Merete_e Skrevet 18. november 2014 #1 Skrevet 18. november 2014 Vi skal flytte til Bogerud med vår lille tass på 6mnd og nå har jeg helt angst for hva jeg begir meg ut på for vi er ikke kjent i området.Tapte budrunde på budrunde på Bøler og tenkte at Bogerud var jo like ved. Ser det er en åpen barnehage der, men er det noen intiativ til barselsgrupper el der? Viktigst: er det en plass vi kommer til å trives vi voksne og? Bor i dette øyeblikk på Hasle midt mellom trafikk og byggestøy så vi vil ha litt ro i livet men trenger litt tips om hva som er koselig å gjøre med babyer på Bogerud...erfaringer anyone?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #2 Skrevet 18. november 2014 På Bogerud er det da fint! Marka rett ved og garantert noen babyer. Bøler er en holdeplass unna m tbanen eller en 15 min trilletur. Kjenner mange som har bodd og bor på Bogerud og alle har likt seg veldig godt. Går nok helt fint dette her! Anonymous poster hash: ad027...c5c
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #3 Skrevet 18. november 2014 Jeg har bodd på bogerud! Kjempe fin plass:) vi bodde rett ved kunstgressbanen og hadde gangveien til marka rett utenfor huset. Skøytebane, skiløyper og akebakker rett utenfor døren - fantastisk! Og gåavstand til t- banen. Kjempe fint på bogerud, vi stortrivdes:) Anonymous poster hash: d7190...5bc
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #4 Skrevet 18. november 2014 Skulle jeg bodd der så hadde jeg trillet mye rundt Østensjøvannet. Skulle jeg bodd i Oslo igjen så ville jeg bodd i det området Anonymous poster hash: 1f330...f26
Førstemann Skrevet 18. november 2014 #5 Skrevet 18. november 2014 Fint på Bogerud. Det er jo allerede nevnt, du har superkort vei til marka, helsestasjonen er der (møtested for barselgruppe?) og så er det jo en liten spasertur bort til Bøler hvor du kan ta med babyen din på babysvømming. Der treffer du ihvertfall andre med baby som sikkert ikke bor så langt unna
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #6 Skrevet 18. november 2014 Ikke Oslos perle, men du har marka like utenfor døra, og Østensjøvannet ikke langt unna. Den åpne barnehagen der er kjempehyggelig, anbefaler deg å gå dit! Ikke vær redd for å begynne der selv om du ikke kjenner noen, dere blir kjent! Helsestasjonen er også velfungerende, og setter i gang barselgrupper, men de starter når barna er ca. 2 måneder, så det er litt sent for deres del. Ellers er det babysang i flere av kirkene i området, i alle fall i Oppsal, Manglerud og Abildsø Misjonskirke, det gir også en mulighet for å bli kjent med folk i området. Så er det bare å håpe på at Bogerud senter blir litt opprustet etter hvert, nå er det verken pent eller særlig med butikker der. Men du har Rimi og apotek, samt Bogerud tekstil, så noe er det. Anonymous poster hash: f3ba3...4a2
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #7 Skrevet 18. november 2014 Vi skal flytte til Bogerud med vår lille tass på 6mnd og nå har jeg helt angst for hva jeg begir meg ut på for vi er ikke kjent i området.Tapte budrunde på budrunde på Bøler og tenkte at Bogerud var jo like ved. Ser det er en åpen barnehage der, men er det noen intiativ til barselsgrupper el der? Viktigst: er det en plass vi kommer til å trives vi voksne og? Bor i dette øyeblikk på Hasle midt mellom trafikk og byggestøy så vi vil ha litt ro i livet men trenger litt tips om hva som er koselig å gjøre med babyer på Bogerud...erfaringer anyone? tror Bogerud er koselig, er jo rett ved Bøler. Vi flyttet til Bøler fra byen i sommers. Går hjemme med baby på 3 mnd. Er kjempe koselig babysang i Bøler kirke annen hver mandag. Ellers er det fint med gåture ved Nøklevann og Rustadsaga, si fra om du vil gå tur da:) Anonymous poster hash: b7559...6b0
Merete_e Skrevet 23. november 2014 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2014 Tusentakk for tips!! Blir nok litt nytt med trilleturer i marka istedenfor i byen, noe jeg forsåvidt er drittlei av, he, he. Håper vi blir satt i en barselgruppe som orker ta inn nye, ellers fortsetter vi med den vi har på hasle til vi får noe nettverk på bogerud/bøler:-)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #9 Skrevet 23. november 2014 Vi bor der du flytter fra; byggestøyet på Hasle. Anonymous poster hash: aec15...684
NormaJean Skrevet 23. november 2014 #10 Skrevet 23. november 2014 Bogerud er da fint? Ikke noe å angre seg for! Gangvei til Ulsrudvannet og Skullerudstua! Ikke sååå langt til Hvervenbukta. Lambertseter ligger kun en kort busstur unna. Østensjøvannet! Dere kommer til å stortrives!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #11 Skrevet 23. november 2014 Unnskyld meg, nå høres jeg sikkert dømmende ut, men er BØLER noe særlig fint sted da? Ser for meg verste immigrant/grå østeuropeisk høyblokk drabantbyen.. Synes bogerud høres hakket bedre ut. Anonymous poster hash: fb5fb...df4
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #12 Skrevet 23. november 2014 Unnskyld meg, nå høres jeg sikkert dømmende ut, men er BØLER noe særlig fint sted da? Ser for meg verste immigrant/grå østeuropeisk høyblokk drabantbyen.. Synes bogerud høres hakket bedre ut. Anonymous poster hash: fb5fb...df4 Jeg synes hele området langs ytre ringvei fra Tveita til Bogerud er nitrist. Men det er sikkert fordi jeg bare har sett det fra veien. Mange positive ting, som nærheten til marka som flere har nevnt. Og relativt kort til sentrum, samtidig som prisene er levelige. Men ikke veldig billedskjønt, nei. Anonymous poster hash: 2f3bb...ebc
Merete_e Skrevet 25. november 2014 Forfatter #13 Skrevet 25. november 2014 Vi bor der du flytter fra; byggestøyet på Hasle. Anonymous poster hash: aec15...684 Huff, ikke meningen om jeg støtet deg, men vi bor i et nybygg rett ved grenseveien og bussstopp rett utenfor og gravearbeid hele dagen, kvelden, helger, like ved vinduet. Jeg er kronisk syk og overfølsom for lyd så det er bare blitt for mye for meg, for de fleste er jo dette greit og de vet at iallefall byggestøyen går over. Jeg må nok bare videre hvis jeg skal orke ta vare på et barn. Vi ga opp å prøve å finne oss noe roligere i området(som vi forøvrig stortrives i...bare ikke så nær veien)da det ble for dyrt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå