Gå til innhold

Hjelp meg å evaluere/tilpasse bryllupskonseptet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vær så snill :) 

Litt bakgrunnsinformasjon om oss: 

Vi er friluftsmennesker. Punktum. Vi fisker, jakter, går på fjellet, er i fjæra og tenner bål bak huset når vi ikke kommer oss på lengre turer. Hele familien er sånn. Vi har to barn :) De elsker heldivis denne livsstilen like mye som oss. 

Vi liker ikke mye oppmerksomhet. Vi er veldig ukomfotable i tradisjonelle bryllupssettinger med hestesko, toastmaster, teite sanger, ubehagelige klær og taler fra gud og hver mann (gjerne med vitser de fleste har hørt før). Har full respekt for de som har tradisjonelle bryllup, men vi orker rett og slett ikke legge penger i en fest vi selv ikke kommer til å trives i. 

Så over til bryllupet: 
Selve vielsen blir i kirke med kjole, frisør, dress og kor som skal synge "Brudemars fra Lødingen". Tradisjonelt rett og slett. Utover dette blir det ikke noe tradisjonelt, men jeg sliter litt med å tilpasse konseptet, eller velge hvilken "vei" å gå. 

Det står egentlig mellom to ting: 

1: Dra på middag rett etter vielse (og bilder) med foreldre, forlovere og besteforeldre. Bare standard restaurantopplevelse med hyggelig prat og å gjøre noe sammen med barna som de synes er gøy. Deretter ha fest om kvelden som kan begynne ca 19 tenker jeg. Festen skal være i en stor trelavvu med plass til 90 stk. 

2: (Dette er egentlig det vi har mest lyst til å få til)
Invitere alle gjestene opp til lavvuen ca halvannen time etter vielsen er over. Her skal vi ha klar flere aktiviteter som for eksempel hoppeslott til barna, øksekasting, pil&bue, leirdueskyting (både ordentlig og på simulator for de som ønsker det), ATV-kjøring og bruskasseklatring (kanskje flere eller ferre aktiviteter) I tillegg tenker vi å sette opp ett par grller der vi har noen til å grille pølser og hamburgere som folk kan hente hvis de ønsker. Alt dette kommer til å føre til at folk er spredd når dette pågår, men skal ha ett område med stoler der det er mulighet for å sitte og bare snakke for de som ønsker det. Tenker å ha aktivitetene tilgjengelig fra ca 16 til 18.Etter dette tenker vi å bare fortsette festen i lavvuen når barna tar kveld. Kanskje servere en kveldsmat ca 20. 

Hva tror dere? Jeg ønsker så veldig å få til en hyggelig og morsom dag for både store og ikke minst  de små. Det er så viktig at de føler de får en flott dag synes jeg. Vi vil absolutt ha festen i lavvo og der er det litt dumt å ha små barn på grunn av bålgruven, derfor kan vi ikke starte festen der tidlig på dagen.

Huff, jeg ve ikke hva vi skal gjøre. Om noen har en bedre ide enn de jeg nevner så kom gjerne med dem. 

Forresten kan jeg også nevne at aktivitetene vi tenker å ha, er mesteparten allerede der bryllupet skal være. Vi skal selfølgelig også ha ander til å sette opp og ta ned tingene slik at vi ikke trenger å tenke på dette ;) 

Anonymous poster hash: ebfc8...c4f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker dere at folk skal gå hjem og levere ungene til barnevakt klokken 18.00 da, og komme tilbake til  middag klokken 20.00?

Jeg ville i alle fall ha slått på stortromma når det kommer til den middagen, få i gjestene noe annet en bare pølser og hamburger liksom.

Anonymous poster hash: cbc1a...ac4
Skrevet

Hva med å få til en skikkelig god grillfest på dagen der når aktivitetene pågår da? Evt å servere grillmat etter aktivitetene?

Da snakker vi skikkelig grillings a'la middelalderen med hel gris og øl for de som ønsker det, mye godt tilbehør, og mulighet for å sitte ned og virkelig nyte maten i felleskap.

Så kan festen fortsette for de som har barnevakt, dette blir nok enklere enn om gjestene må avslutte klokken 18.00 og da komme tilbake til kveldsmat klokken 20.00 uten barn..

Skrevet

Tenker dere at folk skal gå hjem og levere ungene til barnevakt klokken 18.00 da, og komme tilbake til  middag klokken 20.00?

Jeg ville i alle fall ha slått på stortromma når det kommer til den middagen, få i gjestene noe annet en bare pølser og hamburger liksom.

Anonymous poster hash: cbc1a...ac4

Ja, det blir middag på kvelden. Ikke noe fancy, men vi har får den i gave hos en onkel som er i cateringbransjen. Hans spesialitet: Saltkjøttlapskaus. 

Det på dagen var ikke ment som middag, men bare for at folk skal ha noe å spise på hvis de skulle bli sulten når de går mellom aktivitetene. 

Skrevet

Hva med å få til en skikkelig god grillfest på dagen der når aktivitetene pågår da? Evt å servere grillmat etter aktivitetene?

Da snakker vi skikkelig grillings a'la middelalderen med hel gris og øl for de som ønsker det, mye godt tilbehør, og mulighet for å sitte ned og virkelig nyte maten i felleskap.

Så kan festen fortsette for de som har barnevakt, dette blir nok enklere enn om gjestene må avslutte klokken 18.00 og da komme tilbake til kveldsmat klokken 20.00 uten barn..

Smart å ha en slik grillfest etter aktivitetene, ja. Eneste problemet er barna da... Men vi kan jo grille pølser til dem når som helst. Og ja, tenkte ikke at vi skulle avslutte klokken 18 uannsett, bare at de som skal være barnevakt eller ikke har det avslutter da. Altså helt naturlig, i kommer ikke til å be noen om å dra ;)  

Skrevet

Barna kan jo også være med på middagen om dere går for mat etter aktivitetene.

Det er jo vanlig i mange bryllup det, at barna er med å spiser for deretter å bli hentet av barnevaktene når festen skal begynne. Evt at de uten barnevakt takker for seg og går hjem. :)

Skrevet

Jeg tror vi bestemmer oss for det siste konseptet med aktivitetene... Også har vi bare middagen vi skal få i gave hos onkel ca 19 på kvelden. Men da må vi ha noe tidligere på dagen som folk kan spise, sant? Forslag til hvordan vi kan gjøre det? 

Skrevet

Høres kjempeflott ut! 😃

Hva med å ha "tapas" - småretter og godt drikke på et eget sted blandt aktivitetene? Jeg tenker lakserull, fiken med bacon, kjøttboller, brød, aioli, potetbåter osv.. Nam!

Skrevet

Vi var i et lignende bryllup. De giftet seg borgelig samme dag som småviltjakta starter. Det var en fredag, på lørdag inviterte de til fest på hytta i skogen. Det var satt opp stort telt med piknick-bord. Bordkort var treplater skjært rett fra bjørk med navnet skrevet på. De serverte viltgryte med potetmos og ris. Antrekket var friluftsklær.

Det var et bryllup etter brudeparets livsstil :)

Ønsker du å vite mer så send meg en mld.

Skrevet

Synes alternativ nr 2 høres kjempekult ut!! 😃😃😃😃

Anonymous poster hash: e4efd...a4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...