piranha Skrevet 19. november 2014 #1 Skrevet 19. november 2014 Fikk inn hjelpestønaden i dag, men den kom inn på konto i min gamle bank. Har jo endret kontonummer hos NAV, så barnetrygden kom inn på riktig konto i ny bank i slutten av oktober. Er det andre regler for hjelpestønad og endring av kontonummer?
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. november 2014 #2 Skrevet 19. november 2014 Jeg måtte fylle ut et skjema på nav sine sider (skrev ut) og sendte inn. Husker ikke om jeg gjorde det også for barnetrygden.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #3 Skrevet 19. november 2014 er bare et konto nummer. tar tid å endre. kanskje det ikke var tidsnok? se neste mnd. Anonymous poster hash: baa9c...77c
piranha Skrevet 19. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2014 Takk for svar Da får jeg se etter skjema på NAV sine sider, siden kontonummeret er endret på mine sider og er gjeldende fra første dag. Barnetrygden kom som nevnt inn i slutten av oktober.
Gemini77 Skrevet 19. november 2014 #5 Skrevet 19. november 2014 Hjelpestønad kommer ikke inn på sin konto men barnets konto. Helt tullete egentlig men fikk det forklart at det skal på barnets konto og "betales" derfra til den som hjelper barnet.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #6 Skrevet 19. november 2014 Hjelpestønad kommer ikke inn på sin konto men barnets konto. Helt tullete egentlig men fikk det forklart at det skal på barnets konto og "betales" derfra til den som hjelper barnet. Det er ikke riktig. Har hatt hjelpestønad på flere barn, og det har alltid kommet inn på den kontoen vi voksne oppgir. Er jo ikke vanlig å ha egen konto til en 5-åring f.eks..? Anonymous poster hash: f4aa7...765
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. november 2014 #7 Skrevet 19. november 2014 Jeg trodde også jeg hadde hørt rykter om det. Det er nytt, så jeg som byttet kontonr. for noen år siden får det fortsatt inn på min konto.
Gemini77 Skrevet 19. november 2014 #8 Skrevet 19. november 2014 Hjelpestønad kommer ikke inn på sin konto men barnets konto. Helt tullete egentlig men fikk det forklart at det skal på barnets konto og "betales" derfra til den som hjelper barnet.Det er ikke riktig. Har hatt hjelpestønad på flere barn, og det har alltid kommet inn på den kontoen vi voksne oppgir. Er jo ikke vanlig å ha egen konto til en 5-åring f.eks..? Anonymous poster hash: f4aa7...765 På skjemaet for hjelpestønad så må man oppgi kontonummeret til barnet. Jeg ringte NAV og fikk denne forklaringen oppgitt. Og ja, hjelpestønaden for min sønn kommer inn på min sønn konto.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #9 Skrevet 19. november 2014 Jeg måtte også opprette en egen konto til barnet så hjelpestønaden blir betalt ut til en konto som står i hennes navn. Ikke noe problem da, opprettet bare en forbrukskonto i hennes navn som ligger i nettbanken min så jeg lett kan overføre pengene. Rart de har lokale forskjeller på dette, men nav her godtok ikke en konto i mitt navn når det var datteren min som hadde fått innvilget stønaden. Anonymous poster hash: c8f65...079
piranha Skrevet 19. november 2014 Forfatter #10 Skrevet 19. november 2014 Har fått det inn på min konto de siste fem årene, men har byttet bank, så da får jeg høre med dem
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #11 Skrevet 19. november 2014 Hjelpestønader skal inn på egen konto etter reglene. Jeg fikk også beskjed om at det skulle inn på barnets konto, jeg sendte de allikevel mitt nummer og får det på samme konto som mine penger. Jeg kan tenke meg at det ikke har byttet automatisk selv om du har byttet kontonummer nettopp pga den reglen og at du må sende eget skjema eller brev om å bytte for hjelpestønaden. Anonymous poster hash: 53c9c...58c
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #12 Skrevet 19. november 2014 Jeg får det også på min vanlige konto. Fikk hjelp av sosionom på sykehuset til og fylle ut skjemaet. Anonymous poster hash: bd9df...0a8
piranha Skrevet 19. november 2014 Forfatter #13 Skrevet 19. november 2014 Pratet med en på NAV i dag som skulle ordne det over telefonen, også kom hun borti en knapp og la på....Får jo selvsagt tak i samme personen en gang til, eller ikke Tror jeg fyller ut skjema og sender inn jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå