Gå til innhold

Overdramatiserer sikkert! Men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber selv i helsevesenet så har jo sett min del med ulike sykdommer. Jeg har vært på MR for ryggen og venter på svar. Legen fant nedsatt kraft i ve ben. Ok- dette kan være skader etter en prolaps jeg hadde. Opplever delvis også kraftsvikt i begge ben- dette kan være spinal stenose. Også helt ok.

Men jeg har noen ganger nedsatt kraft og koordineringsvansker med ve hånd. Går også rart noen ganger. Har ikke kontroll i er ve kne helt og overstrekker dette noen ganger( ja kan komme fra ryggen ). I dag opplevde jeg også koordineringsvansker med høyre hånd.

Jeg innbiller meg at dette psykosomatiske plager men blir også usikker. Har ikke nevnt det med hendene for legen. Var til optiker og fant også nedsatt syn ve øye.

Hva mener dere? Føler meg hysterisk her. Tror jeg vet for mye og overanalyserer.

Anonymous poster hash: c7c01...039

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanskelig å si. Jeg foreslår at du forteller legen om plagene dine, slik at vedkommende kan ta en vurdering på om du skal henvises til nevrolog for ytterligere utredning. Noen har plager som utelukkende skyldes psykosomatikk, andre har plager som utelukkende skyldes somatikk - og felles for begge grupper er at de kan tro at plagene skyldes det motsatte.

God bedring.

Skrevet

Hvorfor ikke legge alle korta på bordet for legen? Ja, noen blir alvorlig syk i ung alder, men langt flere blir ikke det. Symptomene din kan altså være noe, men det er faktisk mye større sjangse for at det ikke er det. Så mitt råd er som nevnt, ta det med legen, så får du en avklaring på det og slipper og gruble og synse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...