Gå til innhold

Sykepleier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykepleier, og jobbet som det i tre år. Og uten å tråkke noen på tærne her, så må jeg bare få si at jeg er så drittlei av den jobben. Ræva lønn,stress og kav. Masse arbeidsoppgaver som stadig dukker opp, i tillegg til det jeg skal gjøre fra før. Føler jeg ikke klarer å ta meg av pasientene på noe god måte. Bare mye stress og administrering... At jeg virkelig gadd å bli sykepleier!

Jobber forøvring på medisinsk avdeling på sykehus. Kirurgisk før...

Hva kan jeg bruke denne utdannelsen til? Hvis jeg ikke skal jobbe som typisk sykepleier, og iallefall ikke vidreutdanne meg? I tillegg til at jeg ikke har allverdens av erfaring.

Beklager klagingen, måtte bare få det ut:)

Anonymous poster hash: 1db22...61d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trives bedre i kommunehelsetjenesten - mer variasjon :) Der er det en del flere funksjoner du kan fylle. Jeg har jobbet med alle aldre, alle livsfaser. I tillegg betaler mange kommuner bedre enn sykehusene. 

Anonymous poster hash: ac6da...049
Skrevet

Jeg er intensivsykepleier og jeg elsker jobben min! Og jeg synes lønnen ikke er så værst,siden jeg har noen tilleggsfunksjoner som gir meg litt ekstra. Turnus er både og,jeg hadde aldri taklet en dagjobb. Når pasientene stråler imot meg og blir så glad for å se meg at jeg får en klem,slik som i dag,da veier det opp for alt skitarbeidet! 😊

Anonymous poster hash: a1a5d...f7f

Skrevet

Enig, angrer på valg av yrke jeg også :(

Anonymous poster hash: 1aa9a...3de

Skrevet

Angret også veldig på yrkesvalget mitt, helt til jeg fikk jobb på et legesenter. Dette er i distriktet, så fungerer også som legevakt. Jeg ELSKER jobben min nå. Jeg har ansvaret for laboratoriet og pasienter med diabetes og kroniske sår. En annen sykepleier har ansvar for medisiner, vaksiner og LAR pasienter. Ellers har vi hver våre dager der vi er med på skader o.l. Helsesekretærene tar seg av det administrative. Vi får virkelig brukt utdannelsen vår i et ganske bredt spekter, og vi har jo alltid legene rett rundt hjørnet for rådføring. Jobber kun dagtid ukedager, har betalt pause, og terskelen for å reise på kurs er relativt lav selv om dette er er kommunalt legesenter. Virkelig helt annerledes enn å jobbe i eldreomsorgen det jeg kom i fra. Der gikk jeg hjem fra jobb hver dag med dårlig samvittighet for å ikke ha fått gitt den omsorgen jeg syns var et minimum, og jeg var helt utslitt. I tillegg kom turnusjobbingen med alt det den innebar av helger og høytider. Er SÅ takknemlig for at jeg klarte å snike en fot innenfor, å få snike til meg denne jobben. Kommer aldri til å gi den i fra meg 😜

Anonymous poster hash: 46072...988

Skrevet

Angret også veldig på yrkesvalget mitt, helt til jeg fikk jobb på et legesenter. Dette er i distriktet, så fungerer også som legevakt. Jeg ELSKER jobben min nå. Jeg har ansvaret for laboratoriet og pasienter med diabetes og kroniske sår. En annen sykepleier har ansvar for medisiner, vaksiner og LAR pasienter. Ellers har vi hver våre dager der vi er med på skader o.l. Helsesekretærene tar seg av det administrative. Vi får virkelig brukt utdannelsen vår i et ganske bredt spekter, og vi har jo alltid legene rett rundt hjørnet for rådføring. Jobber kun dagtid ukedager, har betalt pause, og terskelen for å reise på kurs er relativt lav selv om dette er er kommunalt legesenter. Virkelig helt annerledes enn å jobbe i eldreomsorgen det jeg kom i fra. Der gikk jeg hjem fra jobb hver dag med dårlig samvittighet for å ikke ha fått gitt den omsorgen jeg syns var et minimum, og jeg var helt utslitt. I tillegg kom turnusjobbingen med alt det den innebar av helger og høytider. Er SÅ takknemlig for at jeg klarte å snike en fot innenfor, å få snike til meg denne jobben. Kommer aldri til å gi den i fra meg 😜

Anonymous poster hash: 46072...988

Høres ut som en fantastisk jobb du har anonym. Den kunne jeg glatt hatt så skjønner at du beholder den til du går av med pensjon.

Jeg har selv en jobb jeg virkelig elsker men hater arbeidstidene. Jobber tredelt turnus og blir så sliten av det. Jobber på en barnekirurgisk sengepost. Alt av kirurgi,samt onkologi,hjerte og brannskader. Synes det er kjenpespennende. Lærer noe nytt hver dag ☺.

Dessuten er det noe helt annet enn jobbe på sykehjem. Vi har spennende case hvor vi jobber tett med legene hele veien for å finne diagnose og årsak. Nei vett hva jeg kommer nok til å stå løpet ut til krampa tar meg ☺

Anonymous poster hash: b3512...e58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...