Gå til innhold

Mangler du empati? u/t


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

 

Anonymous poster hash: a48db...c37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det, hvorfor spør du? Eller burde jeg kanskje skjønt det av meg selv hvis jeg hadde empati nok? :S



Anonymous poster hash: 4dabc...7ba
Skrevet

Nei, jeg tror til og med jeg har litt til overs hvis noen trenger. 



Anonymous poster hash: f2b73...291
Skrevet

Overfor enkelte mennesker - ja. Har flere mennesker i livet mitt som har gjort det om til helvete i flere år. Dem synes jeg ikke synd på, uansett hva det er. Når folk kan være så jævlige mot noen andre så får de egentlig som fortjent. Overfor ukjente, bekjente, venner og familie har jeg empati i bøtter og spann.



Anonymous poster hash: 3615c...b62
Skrevet

Nei har i bøtter og spann, trenger du litt?

Skrevet

Er ikke det at jeg mangler empati, men kunne nok hatt litt mer. Men absolutt den som er der for mine nærmeste, men de som ikke står meg så.nært igjen bryr jeg meg lite om. Kanskje jeg er mer sympatisk enn empatisk :/ Usikker og lurer da på hvordan andre oppfatter seg selv :)

 

Hi

 

Anonymous poster hash: a48db...c37

Skrevet

Mangler det ikke, men det er ikke den største eller mest definerte følelsen jeg har. 



Anonymous poster hash: f1a4d...985
Skrevet

Empati i seg selv er uvesentlig. Bare om det kommer sammen med evnen og viljen til å gjøre noe for andre mennesker får det verdi.



Anonymous poster hash: 9431e...ab7
Skrevet

Ja, det vil jeg mene. Tenker mye på å gjøre det beste for de rundt meg. Tror egentlig jeg bør trene meg i å bry meg litt mindre noen ganger......

Skrevet

Jeg har masse empati, noe som på et punkt i livet gjorde at jeg falt helt sammen. Jeg levde meg sånn inn i andres elendighet at det preget meg.

Nå har jeg lært å "kople ut" for å beskytte meg selv.

Jeg er alltid der for mine nærmeste og gir en del til veldedighet, men enkelte ting lar jeg vær å ta innover meg - selv om evnen er der. 



Anonymous poster hash: 2070a...8d6
Skrevet

Har litt for mye til å jobbe som lege....

 

Anonymous poster hash: a115f...c71

Skrevet

Ja, i mangfold. Ikke alt godt for meg.

Skrevet

Ja. Nyheter eller historier f.eks som jeg synes er fæle eller kan gjøre fysisk vondt fordi jeg setter meg så inn i hvordan de må føle det.  



Anonymous poster hash: a2760...5af
Skrevet

Dytt

 

Anonymous poster hash: a48db...c37

Skrevet

Såpass mye at jeg måtte slutte i jobben i helsevesenet og starte som forsker. Klarte ikke mer. Det ble rett og slett for slitsomt å ha sengen full av pasienter hver natt. Engstet meg alltid over hvordan det gikk med dem. Operasjoner i lokalbedøvelse ble umulig, da jeg var alt for oppmerksom på hver minste bevegelse eller blikk, og hele tiden prøvde å tolke hvordan pasienten hadde det.



Anonymous poster hash: d9d65...4a2
Skrevet

Ja, mangler dessverre en god del empati. Ingen som vil tro på det om jeg forteller det, men det er fordi jeg har lært å reagere riktig i situasjoner som krever empati... Jeg har heldigvis veldig mye empati når det kommer til barna mine, men jeg er fullstendig likgyldig om f.eks noen jeg kjenner mister familie, som f.eks da svigerfar mistet sin gode stemor, eller mannens familie mistet et annet kjært familiemedlem. Jeg viser det ikke, og blir beskrevet som en veldig empatisk person med et stort hjerte, utrolig nok...

 

Anonymous poster hash: f647a...051

Skrevet

Ja, mangler dessverre en god del empati. Ingen som vil tro på det om jeg forteller det, men det er fordi jeg har lært å reagere riktig i situasjoner som krever empati... Jeg har heldigvis veldig mye empati når det kommer til barna mine, men jeg er fullstendig likgyldig om f.eks noen jeg kjenner mister familie, som f.eks da svigerfar mistet sin gode stemor, eller mannens familie mistet et annet kjært familiemedlem. Jeg viser det ikke, og blir beskrevet som en veldig empatisk person med et stort hjerte, utrolig nok...

 

Anonymous poster hash: f647a...051

Hvordan har du lært dette? Noen eksempler?

 

Trur det er der jeg trenger mer trening, men for familie og venner så jeg empatisk med plass til alle. Men i noen situasjoner kunne jeg vist mer.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: a48db...c37

Skrevet

 

Ja, mangler dessverre en god del empati. Ingen som vil tro på det om jeg forteller det, men det er fordi jeg har lært å reagere riktig i situasjoner som krever empati... Jeg har heldigvis veldig mye empati når det kommer til barna mine, men jeg er fullstendig likgyldig om f.eks noen jeg kjenner mister familie, som f.eks da svigerfar mistet sin gode stemor, eller mannens familie mistet et annet kjært familiemedlem. Jeg viser det ikke, og blir beskrevet som en veldig empatisk person med et stort hjerte, utrolig nok...Anonymous poster hash: f647a...051

Hvordan har du lært dette? Noen eksempler?

Trur det er der jeg trenger mer trening, men for familie og venner så jeg empatisk med plass til alle. Men i noen situasjoner kunne jeg vist mer.

Hi Anonymous poster hash: a48db...c37

Jeg har rett og slett lært ved å observere andre i gitte sitasjoner, hvordan de oppfører seg og hvordan andre reagerer på oppførselen, og rett og slett "kopierer". Jeg er over 30 nå, men lærer fremdeles. Det krever veldig mye å oppføre meg på en måte som ikke er naturlig for meg, og situasjoner som krever mye empati sliter meg skikkelig ut. Jeg kan ikke sette meg inn i andre har vondt, er triste, forelsket, kjenner kjærlighet osv enda jeg selv har hele følelseaspekteret. At andre f.eks kan elske barna sine like høyt som meg, nei det er for meg uforståelig, jeg kan faktisk skjønne at de elsker de. Jeg hadde jo blitt knust om jeg mistet moren min, men kan ikke forstå at mannen ville blitt like knust om han mistet sin... Når noen mister kjæledyret sitt tenker jeg mer "og så?", mens utad er jeg trøstende, lyttende og tar vare på fordi det er den oppførselen jeg har lært at er den riktige.

 

Anonymous poster hash: f647a...051

Skrevet

 

 

Ja, mangler dessverre en god del empati. Ingen som vil tro på det om jeg forteller det, men det er fordi jeg har lært å reagere riktig i situasjoner som krever empati... Jeg har heldigvis veldig mye empati når det kommer til barna mine, men jeg er fullstendig likgyldig om f.eks noen jeg kjenner mister familie, som f.eks da svigerfar mistet sin gode stemor, eller mannens familie mistet et annet kjært familiemedlem. Jeg viser det ikke, og blir beskrevet som en veldig empatisk person med et stort hjerte, utrolig nok...Anonymous poster hash: f647a...051

Hvordan har du lært dette? Noen eksempler?

Trur det er der jeg trenger mer trening, men for familie og venner så jeg empatisk med plass til alle. Men i noen situasjoner kunne jeg vist mer.

Hi Anonymous poster hash: a48db...c37

Jeg har rett og slett lært ved å observere andre i gitte sitasjoner, hvordan de oppfører seg og hvordan andre reagerer på oppførselen, og rett og slett "kopierer". Jeg er over 30 nå, men lærer fremdeles. Det krever veldig mye å oppføre meg på en måte som ikke er naturlig for meg, og situasjoner som krever mye empati sliter meg skikkelig ut. Jeg kan ikke sette meg inn i andre har vondt, er triste, forelsket, kjenner kjærlighet osv enda jeg selv har hele følelseaspekteret. At andre f.eks kan elske barna sine like høyt som meg, nei det er for meg uforståelig, jeg kan faktisk skjønne at de elsker de. Jeg hadde jo blitt knust om jeg mistet moren min, men kan ikke forstå at mannen ville blitt like knust om han mistet sin... Når noen mister kjæledyret sitt tenker jeg mer "og så?", mens utad er jeg trøstende, lyttende og tar vare på fordi det er den oppførselen jeg har lært at er den riktige.

 

Anonymous poster hash: f647a...051

Takk for svaret :) Har nok mer empati enn deg, ut fra det du skriver men jeg sliter med å vise det fysisk til tider og der trenger jeg trening. Å observere og lære seg er noe jeg skal begynne med. Har nok litt dårlig kroppsspråk som ukjente har vanskeligheter med å lese.

 

Så jeg må bli mer bevist på dette. Greit å høre andre sine erfaringer.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: a48db...c37

Skrevet

Nei. Jeg har kanskje for mye av det...

 

Anonymous poster hash: 17284...2b8

Skrevet

Jeg har bøtter og spann med empati😊

Skrevet

Dytt

 

Anonymous poster hash: a48db...c37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...