Gå til innhold

Umulig å få jobb jo ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt alt :(   Drittlei nå.

Anonymous poster hash: f12f2...f0b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hang in there! Jeg brukte fire år på å få meg jobb. Her er det nada å få tak i, og jeg var kjempeheldig som plutselig fikk en sjanse. 

Søk deg til vikarbyråer også! Plutselig løsner det. Lykke til :) 

Anonymous poster hash: 04132...ff4
Skrevet

Da må du nesten flytte på deg til et sted det er jobber å få.

Anonymous poster hash: 30992...520
Skrevet

Kan jo ikke bare flytte ...og bor i en av Norges største byer, så det er masse jobber, men ingen som vil ha meg ...

Skrevet

Hang in there! Jeg brukte fire år på å få meg jobb. Her er det nada å få tak i, og jeg var kjempeheldig som plutselig fikk en sjanse. 

Søk deg til vikarbyråer også! Plutselig løsner det. Lykke til :)

Har gjort det også. Søkte nettopp på en jobb jeg hadde så utrolig lyst på.. men kom ikke med i vurderingen engang, fikk bare en kjip mail om at jeg ikke var den utvalgte for denne gang.

Skrevet

Det er ikke alltid det er det beste. Hverken samfunnsøkonomisk eller av familiære grunner.

Anonymous poster hash: f0647...ee8

Skrevet

Har søkt alt :(   Drittlei nå.

Da er det kanskje noe i veien med søknaden din? Har du fått noen som er flinke skriftlig og vet hvordan en søknad skrives til å se over den for deg ? 

Anonymous poster hash: f0647...ee8

Skrevet

Det blir dessverre fort sånn når det er mange om beinet. Problemet i byer er at det er mange jobber, men uendelig mange søkere. På landet er det få søkere, men nesten ingen jobber. I alle tilfeller gjelder det å stikke seg ut i mengden.

Gå over cv'en, bruk tips for å få den til å se bedre ut, legg ved et bra bilde av deg selv.

Vær aktiv, dra innom bedrifter med åpne søknader, snakk med folk, osv. Jeg ble plutselig ringt opp et år etter jeg var innom en bedrift med åpen søknad, for da hadde de fått en åpning, og hun husket meg. 

Skrevet

Kan hende du må se over hvordan du skriver søknadene dine og hvordan du sette opp CV`n din. Mange arbeidsgivere bruker 20 timer på å lyse ut en stilling, og et tips jeg fikk var at søknaden burde se ut som om du har lagt ned 20 timer arbeid i den. 

Spesialskriv den for hver enkel jobb. Sett deg inn i hva bedriften driver med og la dette gjenspeiles i søknaden. Vær gjerne litt "høy på deg selv" når du skriver. Setter du deg inn i bedriften virker du også genuint intresert i å jobbe der.

Søknaden og CV er det første de ser og skal sette første inntrykket. Om du kjenner noen som passer som referanse så få disse også inn i CV. 

Lykke til med søkingen :)

Skrevet

Det blir dessverre fort sånn når det er mange om beinet. Problemet i byer er at det er mange jobber, men uendelig mange søkere. På landet er det få søkere, men nesten ingen jobber. I alle tilfeller gjelder det å stikke seg ut i mengden.

Gå over cv'en, bruk tips for å få den til å se bedre ut, legg ved et bra bilde av deg selv.

Vær aktiv, dra innom bedrifter med åpne søknader, snakk med folk, osv. Jeg ble plutselig ringt opp et år etter jeg var innom en bedrift med åpen søknad, for da hadde de fått en åpning, og hun husket meg. 

Tips = triks :) Bruk små triks for å få cv'en til å se bedre ut.

Google "hvordan skrive cv" eller lignende, du får mye bra inputs av å lese noen artikler om cv-skriving.

Skrevet

Kan jo ikke bare flytte ...og bor i en av Norges største byer, så det er masse jobber, men ingen som vil ha meg ...

Blir vel fort litt dyrt å bo i en stor by uten jobb. Hvordan får du til det?

Anonymous poster hash: 047c8...1e4

Skrevet

Nå før jul er det i hvertfall veldig mange butikker og spisesteder som tar inn sesongarbeidere.

Skrevet

Jeg søkte i nesten 1 år før jeg nå fikk en jobb som er midt i blinken for meg :) Deltid, men jeg tenker at om jeg gjør en god jobb så ligger jeg vel godt an til å få heltid om noen slutter - og dette er en stoooor institusjon så det er alltid litt utbytting ;)

Anonymous poster hash: 61d7b...e65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...