Gå til innhold

Ammetåke eller er jeg senil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ammet i natt. La lille. Hun begynte å gråte etter 15 minutter fordi hun mistet smokken.

Jeg hadde glemt at jeg hadde ammet og tok henne opp og la henne på puppen. Hun ville ikke ha den selvsagt. Mannen sier, du ammet jo for 15 siden jo!!

Ble litt redd jeg. Mulig å glemme det?

Anonymous poster hash: 4522a...942

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, ja, det er mulig å glemme. Da jeg ammet om natten, kunne jeg aldri huske når jeg gjorde det, eller hvor mange ganger jeg gjorde det. Det ble automatikk i å amme henne. Jeg tror i hvert fall at jeg er laget slik at det går automatisk på natten for at jeg skal klare å holde meg rolig og i en slags døs, og faktisk klare å sovne fint igjen rett etter amming. At jeg på en måte ikke er helt våken. Jeg er vanligvis slik at jeg blir liggende leeenge (opptil flere timer) om jeg blir vekket om natten. 
Synes å ha lest at det er hormoner som gjør at man holder seg søvnig under og etter nattamming... Men kan ikke huske hvor jeg leste det, eller hvor troverdig det kan ha vært. 

Anonymous poster hash: 45b53...f32
Skrevet

Jeg var sånn i ammetåka jeg, at jeg våknet med tutt i munnen en morgen

Anonymous poster hash: 28313...0a2

Skrevet

Nei, ikke senil :)

Amming utløser hormoner i kroppen som gjør oss døsige. Derfor "ammetåke".

Det er visstnok forsket på at mødre som nattammer sover bedre enn de som ikke ammer, selv om de kanskje er våkne flere ganger pr natt. Dette forutsatt at ammingen er etablert og fungerer godt. Naturen er fint innrettet :)

Skrevet

Ammetåka. Jeg la ungen til på samme bryst, satte på bleien bak fram, la smokker i kjøleskapet og glemte maten på benken... det vil bli bedre da :)

Anonymous poster hash: 16f74...30f
Skrevet

Høres helt normalt ut :)

Jeg husker svært lite fra nettene. Har store ambisjoner om å huske klokkeslett gir amming, hvilken pupp og hvor mange ganger, men jeg husker det aldri!

Jeg er også usikker på om jeg har kledd av henne pysjen ei natt, kjeftet og så tatt den på igjen, eller om det hele er en drøm :P

Anonymous poster hash: 4160c...729

Skrevet

Takk for svar.

Ble beroliget.

Har liksom ikke følt jeg er i tåka og ikke helt forstått pratet om det. Må kanskje innse at jeg er fanget i tåka selv. :P

HI

Skrevet

He he:) vært sånn jeg også til begge mine. Glemte også varene på butikken flere ganger. en gang ville jeg betale uten at jeg hadde lagt varene oppå båndet en gang;) hun bak disken skjønte ikke hva jeg sto å ventet på.

Anonymous poster hash: 77876...9d7

Skrevet

Du forveksler senil og dement ;)

Anonymous poster hash: 4725a...11c

Skrevet

Takk for svar.

Ble beroliget.

Har liksom ikke følt jeg er i tåka og ikke helt forstått pratet om det. Må kanskje innse at jeg er fanget i tåka selv. :P

HI

Jeg trodde jeg gikk klar av ammetåka helt til jeg stod på badet en morra og stappet linsene i øret 😛

Å glemme at du har ammet på natta er helt innafor ☺ blir det ikke verre enn det vil jeg hevde at du er svært mildt angrepet.

Skrevet

Hehe, jeg måtte tilbake og hente de ferdigpakkede handlenettene i butikken en gang. Flaut!

Husker aldri hvor ofte/ når jeg ammer på natten. Om det er 6 timer eller 6 min siden sist... Baby er storfornøyd så da er det vel greit.

Anonymous poster hash: 2d95d...bf5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...