da.

Skrevet

Hos meg funka ikke elektrisk i det hele tatt! Manuell pumpe gikk, men veldig tregt...det som gjorde susen var faktisk håndmelking! Da strømmet melken på. Høres kanskje litt sært ut, men er verdt å prøve. Billig er det også😉

Anonymous poster hash: a0e91...acc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...