Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #1 Skrevet 18. november 2014 Ene barnet her blir 9 år i romjulen. Det er ikke noe spesiellt han ønsker seg. Ikke noe som er typisk mamma og pappa gave. Nå får han snart ny rom som er større enn det forrige. Han har tv på rommet nå, en liten siden rommet er veldig lite. Derfor tenkte vi å kjøpe en 40" i kombinert julegave og bursdagsgave til han. Ser vi kan få en grei en til ca. 2000kr nå. Og er jo den summen vi ville brukt på gavene til sammen på disse to dagene. Anonymous poster hash: fcba1...0e8
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #2 Skrevet 18. november 2014 Jeg har selv bursdag i romjulen og synes det var veldig kjedelig når gaver ble slått sammen. Men synes jeg det er GALSKAP å kjøpe 40' tv til en 9 åring!! Jeg er prinsipielt i mot egen tv på barnerommet. Anonymous poster hash: 5378c...dc1
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #3 Skrevet 18. november 2014 Jeg ser ikke noe problem med at dere bruker 2000 på en gave om det er det han virklig ønsker seg, men TV på rommet er uaktuelt her. Da ender vi bare opp med alt for mye skjermbilde og dårlig kontroll på hva de ser på. Anonymous poster hash: e750f...52e
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #4 Skrevet 18. november 2014 Kontroll har vi. Har vært gjennom dette før med eldre barn så helt uerfarne er vi ikke :-). Anonymous poster hash: fcba1...0e8
ulydia Skrevet 18. november 2014 #5 Skrevet 18. november 2014 Du kan jo spørre han? Altså, om han er interessert i en stor fellesgave eller to mindre, separate gaver?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #6 Skrevet 18. november 2014 Det synes jeg høres helt fint ut. Vår sønn på 7 år fikk 37 " tv av besteforeldrene sine i bursdagsgave som han har på rommet sitt. Han har ikke tv-signaler på tvn og bruker den til film og spill. Anonymous poster hash: 50656...ce3
Alketa Skrevet 18. november 2014 #7 Skrevet 18. november 2014 Hør med han hva han vil, jeg har flere ganger ønsket å slå sammen jul og bursdagsgave for meg selv slik at jeg kan få ting jeg faktisk ønsker meg...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #8 Skrevet 18. november 2014 Trenger han større tv bare fordi han får større rom? Anonymous poster hash: a4f5e...67a
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #9 Skrevet 18. november 2014 Blir større avstand til tvn så ser at det er lurt. Blir nok flere unger inne her også nå som han får større plass. Anonymous poster hash: fcba1...0e8
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #10 Skrevet 18. november 2014 Hadde også hørt med gutten i forhold til å slå sammen. Mannen min har bursdag på lille julaften og han har blitt snytt for maaaange gaver i barndommen. Han bryr seg selvsagt ikke nå, men det er kjedelig å "gå glipp" av gaver som barn. Det er ofte antallet som er viktig i den alderen Anonymous poster hash: 59a5e...b83
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #11 Skrevet 18. november 2014 Lurt å høre med barnet om det vil ha en stor gave eller 2 litt mindre. Kan jo eventuelt kjøpe tv til jul og bursdag, og så heller kjøpe en eller to filmer som dere pakker inn og gir på selve bursdagen. En liten tilleggsgave slik at barnet får ei pakke å åpne på bursdagen å, og så passer det jo bra med noen nye filmer å se på når man får ny tv Anonymous poster hash: 89140...a6d
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #12 Skrevet 18. november 2014 Sånn generelt synes jeg det er kjipt å slå sammen gaver, men det er fordi det er enkelte i familien som er skikkelig gniten. Dvs de bare kutter ut en gave og gir for det beløpet de uansett kjøper for til jul. De som har bursdag i mai får da det dobbelte av det den som er født i nov/ des/ januar. Men når det er snakk om en skikkelig gave og ikke noe nips til 50kr kan jeg skjønne at det blir gjort. En tv var forresten en svær gave til en niåring han blir sikkert glad Anonymous poster hash: 99100...c47
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #13 Skrevet 18. november 2014 Jeg synes det er hyggelig å se på tv sammen, da har man også mer kontroll over barnas skjermtid samt hva de ser. Synes det høres trist ut at 9 åringen sitter alene på rommet sitt og ser på tv. Når sønnen min har besøk av venner vil jeg at de leker sammen og ser minst mulig på tv. Anonymous poster hash: 5378c...dc1
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #14 Skrevet 18. november 2014 Har en sønn som er 2 mnd yngre enn din og ikke f*** om sønnen min hadde fått egen tv på rommet. For det første så liker jeg å være rundt barna selv om de slapper av med tv eller spiller spill med venner, for det andre så skal ikke rommet forbindes med tv titting i sengen. Jeg er ikke prippen med tv og spill men nå ble jeg faktisk sjokkert. Men må innrømme at jeg ser litt med på foreldrene til en venn av sønnen min som har tv og spill på rommet. Når sønnen min er der så sier de allid " gått så fint. De sitter jo på rommet og spiller pg koser seg". Nå sier keg alltid at de kan møtes her når de vil være sammen. Vil ikke at sønnen min skal sitte på rommet sitt og se tv alene iallefall! Og 40 tommer er helt sykt. Og det er ikke prisen det står på for jeg gir gaver for mer i julegave til han men dette tok kaka for min del. Anonymous poster hash: e8160...62a
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #15 Skrevet 18. november 2014 Jeg tror ikke spørsmålet her er tv på rommet eller ikke... Om han synes det er greit å slå sammen gavene er egentlig vanskelig for andre å svare på. Jeg har bursdag i januar, og hvis jeg ønsket meg noe utenfor "julegavebudsjettet", så fikk jeg gjerne penger til jul så jeg kunne spare til det selv, og forhåpentligvis få resten til bursdagen min. Jeg syntes det var helt greit, og ble kjempeglad for å få det jeg ønsket meg til slutt, selv om jeg måtte vente. I dette tilfellet må han jo ikke det engang. Men ville kanskje kjøpt en liten ting til bursdagen i tillegg. Som en film eller to som noen foreslår. Anonymous poster hash: a5218...e6c
Mandala Skrevet 18. november 2014 #16 Skrevet 18. november 2014 Det kan hende han enda er såpass liten at kombinert gave føles kjedelig. Men det kommer også litt an på gavemengden fra andre på julaften. Mine barn hadde ikke merket om det var noe fra meg eller ikke på julaften, så jeg kunne nok slått sammen gavene. Evnt kjøp en liten ting til jul for at det hvertfall skal føles som noe. Jeg synes det er hyggelig å se på tv sammen, da har man også mer kontroll over barnas skjermtid samt hva de ser.Synes det høres trist ut at 9 åringen sitter alene på rommet sitt og ser på tv.Når sønnen min har besøk av venner vil jeg at de leker sammen og ser minst mulig på tv.Anonymous poster hash: 5378c...dc1 Og jeg syns det er hyggelig å gjøre andre ting sammen enn å se på tv. Sønnen min har hatt tv på rommet i ca to år nå. Vi bor trangt, har verken kjeller- eller loftstue og jeg sover i selve stua. Da tv'en sto i stua hadde jeg ingen mulighet for å trekke meg tilbake noe om barna skulle spille tv-spill eller noe. Så rommet hans har blitt som en tv-stue. Vi ser ca en film hver 2.uke, og sønnen spiller litt tv-spill om dagen før jeg kommer hjem. Utenom det brukes tv knapt her i huset, så barna bruker virkelig ikke mer tid ved tv selv om den står på rommet. Faktisk heller tvert imot. Vi brukte tv mye, mye mer da den var i stua.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå