Gå til innhold

søke permisjon fra jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som kan reglene for dette..

jeg har fått tilbud om en ny jobb, men dette er kun et vikariat!

Går det an å søke permisjon fra jobben jeg er i (fast) i stedet for å si opp??

Anonymous poster hash: 47641...2ad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går alltid an å søke. Men ikke alle arbeidsgivere innvilger det. Sjekk personalreglementet der du jobber.

Skrevet

Ja, du kan søke men har overhodet ikke krav på å få det innvilget. Det er altså helt opp til arbeidsgiveren din om han vil gi det permisjon for å jobbe et annet sted, mange vil si nei. Om det er en konkurrent du har fått jobbtilbud hos får du garantert nei.

Om det er en type jobb du vil lære og utvikle deg i på en måte som kommer hovedarbeidsgiver tilgode når du kommer tilbake kan du være heldig å få det innvilget, om ikke er det jo bare merarbeid for arbeidsgiveren din som jo må ansette en vikar i ditt navn og da risikerer du nei.

Anonymous poster hash: 7d4c5...c8d
Skrevet

argumentet må jo være at jeg i dette vikariatet vil få en masse erfaring (og kontakter) som vil være veldig nyttige i jobben jeg nå sitter i..

Skrevet

Søk og argumenter godt! 😉

Masse lykke til!

Skrevet

argumentet må jo være at jeg i dette vikariatet vil få en masse erfaring (og kontakter) som vil være veldig nyttige i jobben jeg nå sitter i..

Dersom det er tilfelle, er det MEGET rart om arbeidsgiver ikke innvilger ulønnet permisjon. Jobber du offentlig eller privat? Har inntrykk (fra venner som har gjort det samme) at de som jobber i det offentlige ofte får innvilget ulønnet permisjon :)

Anonymous poster hash: 8b28c...739

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...