Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #1 Skrevet 18. november 2014 Datteren min på 10 år kom gledesstrålende hjem fra skolen i dag med sin første bursdagsinvitasjon. For første gang er også hun invitert i bursdag Hun er en av de stille jentene. Den som ikke utmerker seg. Hun deltar på aktiviteter og har noen venninner, men hun er ikke en av de "populære" som alltid er en av de som alltid blir invitert. Det er ingen som med vilje alltid har utelukket henne, men hun er alltid en av de 2,3,4 som ikke blir invitert. Men ikke denne gang. Hele klassen er invitert. Hurra!! Vi har også invitert hele klassen. Håper det har gledet noen like mye som det gledet mitt barn i dag. Takk Anonymous poster hash: c9ea7...2ee
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #2 Skrevet 18. november 2014 Så godt å høre at noen har litt vett;) Vi inviterer alle jentene eller alle guttene når vi ber inn til selskap. Noen ganger har barna protestert pga "jeg liker ikke xxx", men jeg sier at det er alle eller ingen. Stort sett har barna vært fornøyde når dagen kommer Anonymous poster hash: 13e9b...b72
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #3 Skrevet 18. november 2014 Så bra! Mitt barn går i 2.klasse og her er regelen enten alle jentene, alle guttene eller hele klassen. Trodde det var vanlig over hele landet jeg. Vi kan få låne lokale gratis på skolen. Trist at datteren din måtte vente så lenge. Flott at du skriver om det, håper det kan få mange til å tenke seg om. Anonymous poster hash: 8133e...40a
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #4 Skrevet 18. november 2014 Jeg skulle så gjerne, inderlig invitert alle barna. Nå går min eldste bare i barnehage, men vi har ikke plass til 25 smårollinger i vår lille 70 kvm toroms leilighet. Trist. Jeg håper vi en dag får et hus, slik at alle barna kan komme. Anonymous poster hash: cb6b0...521
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #5 Skrevet 18. november 2014 Vi har også liten leilighet, men vi kunne låne barnehagen eller lokale på skolen. Bor sentralt i Oslo og her har ingen plass til 28 barn hjemme. Anonymous poster hash: 8133e...40a
Hjertefru Skrevet 18. november 2014 #6 Skrevet 18. november 2014 Jeg skulle så gjerne, inderlig invitert alle barna. Nå går min eldste bare i barnehage, men vi har ikke plass til 25 smårollinger i vår lille 70 kvm toroms leilighet. Trist. Jeg håper vi en dag får et hus, slik at alle barna kan komme. Anonymous poster hash: cb6b0...521 Det blir forskjell på skolebarn og barnehagebarn da. Å invitere over 20 smårollinger hjem til seg er galskap for de fleste.Da må man enten være supermann eller ha mulighet til å få hjelp av 2-3 ekstra voksne. Men enig i prinsippet, for all del.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #7 Skrevet 18. november 2014 Høres rart ut. Ingen har invitert enten alle guttene eller jentene? Anonymous poster hash: 7148b...a3e
QueeenBeee Skrevet 18. november 2014 #8 Skrevet 18. november 2014 Her fikk vi lånt oss et lite lokale med et rom passe stort nok til hele klassen og et lite kjøkken for å ordne det som skulle serveres. Ungene storkoste seg sammen.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #10 Skrevet 18. november 2014 Jeg skulle så gjerne, inderlig invitert alle barna. Nå går min eldste bare i barnehage, men vi har ikke plass til 25 smårollinger i vår lille 70 kvm toroms leilighet. Trist. Jeg håper vi en dag får et hus, slik at alle barna kan komme. Anonymous poster hash: cb6b0...521 Det er en utrolig slapp unnskyldning! Vær litt kreativ da! Det er mulig å låne (eller leie for en billig penge) barnehage, SFO eller grendeloksler, arranger utebursdag, slå dere sammen med noen andre i barnehagen eller klassen som har bursdag på samme tid og arranger sammen. Inviter i det minste definerte barnegrupper som alle av samme kjønn eller alle i samme aldersgruppe på avdelingen. Anonymous poster hash: bc80f...b9a
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #11 Skrevet 18. november 2014 Gi en kjempe klem til datteren din fra meg. Det er en selvfølge at alle jentene i klassen blir invitert Har man plass til 8 har man plass 11! Anonymous poster hash: 25b29...ffe
Sint naken biltyv Skrevet 18. november 2014 #12 Skrevet 18. november 2014 Jeg skulle så gjerne, inderlig invitert alle barna. Nå går min eldste bare i barnehage, men vi har ikke plass til 25 smårollinger i vår lille 70 kvm toroms leilighet. Trist. Jeg håper vi en dag får et hus, slik at alle barna kan komme. Anonymous poster hash: cb6b0...521 Det er en utrolig slapp unnskyldning! Vær litt kreativ da! Det er mulig å låne (eller leie for en billig penge) barnehage, SFO eller grendeloksler, arranger utebursdag, slå dere sammen med noen andre i barnehagen eller klassen som har bursdag på samme tid og arranger sammen. Inviter i det minste definerte barnegrupper som alle av samme kjønn eller alle i samme aldersgruppe på avdelingen.Anonymous poster hash: bc80f...b9a Enig!!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #13 Skrevet 18. november 2014 Huff, jeg ser jo at dette egentlig er en "gladsak", men jeg klarer ikke annet enn å være trist for at det ikke har skjedd før. Blir så lei meg på datterens vegne. :/ Anonymous poster hash: 26cb5...705
Tyra79 Skrevet 18. november 2014 #14 Skrevet 18. november 2014 Da håper jeg inderlig at dere og disse andre foreldrene er i ferd med å skape en positiv trend i klassen:-)! Håper jenta di koser seg, både i denne og sin egen bursdag. Dette burde vært en selvfølge i dagens samfunn, men dessverre er ikke det tilfelle...!
Tante Gustava Skrevet 18. november 2014 #15 Skrevet 18. november 2014 Her er det en selvfølge at vi inviterer alle guttene. Alle eller ingen! Trist å høre at det tok så lang tid før jenta di fikk en invitasjon, det er vi foreldres jobb å sørge for at ingen er utelatt. Vil også benytte anledningen til å slå et slag for å huske på at det er viktig å prioritere å gå i bursdager man bli invitert til. For vår del er det helt uaktuelt at en klassekamerat av våre gutter skal oppleve at ingen kommer i bursdagen! Så lenge vi ikke bortreist, prioriterer vi alltid bursdagsselskaper
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #16 Skrevet 18. november 2014 Jeg ser på det som en selvfølge at alle blir invitert. Det gjør heldigvis de andre foreldrene i klassen til min sønn også. For noen uker siden slo vi sammen min sønn og bestevennen sin 10 års dag, og hadde disco for hele gjengen på 24 stk Så godt å høre at datteren din endelig skal få bli invitert. Som noen skriver over her gir det en bismak - dette burde dere ha klare regler på i klassen. Anonymous poster hash: 0ca6f...c98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå