Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #1 Skrevet 18. november 2014 Blitt gravid på tross av at vi brukte kondom. Vi har 2 barn fra før. Har litt trang økonomi, eier ikke eget hus og vi hadde rett og slett ikke sett for oss flere barn. Mannen sier han ikke vil presse meg til abort, men jeg vet at han vil at jeg skal det. Jeg vet bare at jeg kommer til å bli spist opp av sorg og bitterhet. Jeg hadde aldri planlagt et barn nå, men nå som jeg vet at det er gror en celleklump inni meg, så ønsker jeg det likevel. Har noen der ute vært i samme situasjon? Ble mannen vant til tanken etterhvert? Anonymous poster hash: 3f36e...f9e
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #2 Skrevet 18. november 2014 Har dere råd til et barn til? Ikke sett flere barn til verden enn dere kan forsørge. Anonymous poster hash: 26f49...6f8
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #3 Skrevet 18. november 2014 Ja, vi klarer å følge opp et barn til. Men da må vi sette hus-kjøps planene på vent. Og jeg spurte faktisk ikke om jeg burde beholde eller ei. Jeg spurte om noen hadde vært i lignende situasjon, hvor mannen klarte å venne seg til tanken. Anonymous poster hash: 3f36e...f9e
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #4 Skrevet 18. november 2014 Ingen skal bli presset til å ta abort i Norge i 2014 av økonomiske årsaker. Blir en av dere kronsik syk, går det faktisk an å forsørge barn på trygderettigheter. Det er også sosialhjelp om ting går virkelig ille. Ikke la økonomi være grunn til abort. Hva betyr litt dårlig økonomi? Er det permanent, er det forbigående? Kan dere flytte på dere ¨f¨det bedre? Anonymous poster hash: c8ada...13d
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #5 Skrevet 18. november 2014 Ja, vi klarer å følge opp et barn til. Men da må vi sette hus-kjøps planene på vent. Og jeg spurte faktisk ikke om jeg burde beholde eller ei. Jeg spurte om noen hadde vært i lignende situasjon, hvor mannen klarte å venne seg til tanken. Anonymous poster hash: 3f36e...f9e Nei, det klarte han ikke, og det var vel det som gjorde at det ble skilsmisse... Anonymous poster hash: 60efa...8f8
Lykkelitenx2 Skrevet 18. november 2014 #6 Skrevet 18. november 2014 Jeg har ikke opplevd det selv, men kjenner noen som har opplevd det sånn i begynnelsen. De/kona valgte å beholde, og ettersom svangerskapet fortsatte så ble mannen mer positiv - om enn litt skeptisk til det økonomisme fortsatt. Det forsvant derimot da barnet var født. I det lange løp så betyr det ikke så mye om huskjøp utsettes ett år. Lettere å leve med det enn sorgen over barnet en kunne hatt. Tror dere skal klare dette fint
Lykkelitenx2 Skrevet 18. november 2014 #7 Skrevet 18. november 2014 Jeg har ikke opplevd det selv, men kjenner noen som har opplevd det sånn i begynnelsen. De/kona valgte å beholde, og ettersom svangerskapet fortsatte så ble mannen mer positiv - om enn litt skeptisk til det økonomisme fortsatt. Det forsvant derimot da barnet var født. I det lange løp så betyr det ikke så mye om huskjøp utsettes ett år. Lettere å leve med det enn sorgen over barnet en kunne hatt. Tror dere skal klare dette fint
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #8 Skrevet 18. november 2014 Har vært i samme situasjon. Økonomisk sett går det bra med ett ekstra barn, men det var heller det at han ikke ønsket ett nytt barn enda. Han sa han gjerne ville at jeg skulle ta abort, men ville ikke presse meg til noe jeg ikke ville å syns avgjørelsen skulle være min. Jeg valgte å beholde. Han holdt avstand en stund, men det bedret seg etter oul. Nå er det ikke lenge til babyen melder sin ankomst å han sier ofte at han gleder seg:) Anonymous poster hash: c21eb...a44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå