Gå til innhold

votter til barnehagebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde strikket votter i ull til mitt barn, men disse ville de ikke bruke i barnehagen, siden de blir raskt våte og ubehagelige å ha på. Jeg forstår det veldig godt, men begynte da å lure på hva som er best. Han har et par regnvotter, med fleece for inni, men tommelen på de er så store, de virker så upraktiske med tanke på lek! Hvilke votter anbefaler du til barnehagebarn?

Anonymous poster hash: cf053...1a2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I bhg til mini ville de helst ha strikka votter, men mange par. De sitter godt på og er varme selv om de blir våte. De minste får ikke til å gjøre noe med tykke "kjøpevotter".

Anonymous poster hash: 515e3...094
Skrevet

I bhg til mini ville de helst ha strikka votter, men mange par. De sitter godt på og er varme selv om de blir våte. De minste får ikke til å gjøre noe med tykke "kjøpevotter".

Anonymous poster hash: 515e3...094

Enig! Mange kjøpte votter blir så uhåndterlige, rart ikke barnehagen ville bruke de jeg strikket... Jeg kan høre med dem en gang til, for om det gjelder antall, så er det fort gjort for meg å strikke fler :)

Hi

Skrevet

Kjøp Regnvotter uten fleece og bruk ullvotter inni de:-)

Anonymous poster hash: 350c1...cb2

Skrevet

Tynne ullvotter vil de ha i vår bhg. Brukes alene på tørre dager, og inne i regnvotter på våte dager. 

Anonymous poster hash: 5611e...a2f
Skrevet

Kjøp Regnvotter uten fleece og bruk ullvotter inni de:-)

Veldig godt forslag!! :) Hvor får man tak i uten fleece?

Hi

Skrevet

Jeg kjøpte på en sportsbutikk mener jeg.mine er vossa.... et eller annet (ny på disse klærne for barn :P) Er greie og kan også ha Fingervotter inni:-)

Skrevet

De fleste votter er tungvinne :( de vi liker best hos oss er de som har glidelås helt ned til tommelen, da får vi fingrene på plass der de skal uten å brekke fingrene på barna og uten å bruke ti minutter på hvert barn..

Skrevet

Lager tøvavotter (aner ikke hvordan det skrives), de er grisevarme, men tåler også fukt bedre enn de helt vanlig strikkevottene :) Ellers er det også didrikson vottene :)

Skrevet

Strikka ullvotter.. Men jeg bruker både det og bhgvotter med ullfôr fra stormberg.

Anonymous poster hash: 5c47e...950

Skrevet

Jentungen hadde x antall par blånissevotter i barnehagen, siden de var tova ble de ikke fort våte gjennom. Strikk de gjerne i en annen farge enn blå eller bruk en annen farge på snora så blir de ikke blandet med eventuelle andre blånissevotter. Strikk noen ekstra omganger før du strikker omgangen med hull til snora, de blir bedre når de er lengre.

Anonymous poster hash: 4ae30...a22
Skrevet

Strikkavotter med skallvotter utenpå. De fra Hestra er gode, bare napp it det ullforet som følger med.

Skrevet

Reima votter med glidelås. Tynne men varme og vanntette

Anonymous poster hash: fe050...d83

Skrevet

Ungene har Hestravotter og strikkevotter + en del annet

Skrevet

Mine bruker bare ullvotter. Tynne med mønster høst og vår, og tova votter gjennom vinteren. De voksne i barnehagen er veldig fornøyd med disse vottene.

Skrevet

Jeg bruker strikka ullvotter med tynne regnbyger på utsiden

Anonymous poster hash: 2f602...650

Skrevet

Vi har tynne regnvotter uten fleece både fra Polarn O. Pyret, Reima og Helly H. så ikke vanskelig å få tak i :-)

Skrevet

Bruker stort sett bare regnvotter (fra Sparkjøp), med fingervanter i ull inni på de kaldeste dagene. Men det blir nesten aldri skikkelig kaldt her da.

Anonymous poster hash: 3125a...39e
Skrevet

Når man skal strikke votter som skal toves, skal man da strikke de større enn vanlig? Tover man de i vaskemaskinen? Hvor mye krymper det da? Takk for alle gode forslag! :)

Hi

Skrevet

Når man skal strikke votter som skal toves, skal man da strikke de større enn vanlig? Tover man de i vaskemaskinen? Hvor mye krymper det da? Takk for alle gode forslag! :)Hi Anonymous poster hash: cf053...1a2

Ja, du strikker dem forholdsvis store. Bruk gjerne en oppslrift første gang, så ser du hvor store de må være. Toving=krymping. Jeg slenger dem i vaskemaskinen, gjerne flere par votter samtidig. Jeg vet at andre ofte slenger inn et par dongeribukser eller noe slikt sammen med vottene, da tover de enda mer.

Alle vaskemaskiner tover forskjellig, så du må nesten bare prøve deg fram. Jeg pleier å begynne å sette på en kulørt 40 graders vask, det blir passe i min maskin. Jeg bruker også alltid Milo til toving, fordi jeg synes det blir jevnere og penere enn grønnsåpe.

Skrevet

Når man skal strikke votter som skal toves, skal man da strikke de større enn vanlig? Tover man de i vaskemaskinen? Hvor mye krymper det da? Takk for alle gode forslag! :)Hi Anonymous poster hash: cf053...1a2

Ja, du strikker dem forholdsvis store. Bruk gjerne en oppslrift første gang, så ser du hvor store de må være. Toving=krymping. Jeg slenger dem i vaskemaskinen, gjerne flere par votter samtidig. Jeg vet at andre ofte slenger inn et par dongeribukser eller noe slikt sammen med vottene, da tover de enda mer.

Alle vaskemaskiner tover forskjellig, så du må nesten bare prøve deg fram. Jeg pleier å begynne å sette på en kulørt 40 graders vask, det blir passe i min maskin. Jeg bruker også alltid Milo til toving, fordi jeg synes det blir jevnere og penere enn grønnsåpe.

thanx :) får bare prøve meg frem :) Så du la ut en oppskrift høyere opp her. :)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...