Gå til innhold

Hannah eller Hanna?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken variant liker du best? Er det Hannah som er det opprinnelige og fullstendige navnet? 



Anonymous poster hash: 024f6...bb9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller bare Hanne💕 Men om du skal ha Hanna, som jeg syns er tungt å si, så Hanna uten h.

Skrevet

Hannah!

Det ser så pent ut og jeg kjenner verdens mest fantastiske Hannah:)

 

Anonymous poster hash: 65409...31e

Skrevet

Jeg syns det ser bedre ut med H til slutt.



Anonymous poster hash: 745e3...299
Skrevet

Hanna, med mindre du har tenkt å uttale det Hannah - og på norsk bør du helst lat det vere synes eg.

 

Hanna og Hanne er fine namn :)

Skrevet

Hanna, uten H. Ser kunstig og pretensiøst ut med bokstaver man ikke uttaler i et navn :)



Anonymous poster hash: 0fbf7...36f
Skrevet

 

Hanna, uten H. Ser kunstig og pretensiøst ut med bokstaver man ikke uttaler i et navn :)

 

Anonymous poster hash: 0fbf7...36f

Virkelig?

Så Ingrid, Sigrid og Harald er pretensiøse navn?

 

Anonymous poster hash: 65409...31e

Skrevet

 

 

Hanna, uten H. Ser kunstig og pretensiøst ut med bokstaver man ikke uttaler i et navn :)

 

Anonymous poster hash: 0fbf7...36f

Virkelig?

Så Ingrid, Sigrid og Harald er pretensiøse navn?

 

Anonymous poster hash: 65409...31e

Uttalar du ikkje d i Harald?
Skrevet

Hanna. Det enkleste er som regel det beste.

 

Anonymous poster hash: a1258...73b

Skrevet

 

 

 

Hanna, uten H. Ser kunstig og pretensiøst ut med bokstaver man ikke uttaler i et navn :)

 

Anonymous poster hash: 0fbf7...36f

Virkelig?

Så Ingrid, Sigrid og Harald er pretensiøse navn?

 

Anonymous poster hash: 65409...31e

Uttalar du ikkje d i Harald?

Nei.

Heller ikke siste bokstav i Solveig, Gunnhild, Hallvard, Astrid.. and the list goes on.

Fortsatt pretensiøst?

 

Anonymous poster hash: 65409...31e

Skrevet

 

 

 

 

Hanna, uten H. Ser kunstig og pretensiøst ut med bokstaver man ikke uttaler i et navn :)

 

Anonymous poster hash: 0fbf7...36f

Virkelig?

Så Ingrid, Sigrid og Harald er pretensiøse navn?

 

Anonymous poster hash: 65409...31e

Uttalar du ikkje d i Harald?
Nei.

Heller ikke siste bokstav i Solveig, Gunnhild, Hallvard, Astrid.. and the list goes on.

Fortsatt pretensiøst?

 

Anonymous poster hash: 65409...31e

Det spørsmålet må du rette til Anonym bruker, eg fann det berre litt festlig med Haral.
Skrevet

 

 

 

Hanna, uten H. Ser kunstig og pretensiøst ut med bokstaver man ikke uttaler i et navn :)

 

Anonymous poster hash: 0fbf7...36f

Virkelig?

Så Ingrid, Sigrid og Harald er pretensiøse navn?

 

Anonymous poster hash: 65409...31e

Uttalar du ikkje d i Harald?

Nei.

Heller ikke siste bokstav i Solveig, Gunnhild, Hallvard, Astrid.. and the list goes on.

Fortsatt pretensiøst?

 

Anonymous poster hash: 65409...31e

 

Vel, alle navnene du lister opp uttales i sin helhet, altså uten stumme g-er og d-er på ulike dialekter, særlig på vestlandet. Dermed stiller det seg annerledes å inkludere de stumme konsonantene i desse navnene. Å anglifisere et navnt med å slenge på en h på slutten er for meg pretensiøst ja. Og personlig synes jeg at om man velger å uttale h-en blir det litt porr på norsk 

 

Anonymous poster hash: 0fbf7...36f

Skrevet

Og jeg synes forøvrig det er like stupid å velge å skrive navnene Kristian - Christian, Kristine - Christine, Kristoffer - Christoffer eller gud forby Christopher, Filip - Phillip...and the list goes on!



Anonymous poster hash: 0fbf7...36f
Skrevet

Gud forby, faktisk. Morsomt at du bruker ordet pretensiøst.

 

Anonymous poster hash: 883da...dc2

Skrevet

Kommer an på hvor lokale dere er. Er dere solide nordmenn med røttene godt planta i jorda, er det nærmest en forbrytelse å slenge på en ekstra bokstav til pynt. Er dere mer internasjonale, liker å reise og kanskje gjerne bo noen år i utlandet kan dere jo slå ut håret og gjøre som dere vil :) 

Synes mange her har veldig sterke formeninger om navn og når disse går over streken og blir 'pretensiøse'. Slike ting har jeg helt ærlig ikke ofret en tanke før jeg forvillet meg inn på dette forumet. 

 

For meg er begge deler fint, det er samme navnet og gir meg den samme følelsen. 



Anonymous poster hash: e2b73...83c
Skrevet

Jeg liker best Hannah :)

Skrevet

Jeg liker best Hannah! Synes det er en penere skrivemåte 😊😊

 

Anonymous poster hash: 1332c...c44

Skrevet

Har selv ei Hanna og synes selvsagt at det er penest :)

 

Anonymous poster hash: 664e1...484

Skrevet

Med h til slutt :)

 

Anonymous poster hash: 211e6...b01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...