Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på julegve til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en kurio til treåringen som kosta litt over 1000 kr og har en større gutt som skal få for det samme. Men er det lite? Kjøper for en tusenlapp hver jeg og mannen også, det vi ønsker oss til den prisen. Så har vi søsken og familie som får for noen hundre hver, da som regel noe de ønsker seg eller trenger med en liten vri :) det blir fort mange tusen kr og noe mer enn det har vi ikke råd til. Men vil heller ikke være gnien ovenfor barna da.

Anonymous poster hash: 5b151...646

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De får for ca. 1000 kr hver. Kommer litt an på hva de ønsker seg

Skrevet

Altfor mye.

Jeg elsker å kjøpe gaver, og jeg elsker å gi gaver til jentungen.

I år har det gått litt over stokk og stein, kjøpt mange ting som for seg selv ikke var så veldig dyre, men sammen blir det nok noen tusinger.

Note to self til neste år: Ikke begynn så tidlig å kjøpe gaver til datteren min. ;)

Skrevet

Jeg synes det holder. Det har vært lignende tråder her inne, og svarene er alt fra 0,- til 50.000,- så dere må nesten bare gå etter hva dere selv synes er passe og deres økonomi.

Vi har brukt ca 1500,- på gave til barnet vårt. Ble litt mer enn vi hadde tenkt, men etter at hovedgaven (900,-) var kjøpt så kom vi over noen småting vi bare "måtte" kjøpe. Også måtte vi jo ha noe til julestrømpa. ;)

Anonymous poster hash: 82332...e01
Skrevet

Takk for svar, da kjenner jeg at de får nok :) det er jo kalendere og strømper og gud vet alt som skal til i desember :D ville bare ikke at de er de eneste som får noe for den prisen. Eldstemann går på skolen og kjøpspresset er skyhøyt! Der må riktig klesmerke,skomerke, ipader og iphoner til for å være in..altså ting til flere tusen :/

Anonymous poster hash: 5b151...646

Skrevet

Jeg har funnet en ting som de får felles. Spm er bare om de får det av oss eller om min far gir det.

Det koster vel 15-1600,-

Utenom så får de noe fra hverandre. Og noe lite av oss som bare er til dem selv.

De fikk alt for masse ifjor og vi vil begrense i år.

Skrevet

Ikke sikkert,men pakke kalender på 1000, ny vinter dress på 1500, så blir vel brått 5000-6000 kr tenker jeg

Skrevet

4500,- ca

Anonymous poster hash: 3af72...a50

Skrevet

Ca 1500 per barn, og det er inkludert gaver fra hverandre. 3 barn.

Anonymous poster hash: ee5d9...e02

Skrevet

Rundt 1500,- per barn. Da får de faktisk alt de sier de ønsker seg :-)

Skrevet

Fant en kjempe tøff stol til 800,- så det blir vel litt over 1000,- tilsammen

Skrevet

Eldste får for ca 1500. De to minste får for va 500 hver.

Skrevet

Kjøpt sykkel til 1000 kr. Så har jeg kjøpt noe klær til 400 kr. Kjøpt bøker og puslespill på salg til 300 kr..
Men så ser jeg ikke så mye på pris da, og dette blir kun 3-4 pakker. Ønsker å gi henne alt i verden, men kan ikke det.... likevel klarer jeg sikkert ikke å la være å kjøpe LITT mer før julaften.

Brukte 4000 kr på julegaver til henne ifjor.

Anonymous poster hash: 6bec3...671
Skrevet

Har 2 barn, så det blir nok rundt en 800 kr pr. ++ nissegaver

Anonymous poster hash: a9248...47e
Skrevet

I år får 5 og 7 åringen ipad, kjøpte på tilbud for 2500 kr, så i år ble det jo dyre gaver. Men i fjor fikk de for under 1000 kr hver så det varierer fra år til år etter hva de trenger og ønsker seg. 

Anonymous poster hash: e89d8...177
Skrevet

Er ikke opptatt av beløp, men av å finne riktig gave. I år blir det Egyptiske Playmobiler som vi har funnet på nette, kommer sikkert til å koste mellom 500 og 1000kr. Ikke mye kanskje, men det viktigste er at 5,5-åringen bli glad.

Han vil også ha en mikroskop, men får det i bursdag i februar. Vi flyr til min familie til Jul, gavene må kunne tåle turen.

Anonymous poster hash: 9cf90...cdd

Skrevet

Ca 1000 kr til fireåringen og 500 til ettåringen. Men har brukt flere tusen på kalender.. 😳

Skrevet

Dei er 1 og snart 3, så dei er fornøyde uansett. Dei har så mykje og får så mykje at vi prøvar å moderere oss. Tenkte kanskje ei babyborn-dokke til eldste (sjølv om dokker hittil ikkje har fenga særlig) og noko med lyd og lys til minsta. Ho elskar bråk :(

Skrevet

Våre barn får "bare" en gave hver i tillegg til det de får av oss, så vi føler at vi må kompensere litt. Handler inn ting de trenger i løpet av året - sengetøy, bøker, klær osv. - og pakker det inn som gaver, selv om de ville fått det uansett. Er nøye med ikke å kjøpe bare for å kjøpe. Totalt kommer vi til å bruke ca. 6000, og det inkluderer en PS4 som er til oss alle.

Anonymous poster hash: 54f66...af1

Skrevet

Ca 500 kr pr stk tenker jeg. De er bare 5 og 2 år, så de tenker ikke på hvor mye gavene har kostet, kun at de kan leke med de :P

Regner med at de kommer til å få litt dyrere ting ettersom de blir større, sånn som mobil, ipad, pc osv. 

Skrevet

Mellom 5-700kr, alt ettersom hva de skal få.

Skrevet

Nå er min bare 3,5 år, men det kommer veldig ann på hva hun ønsker seg, eller jeg ser hun har interesse for. Men tenker det blir for rundt 1000.... Men hadde det kun vært tegnesaker hun elsket å holde på med, så koster det meg ikke en kalori å bruke kun 200 kr heller. ;)

Skrevet

Vi har ikke noe beløpsgrense. Det kommer litt an på behovet. Det ene året får den eldste dyrest gave, neste år er det gjerne den yngste.

Eldste fikk i fjor slalåmutstyr for tilsammen ca. 3000, mens de tre andre fikk gaver for mellom 89 kr - 700 kr.

I år er det nok også den eldste (11) som får dyrest gave (ca 1000 kr). De tre yngste får i år gaver for ca. 1100 tilsammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...