Gå til innhold

Fødsel og tryggtrang

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg opplevde ikke trykktrang under min første fødsel og lurer på om noen av dere vet om det er sannsynlig at den samme vil skje neste gang også. Noen med erfaring?

Anonymous poster hash: 2692a...aca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde med første og tredje, ikke andre. Fikk du smertestillende. Her var det epiduralen med nr 2 som gjorde det. Hadde det med nr 3 også men mulig mindre styrke på den.

Anonymous poster hash: 948f7...e2e

Skrevet

Tror ikke erfaring fra andre vil hjelpe deg, det er din kropp og din fødsel.. Ingen vet hva som vil skje. Hvorfor lurer du på det egentlig, er du redd?

Anonymous poster hash: ebf18...22c

Skrevet

Hadde ikke trykketrang hverken med første eller andre fødselen. Fikk da en del bedøvelse (epidural første gang, pudental (?) med nr to. )Tredje fødsel brukte jeg "bare" lystgass og da var det bare ikke mulig å holde igjen - den ungen skulle ut!!

Skrevet

Fikk epidural under begge fødslene mine, med nr 1 fikk jeg ikke trykketrang, med nr 2 fikk jeg enorm trykketrang.

Mamma fikk ikke tykketrang under alle sine 4 fødsler og hun fikk ikke epidural under noen av dem.

Skrevet

Eg har tre barn og født alle uten noe form for smertelindring hadde ikke trykketrang med nr 1 men hadde med dei to andre.

Skrevet

Hehe jeg visste ikke at det gikk an å ikke ha trykketrang, så da jeg fikk beskjed om å presse så begynte jeg å diskutere på det. "Jammen, er du helt sikker på det, jeg kjenner jo ingenting!" osv... Så fikk jeg plutselig litt panikk for at jeg kanskje var for treig, og begynte å presse midt mellom to rier... og jammen ploppa ungen ut. :P

Anonymous poster hash: f205f...806
Skrevet

Hadde en del trykketrang ved 9 cm, men da var det bæsj og ikke unge som skulle ut riktig ennå. Hadde ikke sjans til å holde igjen.

Anonymous poster hash: c30dc...a31
Skrevet

Fire fødsler og aldri kjent trang til å trykke det minste.

To uten og to med epedural, ingen forskjell.

Gjør en avtale med jordmor om at hun skal veilede deg når du skal trykke og ikke, av alle de jeg hadde innom var det bare en som virkelig skjønte at jeg ikke kjente når det var på tide å presse.

Veldig rart og jeg hadde aldri hørt om at det gikk an engang.

Lykke til, ha god dialog med jordmor så går det så bra.

Skrevet

jeg hadde ikke bedøvelse med noen av mine, og jeg mistet trykketrangen med første. Med nr to (som gikk mye fortere) hadde jeg de.

Skrevet

Ingen trykketrang med nr 1

Sterk trykketrang med nr 2

Middels trykketrang med nr 3

Ut kom ungen, i alle tilfellene :D

Anonymous poster hash: 61246...d0a

Skrevet

Ingen trykketrang med nr 1- epidural

Enorm trykketrang med nr 2- epidural

Skrevet

Jeg fikk heller ikke pressveer med førstemann, men kroppen var helt utslitt etter nesten et døgn med rier så jeg trodde det var årsaken. Fikk max dose riestimulerende drypp, presset på ren viljestyrke og legen dro i sugekoppen før barnet endelig kom.

Andre og tredje gangen hadde jeg skikkelige pressrier, hadde ikke sjans å holde igjen.

Aldri hatt epidural.

Anonymous poster hash: a5391...57a

Skrevet

Hadde epidural med første, hadde ikke noe trykketrang.

Med andre hadde jeg bare lystgass, hadde bra trykktrang.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Lurte på om det var noe mønster i dette og om det er noen flergangsfødende som har opplevd dette gjentatte ganger. Fødte uten smertelindring og kjente ikke den berømte trykktrangen, synes det var vanskelig å få ut den ungen. Tror legen lå oppå meg til slutt, måtte gå fort å da for han fikk lite luft. Innbiller meg at det er lettere dersom man kjenner trykktrang. Men nå er jeg mer optimistisk på at det skal bli bedre neste gang:)

Anonymous poster hash: 2692a...aca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...