Gå til innhold

Har du gått i mor vs. bestemor-fella?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å ha såpass antenner at jeg klarer å opptre høflig, men i dag dummet jeg meg ut med å spørre en liten jente på bussen om hun reise sammen med farmor eller mormor? Det var mor. Litt pinlig.

Anonymous poster hash: 2829b...4b3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men far/bestefar. Attpåtil en i barnehagen:)

Skrevet

Men jeg tror ikke menn blir så fornærma som damer når det kommer til dette med alder. Det er i hvert fall min erfaring. Dama på bussen ble kjempesur! Uff, jeg burde visst bedre, i dag er det jo nokså vanlig at damer får barn etter fylte 40.

Skrevet

Nei, har bedre vett enn det.

Anonymous poster hash: 6c821...1fd

Skrevet (endret)

Nei ikke selv. Men har fått høre at både svigerfar og kameraten til mannen bli tatt for å være far til barnet.

Altså mitt barn :)

Endret av moota m storesøster&lillebror
Skrevet

Men jeg tror ikke menn blir så fornærma som damer når det kommer til dette med alder. Det er i hvert fall min erfaring. Dama på bussen ble kjempesur! Uff, jeg burde visst bedre, i dag er det jo nokså vanlig at damer får barn etter fylte 40.

Nei det kan nok tenkes:) Han ble ikke synlig fornærmet altså, men jeg følte meg rimelig dust.

Uansett er det vel litt rart å bli sur.

Skrevet

Ikke gjort tabben selv, men da jeg var 20 fikk jeg spørsmål om lillebroren min (7 år yngre) var sønnen min.

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og har gått på en liten smell der ja.

Han jeg trodde var bestefar evt oldefar var faktisk pappen. Til mitt forsvar var han 84 år og barnet var 3 år!

Anonymous poster hash: 0a1e4...06e
Skrevet (endret)

Altså - jeg VET hvor gammel jeg er og at jeg godt kunne vært bestemor til min yngste. Det er da ikke noe å bli fornærmet for?

Jeg tenker at det er mer flaut for den som tar feil enn meg og mannen selv om vi ikke tar det ille opp.

Det har bare skjedd en gang på to år at jeg har blitt spurt om det er barnebarnet da, men regner med at det blir flere ganger opp gjennom årene.

Endret av *Miss Marple*
Skrevet

Han jeg trodde var bestefar evt oldefar var faktisk pappen. Til mitt forsvar var han 84 år og barnet var 3 år!

Den tror jeg de fleste villebommet på. Oldemødrene til mine barn er yngre enn det!

Anonymous poster hash: 0fa44...f8c

Skrevet

Har kalt bestemor for mor en gang. Barnebarnet hang seg på å sa at bestemor er rynkefri. Måtte le begge to :)

Ingen som ble fornærmet heldigvis :)

Anonymous poster hash: da719...2fb

Skrevet

Jeg SA heldigvis ikke noe. Men jeg tenkte "så koselig at bestemor følger barnebarnet på fotballtur". Så viser det seg ikke bare at det er mor, men at hun gikk bare fire år over meg på skolen hjemme - og jeg kjente henne overhodet ikke igjen.

Skrevet

Mannen min skulle hente vår nevø i barnehagen og da sa de "Er det Bestefar som henter i dag?"

Mannen min er 40 år og ser helt vanlig ut.

Jeg er livredd for å gratulere noen med graviditet tilfelle de bare har lagt på seg, tør ikke før de nærmest er høygravide.

Anonymous poster hash: e130d...c91
Skrevet

Var i åpen barnehage å der var det en dame som ofte hadde med seg en liten gutt.

Jeg sa at det var koselig at bestemor var så flink å ta med barnet i åpen barnehage,akkurat i det hun knepper opp å begynner å amme ungen.Skikkelig pinlig!

Anonymous poster hash: eb544...176
Skrevet

Jeg SA heldigvis ikke noe. Men jeg tenkte "så koselig at bestemor følger barnebarnet på fotballtur". Så viser det seg ikke bare at det er mor, men at hun gikk bare fire år over meg på skolen hjemme - og jeg kjente henne overhodet ikke igjen.

Ha ha - ja det er da man skjønner hvor gammel man er 😄

Anonymous poster hash: 9e214...485

Skrevet

Ha ha - ja det er da man skjønner hvor gammel man er

Anonymous poster hash: 9e214...485

Ja - eller egentlig ikke. Jeg var i tredveårene - hun oppunder førti, men med helt hvitt hår, konefrisyre, koneklær, konemåte. Men hun var jo av typen "født gammel" den gang også, hvis jeg tenker tilbake, det var bare ikke så grelt tydelig den gangen.

Skrevet

Nei, men far/bestefar. Attpåtil en i barnehagen:)

Samme her. På en foreldrekaffe klarte jeg å si "jeg viste ikke at vi kunne be besteforeldre, de kunne sikkert tenkt seg dette". Flaut!!!!

Anonymous poster hash: 24fe0...948

Skrevet

Den tror jeg de fleste villebommet på. Oldemødrene til mine barn er yngre enn det!

Anonymous poster hash: 0fa44...f8c

Samme her. Mine besteforeldre (barnas oldeforeldre) er 20 år yngre enn denne papsen du nevner... Oldemor på mannens side, er derimot 82. 

Jeg har ikke gjort den feilen muntlig. Heldigvis... Men ofte undrer jeg meg på om det er mor eller bestemor.

Anonymous poster hash: 3536b...861

Skrevet

Nei men mange har sagt at sønnen min er veldig lik meg, har bare en bonussønn som ikke er lik meg i det hele tatt 😊

Skrevet

Ikke gjort tabben selv, men da jeg var 20 fikk jeg spørsmål om lillebroren min (7 år yngre) var sønnen min.

Jeg har motsatt erfaring. Var 19 da jeg fikk datteren min, og var på handletur med henne da hun var rundt halvåret. Da var det en gammel dame som syns jeg var så flink som var på tur med søsteren min. Forklarte henne flere ganger at jeg var mammaen hennes, men hun trodde meg ikke. Nekter å høre på meg og fortalte meg at det umulig kunne stemme🙈

Egentlig litt rart da besteforeldregenerasjonen generelt sett var tidligere ute.

Anonymous poster hash: 9b907...e1d

Skrevet

Hadde en voksen sønn da jeg fikk yngste og det var vel ikke i min nabos tanker at jeg kunne være mor til babyen jeg trillet, hun trodde jeg var blitt farmor. Tok det med humor jeg og det gjorde vel hun også da jeg beroliget henne med at jeg skjønte godt hun trodde det.

Skrevet

Nei, men min mor greide det ganske fint. Hun var ute å kjøpte smokker for meg da eldste her var 6 mnd. Hun møtte på en dame til på hennes alder(hun var da 45), som hadde en smårolling med seg. I ekstase over ha blitt bestemor, så kom hun i prat med denne damen hvorpå hun utbrøt" ; Det er fantastisk å være bestemor ikkesant?" Er så stolt" osv.... Denne damen sa da at hun var moren og ikke bestemor....

Piiiiinlig taushet før damen på en måte begynte å fortelle om hvorfor hun hadde fått barnet så sent, osv, osv. Mamma trudde hun skulle synke ned i gulvet og prøvde "å ro så hu fikk mentale træler", men det ble bare kleint. :sprettoy:

I vill bestemor rus tok mamma det liksom for gitt at alle på hennes alder med babyer var bestemødre. Hun var så inn i rollen som bestemor at hun glemte at det ikke er en bestemor klubb, ha ha ha  :laugh:

Tror hun tenker seg om neste gang gitt ;)

Skrevet

Her ville sønnen min svart at han var med mor hvis du hadde spurt han selv om han var med mormor. Noen kaller faktisk besteforeldre mor og far...

Anonymous poster hash: 7cfc3...a1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...