Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #1 Skrevet 19. november 2014 Jeg elsker julen,men jeg kan ikke fordra slik det har blitt med julegaver. Gavene skal være så voldsomme! Skulle ønske at det hadde vært lavere forventninger til gavene, hvertfall de til de voksne. Har 30-40 gaver å kjøpe (stor familie). Når jeg spør hva folk ønsker seg så er det stortsett ingen gaveønsker under 300.-! Det blir vanvittig dyrt om alle skal få så dyre gaver+litt ekstra til mine egne barn. Tidligere år har jeg brukt en halv formue på gaver, faktisk betalt mye av gavene med kredittkort. Dette har resultert i at jeg etter mange år med overforbruk sitter med gjeld fra mange år tilbake som jeg betaler i dyre dommer på. Jada vet at det er valgfritt å bruke så mye penger på gaver og at det er idiotisk å handle på kreditt. Men det har jeg altså gjort og jeg har bestemt meg for at det er jeg ferdig med! Er så lei av å sitte med en kjempe dårlig samvittighet når jeg ser regningshaugen rammle inn i januar! Hadde vært mye enklere om voksne hadde kunne ønsket seg noe mindre til jul! Jeg har hvertfall presisert at iår ønsker jeg meg bare en oppmerksomhet til jul og skrevet ønskeliste med mesteparten av gavene til 100 +/-. Anonymous poster hash: f0fb1...883
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #2 Skrevet 19. november 2014 Hvorfor spør du da etter ønskelister? Å skulle kjøpe gave til 40 personer er jo vilt, spesielt når du handler på kreditt! Om du ønsker å gi en oppmerksomhet så gjør du det, for 100kr får du en flaske vin, et duftlys, en fin kropssåpe, 2 krukker med hjemmelaget julekonfekt osv. Fine gaver som jeg hadde blitt glad for:) Anonymous poster hash: 824f4...951
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå