Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #1 Skrevet 18. november 2014 En familie på fire. Moren jobber fullt, faren noen dager i uken. Moren jobber enten på morgen eller etter 12. Når hun ikje begynner på jobb før ett f.eks, så har hun tid til å lage middag til familien sin. Men neida. Faren og ungene spiser middag hos bestemor hver dag. Hva tenker du om det? Anonymous poster hash: b26a2...40b
ms.Pond Skrevet 18. november 2014 #2 Skrevet 18. november 2014 Kan ikke se at det er min sak å tenke noe om det.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #3 Skrevet 18. november 2014 En familie på fire. Moren jobber fullt, faren noen dager i uken. Moren jobber enten på morgen eller etter 12. Når hun ikje begynner på jobb før ett f.eks, så har hun tid til å lage middag til familien sin. Men neida. Faren og ungene spiser middag hos bestemor hver dag. Hva tenker du om det? Anonymous poster hash: b26a2...40b Jeg tenker vel at dersom bestemor synes det er hyggelig, så er det helt i orden. Og så tenker jeg at familien burde tilby bestemor litt økonomisk godtgjørelse, for det må da koste ganske mye å holde en voksen mann og to barn med middag flere ganger i uka. Anonymous poster hash: be1dd...969
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. november 2014 #4 Skrevet 18. november 2014 Tenker at folk m gjerne spise brødskiver hver dag ,sittende på sine hustak mens de synger "Jesus elsker alle barna" for min skyld... Gud bedre . Så lenge det er mat på bordet bør det vel være greit??? Alt man skal bry seg med!!!??
Marriet Skrevet 18. november 2014 #5 Skrevet 18. november 2014 (endret) Jeg tenker at det er koselig! Bestemoren synes sikkert det er veldig stas å lage middag til familien til sønnen Mener du at mor som skal på jobb kl.ett bør lage middagen klar før hun drar så mann og barn får mat? Det synes jeg er litt gammeldags. Enten får far stå for mat den dagen. Eller så kan dem dra til bestemor ;p Endret 18. november 2014 av Marriet
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #6 Skrevet 18. november 2014 Jeg tenker at mor og far kan dele på å lage middag. Det er jo ikke sånn at bare hun må lage middag. faren jobber noen dager i uka. Da kan han lage middag når han er hjemme. Men i bunn og grunn så er det dems sak om de vil det. Anonymous poster hash: 7e7e5...c74
Hjertefru Skrevet 18. november 2014 #7 Skrevet 18. november 2014 Jeg lagde en stund middag til familien før jeg dro på jobb kl 15. Til slutt ba mannen meg om å slutte med det
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #8 Skrevet 18. november 2014 Min umiddelbare tanke, uten at jeg vet alt selvfølgelig, er at om moren jobber fullt og faren ikke, så bør faren stå for matlagingen. Men om han da velger å ta med barna til bestemor i stedet, så er jo det hans sak. Ser ikke noe galt i det så lenge det fungerer greit for alle parter. Hender rett som det er at vi stikker over til moren min om vi ikke gidder å lage middag selv. Men vi invitere tilbake like ofte da, for å "gjøre opp for oss". Anonymous poster hash: 0ebde...1f8
MissYou Skrevet 18. november 2014 #9 Skrevet 18. november 2014 Jeg pleier å lage middag før jeg drar på jobb til familien min, jeg kan og vil det da je jobber turnus. Mange ganger lager jeg mat idag, så jeg slipper det imorgen, feks. Mannen lager mat i helgene. Slik har vi gjort det i mange år og vil fortsette med det. Jeg personlig syns det er frekt at en mann spiser mat hos sin mor hele tiden, han er jo voksen og kan lage mat til sin familie, det kaller jeg utnytting. Hva er det moren gjør før hun drar på jobb? Herlighet!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #10 Skrevet 18. november 2014 Jeg er andre anonyme, og svarte at jeg ikke så noe problem i det. Men etter å ha tenkt litt på det, kom jeg på situasjonen med min eksmann og moren hans. De var enormt sammenknyttet, og jeg hadde stadig følelsen av at det først og fremst var hun som var familien hans, selv om vi var gift og hadde barn. Hun demonstrerte ofte (kanskje ikke helt bevisst, det vet jeg ikke) at hun sto ham nærmest. Det føltes etter hvert ganske vanskelig, det var hele tiden "det kan mamma gjøre" når det gjaldt ting som angikk oss som familie. Egentlig er det veldig koselig med god kontakt med familien, men det går en grense når man føler at navlestrengen ikke helt er kuttet. Hvis eksen min hadde spist hos moren sin med barna flere ganger i uken hadde jeg kanskje reagert, fordi det ville kommet på toppen av mye annet og forsterket følelsen av at hun på en måte tok min rolle. Men dersom min nåværende mann hadde spist hos moren sin med barna flere ganger i uken, så hadde jeg bare syntes det var koselig. Svigermor respekterer meg og prøver på ingen måte å klemme seg mellom oss, så middag hos henne hadde vært kjærkommen hjelp i hverdagen. Anonymous poster hash: be1dd...969
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. november 2014 #11 Skrevet 18. november 2014 Jeg pleier å lage middag før jeg drar på jobb til familien min, jeg kan og vil det da je jobber turnus. Mange ganger lager jeg mat idag, så jeg slipper det imorgen, feks. Mannen lager mat i helgene. Slik har vi gjort det i mange år og vil fortsette med det. Jeg personlig syns det er frekt at en mann spiser mat hos sin mor hele tiden, han er jo voksen og kan lage mat til sin familie, det kaller jeg utnytting. Hva er det moren gjør før hun drar på jobb? Herlighet! nå kan det jo hende at hans mor gjerne vil ha dem til middag og at ordningen fungerer for dem...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #12 Skrevet 18. november 2014 Jeg pleier å lage middag før jeg drar på jobb til familien min, jeg kan og vil det da je jobber turnus. Mange ganger lager jeg mat idag, så jeg slipper det imorgen, feks. Mannen lager mat i helgene. Slik har vi gjort det i mange år og vil fortsette med det. Jeg personlig syns det er frekt at en mann spiser mat hos sin mor hele tiden, han er jo voksen og kan lage mat til sin familie, det kaller jeg utnytting. Hva er det moren gjør før hun drar på jobb? Herlighet! Hun gjør vel det samme som vi som ikke jobber kveld gjør etter jobb; husarbeid, handling og alt mulig "forefallende". Hvem vet, kanskje hun slapper av litt foran TVen også (GGGIIIIIIIISP!)? Anonymous poster hash: 4d873...821
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #13 Skrevet 18. november 2014 Bestemoren jobber ikke, da hun er syk, vondt i knærne sine. Og å stå hver dag og lage middag til sin mann og sønnen med barn, det er tungt det. Hun sier ikke noe selv, og det skjønner jeg, hvem bestemor ville si noe?? Jeg har vondt i knær jeg kan ikke lage middag til dere, det ville hun aldri sagt selv om hun følte det. Hi Anonymous poster hash: b26a2...40b
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #14 Skrevet 18. november 2014 Bestemoren jobber ikke, da hun er syk, vondt i knærne sine. Og å stå hver dag og lage middag til sin mann og sønnen med barn, det er tungt det. Hun sier ikke noe selv, og det skjønner jeg, hvem bestemor ville si noe?? Jeg har vondt i knær jeg kan ikke lage middag til dere, det ville hun aldri sagt selv om hun følte det. Hi Anonymous poster hash: b26a2...40b Da burde faren ta seg sammen og lage middag selv. Hvem er du i forhold til disse da, kan du si noe? Anonymous poster hash: 0ebde...1f8
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #15 Skrevet 18. november 2014 Lage middag kl ett på formiddag? Hva skal man med middag da?! Jeg er ikke middagssulten før nærmere 16, og jeg HATER "restemat". Faren burde lage middag. Jeg ville aldri stusset over at mor ikke lagde middag når hun jobber fullt, unntatt de dagene far jobber og hun er hjemme/kommer tidligere hjem enn ham. Førstemann til mølla... Kanskje bestemoren synes det er hyggelig med middagsbesøk? Anonymous poster hash: 93e98...20e
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #16 Skrevet 18. november 2014 Bestemoren jobber ikke, da hun er syk, vondt i knærne sine. Og å stå hver dag og lage middag til sin mann og sønnen med barn, det er tungt det. Hun sier ikke noe selv, og det skjønner jeg, hvem bestemor ville si noe?? Jeg har vondt i knær jeg kan ikke lage middag til dere, det ville hun aldri sagt selv om hun følte det. Hi Anonymous poster hash: b26a2...40b Det kan jo faktisk være at hun ønsker dette, til tross for at hun har dårlig fysikk. Og hvis hun likevel lager middag til mannen, er det kanskje ikke en så mye større jobb å lage middag til flere? Folk må få bestemme selv selv om de er syke/svake. Problemet er hvis hun føler at dette er forventet av henne, og sønnen inviterer seg selv. Anonymous poster hash: be1dd...969
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #17 Skrevet 18. november 2014 Jeg tenker at mors rolle i dette er irrelevant. Selvfølgelig lager man ikke middag til familien mange timer før den blir spist. Da får heller far skjerpe seg og lage middagen selv og ikke belaste sin gamle mor? med middagsgjester. Anonymous poster hash: eacd0...8a0
QueeenBeee Skrevet 18. november 2014 #18 Skrevet 18. november 2014 Jeg tenker at her bør bestemor gi far et kurs i matlaging slika t han kan lage middagen selv. Det at mor ikke lager middag når hun starter på jobb så tidlig på ettermiddagen har faktisk ikke noe å si. Far er hjemme og far kan lage mat. Koselig at bestemor lager maten og samtidig får selskap av (sviger?)sønnen og barnebarna, men hun kan ikke gjøre det for alltid.
sug lut Skrevet 18. november 2014 #19 Skrevet 18. november 2014 (endret) At far er en latstaur med en syk morsbinding. Endret 18. november 2014 av sug lut
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. november 2014 #20 Skrevet 18. november 2014 Hi... Kjekt å forklare hele historien her... Er dette din mann? Få med at moren er syk osv, hvis ikke er det jo ikke noe å mene, synse eller hjelpe til med for oss...
*Miss Marple* Skrevet 18. november 2014 #21 Skrevet 18. november 2014 Jeg syns det er kjipt at mannen ikke sørger for at kona får middag når hun kommer hjem fra jobb, men bare sørger for at han og barna får spise. Å konsekvent lage middag til voksne folk som har anledning til å lage det selv er dumt. Men er det noen som mener at kona skal lage middag til sin friske og oppegående mann flere timer før de skal spise? Når han er hjemme??
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #22 Skrevet 18. november 2014 Egentlig hadde jeg ikke tenkt noe over det. Men så begynte jeg å tenke litt over det likevel og da har jeg kommet frem til at jeg har tenkt at mor er slitsom, kontrollerende og liker absolutt ikke svigermor. Den eneste måten far og barn kan besøke bestemor i fred og ro og opprettholde god kontakt er å besøke bestemor når mor er på jobb. Så jeg synes de skal få ha disse kosestundene sine sammen, slik som før i tiden. Før konen fra helvete dukket opp. jeeeeesus... Alt man skal mene noe om. Anonymous poster hash: 4986c...841
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #23 Skrevet 18. november 2014 Egentlig hadde jeg ikke tenkt noe over det. Men så begynte jeg å tenke litt over det likevel og da har jeg kommet frem til at jeg har tenkt at mor er slitsom, kontrollerende og liker absolutt ikke svigermor. Den eneste måten far og barn kan besøke bestemor i fred og ro og opprettholde god kontakt er å besøke bestemor når mor er på jobb. Så jeg synes de skal få ha disse kosestundene sine sammen, slik som før i tiden. Før konen fra helvete dukket opp. jeeeeesus... Alt man skal mene noe om. Anonymous poster hash: 4986c...841 Haha, jeg pleier alltid å ta med barnet og besøke moren min når mannen ikke er hjemme, da må jeg ha mannen fra helvete. (Selv om den egentlig grunnen er at jeg blir ensom og husredd. ) Anonymous poster hash: 0ebde...1f8
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #24 Skrevet 18. november 2014 Egentlig hadde jeg ikke tenkt noe over det. Men så begynte jeg å tenke litt over det likevel og da har jeg kommet frem til at jeg har tenkt at mor er slitsom, kontrollerende og liker absolutt ikke svigermor. Den eneste måten far og barn kan besøke bestemor i fred og ro og opprettholde god kontakt er å besøke bestemor når mor er på jobb. Så jeg synes de skal få ha disse kosestundene sine sammen, slik som før i tiden. Før konen fra helvete dukket opp. jeeeeesus... Alt man skal mene noe om. Anonymous poster hash: 4986c...841 Haha, jeg pleier alltid å ta med barnet og besøke moren min når mannen ikke er hjemme, da må jeg ha mannen fra helvete. (Selv om den egentlig grunnen er at jeg blir ensom og husredd. ) Anonymous poster hash: 0ebde...1f8 Hehe, jeg gjør det samme av samme grunn som deg Mannen er til tider irriterende, men ikke noe mer enn det Og nå lurer jeg fælt på om bygden går å snakker om at jeg og baby foretrekker å spise middag med mor og far når min samboer jobber, fremfor å holde meg hjemme i ensomhet og ha middag klar til gubben når han kommer hjem Anonymous poster hash: 4986c...841
Mandala Skrevet 18. november 2014 #25 Skrevet 18. november 2014 Hva er det moren gjør før hun drar på jobb? Herlighet! Jeg nyter livet før jeg drar på senvakt. Leser en bok, sover, slapper av. Rydder litt, vasker litt. Handler kanskje. Men jeg har så og si alltid en rolig dag før kveldsjobb. Jeg lager aldri middag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå