Gå til innhold

Når er det 'greit' å begynne å pynte til jul? Utolmodig!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

:) jeg vil nååååååååååå!!!

Anonymous poster hash: 250a6...a49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det absolutt tidligste er det som kommer først av 1. desember eller første søndag i advent. I mitt hode. ;) Så i år blir det 30. november. :)

Anonymous poster hash: a44b0...d8d
Skrevet

er vel greit å få opp stjerner osv i vinduer etc 1. søndag i advent

Anonymous poster hash: e3c28...1c7
Skrevet

Pynte til advent kan man gjøre 1. søndag i advent eller 1. desember. Pynte til jul får vente til rett før julaften.

Anonymous poster hash: 71dc9...d7a
Skrevet

Jeg skal pynte i dag:p men til mitt forsvar har jeg termin om et par dager, og har to barn til så regner med det blir travelt nok :)

Har faktisk sett et par hus i gaten som alt har hadd opp stjerna:)

Anonymous poster hash: ea128...e80

Skrevet

For meg må du pynte når du vil, så lenge du ikke er lei og kaster ut pynten 1. juledag. Da er noe alvorlig galt og misforstått.

Anonymous poster hash: 5de7f...f67
Skrevet

Her pynter vil 1.søndag i advent.

Anonymous poster hash: d7e84...681
Skrevet

Ingen som kan bestemme hva du gjør i ditt eget hus utenom deg ;) Når det er sagt: jeg elsker jula, men syns det er greit å vente til julemåneden begynner. Evt 1. søndag i advent. Er mulig julegardiner kommer opp neste uke da, har fri og skal vaske hus, så tar det kanskje i samme slengen. Julepynten kommer opp neste helg så alt er klart til 1. søndag i advent:)

Anonymous poster hash: e28a4...ad4

Skrevet

Vi har gløymt kunsten å kunne vente og glede oss her i landet, vi vil ha alt no og med ein gang! Første søndag i advent setjast stjerne og stakar fram, og litt juleblomar og raud voksduk på kjøkenet kjem og fram hjå oss. Resten kjem rett før jul, og treet vert pynta veslejulafta.

Skrevet

Mamma ringte i stad og lurte på om jeg hadde tenkt på nye julegardiner til kjøkkenet. (Har aldri hatt julegardiner, noe hun mener jeg måååå ha ;) ) Selv om jeg vet vi drar oss mot desember så ble jeg litt overrasket over spørsmålet. Er liksom så tiiiidlig :P

Jeg venter til 1.søndag i advent. I år er det 30.november og det passer jo helt supert. Da er huset ferdig pyntet til advent når desember begynner :)

Julenisser og typisk julepynt setter jeg fram to uker før jul. Men jeg har ikke så mange nisser, går mest i engler o.l, og det kommer på plass neste søndag :)

Anonymous poster hash: 041f1...89e

Skrevet

Naboen her har hatt julestjerna hengende i vinduet siden i fjor. Så noen er tidligere ute enn andre...

Anonymous poster hash: b9292...8fb

Skrevet

Naboen her har hatt julestjerna hengende i vinduet siden i fjor. Så noen er tidligere ute enn andre...

Hihi- tro om vi har samme nabo😁

Her pyntes det neste fredag- altså helgen det er 1.sømdag i advent. Søndagen har vi ikke mulighet da vi har planer og lørdagen er også ganske full:-))

Anonymous poster hash: 57ce4...501

Skrevet

Jeg pynter gjerne litt til advent og har jeg ingenting å gjøre lørdagen før 1.advent kommer gjerne pynten opp da. Ellers er det 1.desember.

Skrevet

Vi pynter til advent lørdag før vi går til byen og er med på julegrantenning. I år blir vel det 29 november. Da er det stjernene, adventstakene (alle fire ungene har hver sin som de tenner), englene, lilla duker og gardiner kommer frem. Bruker også å kjøpe noen hvite juleblomster. Adventskalendere henges opp og vi koser oss medjjulebrus og pepperkaker for første gang. Lille juleaften byttes alle lys til rødt, røde gardiner og røde duker og huset fylles av røde nisser, barnas julepynt og et fantastisk juletre pyntet på "gamlemåten". Ungene er med på alt sammen. Gleder meg ♡

Skrevet

For meg må du pynte når som helst.

Men jeg synes det er tidlig å pynte til jul allerede 1. søndag i advent. Advent er jo ventetiden, vente på jul. Da er det feil i mitt hode å pynte med julepynt.

Så hjemme hos oss er det:

1. søndag i advent - adventstake og adventstjerne, lilla duker og lilla lys

13. desember - julegardiner i vinduet på kjøkkenet. (Dette gjorde alltid mor, og det har jeg tatt videre med meg). I tillegg kommer noen engler fram denne dagen.

2 - 3 dager før jul kommer julepynten fram. Da tas alt lilla vekk og det blir pyntet med rødt og gull og sølv

Skrevet

Pynting begynner 1.desember og juletreet skal opp ca 10.desember å selvsagt pyntes da.

Har bare kunstig tre.

Anonymous poster hash: 414a2...ddc
Skrevet

Her pynter vi 30. November :D Klarer ikke vente mer. Også gidder jeg ikke pynte hele huset til jul, bare for å ta ned pynten igjen etter 1-2 uker. Fint at det kan være oppe litt :) Er jo så koselig også <3 

Skrevet

Hehe.. Det gjorde min bestefar da han ble enkemann også. Julestjerna og staken sto der året rundt.. Han bare slo de på til jul :)

Skrevet

Ideelt er det pynting 1 søndag i advent eller 1 desember (det som kommet først), men for å gjøre ting praktisk så syns jeg det er greit å pynte en helg, så om 1 søndag kommer etter 1 desember så syns jeg helgen før 1 des. Er ok.

I år er jeg høygravid med termin 1 søndag i advent, så skjer det ikke noe før helgen nå, så blir det pyntet 1 hel uke før 1 søndag i advent 😱

Anonymous poster hash: 86dba...113

Skrevet

Reiser vet i julen så alt skal frem 1 søndag i advent for å lage stemning! :)

Skrevet

Her pyntes det 1advent om det er før 1des.

Her er saken at pynten ikke kommer frem før huset er pyntet, gjelder hele huset. Den regelen må til om jeg skal få ungene i sving. De har startet alt, for det skal være klart til 1des. De som pynter

Anonymous poster hash: cad87...79a

Skrevet

Adventsstjerna og lys i vinduene kommer 1. søndag i advent. Julepynten kommer aller tidligst på kvelden lille julaften. Helst ikke før julaften.

Anonymous poster hash: 6a4a4...053

Gjest Julia1984
Skrevet

Hadde en nabo som satte ut julenek i midten av desember.....i mai brukte de juleneken til å sette 17. mai flaggene i. Lekkert😦

Skrevet

Her pyntes det 1advent om det er før 1des.

Her er saken at pynten ikke kommer frem før huset er pyntet, gjelder hele huset. Den regelen må til om jeg skal få ungene i sving. De har startet alt, for det skal være klart til 1des. De som pynter

Anonymous poster hash: cad87...79a

Her skal heller ikke julepynten frem før huset er ryddet og vasket og det betyr ikke bare å sveipe over gulvene.

Anonymous poster hash: 71dc9...d7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...