Gå til innhold

Dere med partnere med reisejobb...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere gode tips til hva man kan og bør forberede/gjøre for at hverdagen skal være litt enklere mens partneren er bortreist?

Forstår at alt lar seg gjøre når man er alene ed barns, men tenker likevel at enkelte ting kan løser seg lettere med litt planlegging og tilrettelegging (på forhånd) ;-)

Barna våre er mellom 2 og 11, hvorav 2 er i barnehage og 2 på går på skole. Jeg jobber 100%. (Og det lar seg dessverre ikke gjøre for meg å handle før jeg henter barna i barnehagen da vi bor såpass håpløst til at det blir en fryktelig omvei å gå på butikken først; -) )

På forhånd takk for hjelpen!

Anonymous poster hash: 148f2...16e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Handler alt på lørdager så trenger jeg ikke gå i butikken i ukedagene. Kjøper nok brød som jeg fryser og tar opp.

Anonymous poster hash: 999c5...732

Skrevet

Hvordan turnus har mannen din da? 2 uker på og 2 hjemme? 12-9? 3-4? :)

Her så må alle hjelpe til, nå er dine eldre enn mine, så de kan kanskje hjelpe til med mer enn mine. For eksempel finne klær dagen før, smøre egen matpakke, enkle ting i huset? Her har 4åringen i oppgave å dekke bord, hjelpe til med å rydde og sånne ting. 2åringen hjelper til på sitt vis. De dagene vi skal noe etter bhg, så blir det enklere middager. Jeg handler enten med barna tidlig om morgenen i helga (lite folk) eller så drar jeg ut mens han er hjemme. Ville hatt klare rutiner på daglige ting og handlet for en uke\midagsplan for en uke, eller hvertfall de dagene han er vekk. Gjør mye klart dagen før. Matpakker, klær, sekker osv. Dine egne og. Stå opp en halvtime før de andre. Kjipt, men veldig deilig! Bruk "dautid" til å enten smårydde, sette på en vask med klær, eller oppvask. Jeg setter alltid på en vask med klær før middag, og henger den opp senere. Oppvaskmaskinen settes på på kveden, og tømmes under middagslagingen. Man må finne de rutinene som passer. :) Ofte så pakkes og bilen på kvelden, slik at vi bare kan løpe ut om morgenen, kun huske matboksene, og ikke alt.

Anonymous poster hash: 14245...a45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...