Gå til innhold

Grensetting barn to år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke grenser har dere for barna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2.3 år...strever med det, prøver å velge mine kamper, lar han prøve seg på det han vil når det er mulig.

Må pusse tenner

Må vaske hender før og etter mat

Må stelle seg/legge seg etter barnetv

Må si takk, takk for maten

ikke tulle alt for mye ved måltider..jobber med saken;)

Være snill og grei med lillebror på 5 mnd. Han er høflig og grei med andre så har ikke måttet sette grenser der.

Anonymous poster hash: 5433d...8df

Skrevet

Takk for svar :)

Flere ?

Skrevet

Holder grensene foreløbig ganske enkelt. Man skal være snill mot andre, også med dyrene, høre på de voksne og jeg bestemmer :)

Anonymous poster hash: f7175...960

Skrevet

Vi hadde så få regler som mulig, men vi var dønn konsekvente med vår viljesterk 2-åring. Størt problem var egentlig avreise til bhg, ble full krig hver morgen i all den tiden han gikk i bhg. Han likte seg når han først var der, det var tydelig, men han likte ikke å ikke kunne bestemme dagens agenda. Det var mega slitsomt.

- Pusse tenner morgen og kveld

- Vaske hender når vi kommer inn i huset (gradvis utvidet til etter dobesøk og middag, når han var 2 år vasket jeg fremdeles med klut ved bordet)

- Ikke tulle ved middagsbordet (konsekvens for den er bortvisning fra bordet, gikk veldig fort over) Den var vi strenge på siden vi reiser mye og spiser ofte på restaurant. Jeg har gått fra uspist mat på restaurant pga dårlig oppførsel, etter det skjønte han poenget.

- Barnehage på morgenen er ikke kamp- eller forhandlingssak (den fikk vi aldri til)

- Ikke kaste leker (blir tatt bort en periode) Strenge på den for å skåne innboet og oss selv. Treleker er vonde!

- Gå opp trappen selv (4 etasjer, konsekvens er ikke tv mens jeg lager middag) Jeg var flink på den, pappaen ga seg lett og ble "lurt" til bæring til langt passert 3 år.

- Si takk, er du snill, takk for maten, god morgen, god natt, hei og ha det bra. Jeg blir akutt døv når høflighetsformuleringer droppes.

Anonymous poster hash: 56fe6...34c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...