Gå til innhold

Hvor mange brødskiver sender du med din 1-2 klassing til lunch?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutt 2 brødskiver og frukt/grønnsaker

Anonymous poster hash: 394d6...ce8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 brødskiver til både 1.klassingen og 3.klassingen pluss en del cherrytomater, litt druer og/eller sukkererter. De får melk og frukt på skolen.

Gjest Julia1984
Skrevet

Gutt i 2 klasse. 2 brødskiver og enten cherrytomater/gulrot/eple og yoghurt

Skrevet

To brødskiver og frukt/grønt. Melk på skolen.

Skrevet

Sender med to skiver ti 2 klassingen, 5 klassingen og 7 klassingen. I tillegg får de med en flaske med vann og en frukt, eller bær eller oppkuttede grønnsaker. Melk får de på skolen.

Anonymous poster hash: bfe4a...e73

Skrevet

4 brødskiver til 2.klassingen pluss frukt,melk får de på skolen. 2 åringen i barnehagen har med seg 2 skiver til frokosten.

Skrevet

Min jente i 1.klasse får 2 brødskiver, oppkuttet ost (i kuber), frukt (druer, eple, banan e.l.) og grønt (gulrøtter, agurk, cherrytomater, sukkererter o.l.). I tillegg sender jeg med en sunn smoothie, samt  vannflaske til drikke.

Anonymous poster hash: 2883b...784
Skrevet

4 brødskiver til 2.klassingen pluss frukt,melk får de på skolen. 2 åringen i barnehagen har med seg 2 skiver til frokosten.

4 brødskiver til ett måltid?? Nå gir du barnet ditt dårlige vaner.

Anonymous poster hash: 8004d...241

Gjest Julia1984
Skrevet

Hva vet du om aktivitetsnivået til dette barnet? Nevøen min på 9 spiser 4 skiver til lunch. Han er svært aktiv og vokser i rekordfart. Han er syltynn.

Får ikke barnet ditt spise seg mett?

Skrevet

Har en i 1klasse og en i 2klassen,begge får med seg to brødskiver,og frukt/grønt

Anonymous poster hash: 72469...599

Skrevet

En skive holder mer enn nok. Sender med litt eple og drue og av og til en liten ost eller røkelaks.

Anonymous poster hash: f06af...8af
Skrevet

Jeg sender med 2. klassingen og 4. klassingen 2 skiver og eks. 2 mandariner, epler, druer el.

De får melk på skolen.

Skrevet

1.klassingen får med 2 brødskiver

3.klassingen er finspist og klarer seg med 1 brødskive

De får melk og frukt på skolen:)

Skrevet

1.klassingen min har med 2 skiver, et par cherrytomater og litt frukt. Melk på skolen.

Anonymous poster hash: 21336...10e

Skrevet

Baker rundstykker av kornbrød å sender med 1.5 til lunsj og det samme til SFO måltidet. De spiser frukt 930 hver dag.

Anonymous poster hash: 6f045...2e9

Skrevet

Andreklassingen får 2 skiver brød og yoghurt, femteklassingen får 2 skiver brød og oppskåret frukt (etter eget ønske). Ofte er det med mat hjem igjen...

Anonymous poster hash: 321ec...776

Skrevet

2 skiver til førsteklassingen, men som regel er det en hel eller en halv skive igjen uspist. Og i tillegg litt oppskåret frukt/ grønt, noen små kjekspinner, mini-grissini, ost, rosiner, egg eller lign.

Anonymous poster hash: 74742...fdd
Skrevet

Sender med 4 skiver fordelt på to matpakker, det er til lunsj og SFO. Jente, 2. klasse. Frukt får de på skolen.

Anonymous poster hash: d9598...11d

Skrevet (endret)

Hva vet du om aktivitetsnivået til dette barnet? Nevøen min på 9 spiser 4 skiver til lunch. Han er svært aktiv og vokser i rekordfart. Han er syltynn.

Får ikke barnet ditt spise seg mett?

Hvis det å få spise seg mett er en dårlig vane, så får han bare ha den dårlige vanen da Finnes andre vaner som er mye verre enn denne. Når mitt barn kommer hjem fra skolen og forteller meg att 3 skiver er for lite, ja da blir det 1 skive til..Han er forresten 1.22 og veier 21,5 så ikke stor, driver med fotball og kampsport.

Endret av Mathias07
Skrevet

Her får 2. klassingene med seg 1 skive grovbrød med salami og en gulrot. Hadde med 2 før, men hun spiste aldri mer enn 1. Ofte spiser hun bare gulroten. Er inne i en liker ikke fase for tiden..

Anonymous poster hash: f6128...dc9

Skrevet

Har en i 3.

Etter eget ønske får han må med seg bare 1 brødskive, han spiser kanskje opp den. I tillegg får han ofte med seg frukt eller grønnsaker. På skolen får han også frukt og melk. Han spiser kun 1 brødskive (ikke alt heller) til frokost, sammen med melk eller juice. Han er skrubbsulten når han kommer hjem. Får da ofte en brødskive hvis det er litt tid før middag, eller han venter til middag. Pga ulike arbeidstider spiser vi middag til ulike tider også.

Anonymous poster hash: 15bb4...0c2
Skrevet

Så flinke dere er!!!! Jeg hadde fått inntrykk av at det ikke var vanlig å sende meg frukt, siden bonusbarnet vårt aldri har med frukt eller grønt når moren smører. Han sier at ingen har det, men det har jeg ikke trodd helt på.. Og det dumme er at han faktisk liker det - vi har brukt 3 år på å få han til å like paprika, banan, eple og gulrot... Vel, det var en digresjon til samtalen. Men igjen - så flinke dere er som gir de små frukt og grønt :)

Anonymous poster hash: 271d3...a03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...