Mie93 Skrevet 18. november 2014 #1 Skrevet 18. november 2014 Heisann :-) Jeg er gravid i uke 16 og har en katt på 5 år som er "babyen" min. Han er egentlig ikke glad i barn. Men etter at jeg ble gravid har han oppført seg mer kosen osv, og passer på magen min når jeg sover. Er redd for at han ikke skal like barnet mitt heller, noen som har erfaringer på dette området? :-)
Zalosalutt Skrevet 19. november 2014 #2 Skrevet 19. november 2014 Har erfaring fra eget kattehold, to katter. De har fått lukte og ligge inntil barna fra dag en, de lå også oppå meg når jeg ammet. Den som var roligst og mest kosete viste null interesse for barnet, lukta litt i kurven de første dagene og så skygger hun banen. Katt nr to var vill og voldsom, er nå veldig tålmodig med to barn og lar seg bli koste med. Om barna er høylytte eller løper rundt slipper jeg katten ut slik at ikke det skal oppstå situasjoner. Prater mye med barna om hva slags berøring katten liker, hva stillingen på ørene betyr osv.
Tonje-84 Skrevet 12. desember 2014 #3 Skrevet 12. desember 2014 (endret) Har to katter selv, når jeg ble gravid var den ene bare 6 mnd, og min lille baby. Lå alltid på fanget og var skikkelig "mammadalt". Da jenta mi kom til verden, ble naturlig nok katten skjøvet litt til side og fikk ikke like mye oppmerksomhet. Merket sjalusi fra kattens side, den var ikke så happy for det nye tilskuddet i familien, og gikk andre steder og la seg for seg selv mye. Fikk dårlig samvittighet for katten da, men sånn måtte det jo bli, i dag er jenta mi 2,5 år og de to går overens, men katten er fortsatt ikke kjempe imponert over henne, Hehe. Den andre katten derimot som var 3,5 år når jeg ble gravid er veldig glad i henne, kommer løpende når hun gråter, gnir seg inntil henne og legger seg ved siden av henne i sofaen eller på gulvet. Så vet ikke om det har noe å si på alderen på pusen, eller hvor "mammadalt" og kosepus den er,........ Endret 12. desember 2014 av Tonje-84
AO3 Skrevet 12. desember 2014 #4 Skrevet 12. desember 2014 Her har kattene vært ganske lite interesserte i barna som baby - dvs. en av dem ville gjerne ligge inntil størstemann på sofaen (mens han var våken) da han var helt liten. Nå synes de nok at ungene (4 og 6) er litt bråkete og slitsomme, og trekker seg gjerne unna mens barna er våkne. Men når det er sagt, ungene og deres venner kan løfte og styre med den ene katten som de vil (vi passer selvsagt på), og må si at kattene våre er utrolig barnevennlige. Synes katt og barn går helt supert overens hos oss, i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå