Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #1 Skrevet 18. november 2014 Under første fødsel gikk mye galt, og jeg endte opp med haste-ks. (Det var et stort barn, jeg var på overtid, og babyen sto skjevt innstilt.) Dette ville jeg for all del unngå med barn nr 2, og ble overtalt til igangsettelse. Igangsettelsen tok mer enn 3 døgn, og ble verre enn fødsel nr 2. Nå venter jeg barn nr 3, og er så i tvil om hva jeg burde gjøre. Noen her som har blitt igangsatt flere ganger, og gikk det bedre andre gangen? Burde jeg kanskje "gå for" planlagt ks? Anonymous poster hash: 9e7a0...4f9
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #2 Skrevet 18. november 2014 Jeg er blitt igangsatt 2 ganger - hva var det som ble så forferdelig når du ble satt i gang? Anonymous poster hash: 41bc4...d25
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #3 Skrevet 19. november 2014 Hei. Jeg ble satt i gang på overtid med førstemann og var overhode ikke moden. Var smerter fra helvete fra ballongen ble satt inn til ungen kom ut 48 timer senere. Rutiner med igangsettelsespillene ble ikke fulgt og hadde de blitt det hadde fødselen blitt en helt annen. Det var en veldig tøff fødsel, jeg var totalt utslitt, fikk epidural mot min vilje (men jeg var helt utkjørt og hadde ikke krefter overhodet til engang å si i mot og de fryktet at jeg ikke ville klare fødselen og at de måtte ta hastesnitt), men jeg er glad for at jeg fikk den i ettertid selv om den ble feilsatt og jeg slet med komplikasjoner i 6 mnd etterpå. Jeg mistet mye blod og brukte lang tid til å komme meg. Fødsel nummer 2 ble satt i gang på overtid den også, men da hadde jeg gått flere dager med uregelmessige rier og var moden med åpning. De kunne ta vannet mitt med en gang, men det ga bare sterkere uregelmessige rier. Så da ble det drypp. Da ble det fart i sakene og ting ble intenst. Riene gikk i ett uten pauser og jeg taklet ikke smertene og hyperventilerte i lystgassen og svimte av. Samboer fikk tillatelse til å bestemme ang. epidural til tross for at jeg hadde nektet på forhånd. Jeg fikk ikke med meg at han hevet forbudet mitt (i smerterusen), men guri så glad jeg var for at han hevet det da legen kom. Epiduralen rakk bare å virke i 20 min før ungen ble født, men ga meg en sårt trengt pause. Fødselen var intens som fanden og tok bare fire timer fra vannet ble tatt til ungen var ute. Mistet mye mindre blod og fikk så å si ikke rifter. En drømmefødsel i forhånd. De sier at første gang er værst og at det blir lettere ved senere fødsler. Siden du tok keisersnitt med første så var kroppen din sikkert som "førstegangsfødende" og ting ble tøft. Denne gangen har du født vaginalt tidligere og kroppen vet nå hva den skal. Lykke til! Anonymous poster hash: fb7ad...d9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå