Gå til innhold

Skal jeg si ifra?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet om en dame som utnytter sin sykdom fordi hun ikke gidder og jobbe. Hun har artrose (veldig lite plaget sier hun) men hun utnytter dette til det fulle. Hun sier rett ut at hun ikke gidder og jobbe, og skal late som hun har vondt bare for å få sykemelding. Jeg kjenner jeg blir så irritert over sånne folk som rett og slett ikke gidder å jobbe. 

Er jeg superbitch om jeg ringer legen hennes og forklarer situasjonen? 
Jeg vet at jeg egentlig ikke har noe med dette å gjøre, men hun VIL over på arbeidsavklaringspenger og da synes jeg legen må få fakta på bordet før han gir henne flere sykemeldinger. 
Jeg kjenner denne damen personlig, og veldig godt men hun bare ler av meg når jeg sier at hun ikke kan holde på sånn..  Gaaah, jeg blir så irritert. 

Jada, jeg vet at det sikkert er mange som blir irritert over meg som gidder å irritere meg over sånt... 


 



Anonymous poster hash: f1cd0...792
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt! Slike folk irriterer meg også.. Men vet ikke om legen hører på deg om du kontakte han.

 

Anonymous poster hash: 11492...6dd

Skrevet

Jeg ville sagt fra til legen.

Flott at du vurderer det - ikke bare vurder det, gjør det :)



Anonymous poster hash: 77f64...0c9
Skrevet

Da tenker jeg at jeg gjør det. Jeg vet at hun har time hos legen senere i uken for å grine seg til en sykemelding, så da ringer jeg i morgen for å forklare saken :) Godt at det ikke bare er meg som irriterer meg over sånt.

Hun har forresten sagt at hun vil vurdere å bytte fastlege om hun ikke får sykemelding når hun vil...  :P



Anonymous poster hash: f1cd0...792
Skrevet

Gi eventuelt beskjed til NAV. De kan bestride sykemeldinger.

 

Anonymous poster hash: 11cc7...f82

Skrevet

Jeg tenker at jeg ikke hadde giddi å lagt nese mi borti dette...

 

Hvorfor i alle dager gidder du å blande deg borti dette? Om hun VIL over på AAP, lage økonomien og livet vanskeligere for seg selv, påvirker det ditt liv? Vil du bli lykkeligere i eget liv om du rapporterer dette?

 

Og ikke bruk argumentet "mine skattepenger skal ikke gå til bla bla".. For det vi betaler i skatt får vi godt igjen for ifa helsevesen, skole, barnehage, veier, sykepenger, foreldrepenger, barnetrygd etc etc...

 

Anonymous poster hash: f8716...135

Skrevet

Hun jobber for NAV.... :P Men det var et innmari godt tips! Jeg kan ringe dit om legen ikke vil høre på meg :) 



Anonymous poster hash: f1cd0...792
Skrevet

Jeg ville faktisk blitt veldig mye lykkeligere om jeg sa ifra, for denne damen irriterer meg noe så innmari :) Hun lager nemlig mitt liv vanskeligere når hun går hjemme hver dag. Derfor ønsker jeg henne ut i jobb og ut av mitt liv :)



Anonymous poster hash: f1cd0...792
Skrevet

Ser poenget ditt men å ringe legen er litt drøyt og smålig. Ikke riktig å lyve seg til sykemeldinger men å ringe andre sin lege er overtramp.

 

Anonymous poster hash: 9e76c...329

Skrevet

Hvorfor gidder hun å legge seg borti dette er det en som spør... Har man ikke en plikt til å si fra dersom noen forsøker å svindle til seg penger fra staten? Og vi får igjen alt vi betaler i skatt i form av mange goder, ehhh, vet du hvor mange som lurer til seg sykmeldinger og hvor mye penger dette utgjør? Hvis flere sa i fra og man la seg litt mer borti, kanskje ble det ikke så lett for de som lurer til seg dette.... 

Jeg irriterer meg grønn over slike folk, men jeg har ikke guts nok til å blande meg, rett og slett...



Anonymous poster hash: 5b2c9...348
Skrevet

Gjør det!

 

Anonymous poster hash: 2b067...0dd

Skrevet

Det burde du i utgangspunktet ikke gjøre.

 

Uten å kommentere det normative: Det er straffbart å "mot bedre vitende" gi "uriktige opplysninger" eller å holde "tilbake opplysninger som er viktige for rettigheter eller plikter " etter folketrygdloven, jf. lovens § 25-12. Dersom du anklager en annen for å ha begått en slik straffbar handling, må du være oppmerksom på at du, gitt at du ikke har bevis for dine anklager, kan bli straffeforfulgt for å ha kommet med falsk anklage, jf. strl. § 168 flg.

Skrevet

Ja, jeg skal gjør det :) Måtte bare ha en ekstra mening om jeg gjorde det rette. Godt å se at det ikke bare er meg som irriterer meg over sånne mennesker. 



Anonymous poster hash: f1cd0...792
Skrevet

Irriterer meg også grønn over slike folk. Det er på grunn av slike folk at de som faktisk er syk blir sett ned på og sett på som svindlere.

 

Meld henne slik at hun blir tatt for svindel.

 

Anonymous poster hash: a1764...34a

Skrevet

 

Jeg ville faktisk blitt veldig mye lykkeligere om jeg sa ifra, for denne damen irriterer meg noe så innmari :) Hun lager nemlig mitt liv vanskeligere når hun går hjemme hver dag. Derfor ønsker jeg henne ut i jobb og ut av mitt liv :)

 

Anonymous poster hash: f1cd0...792

Hæ? Dette skjønte jeg ikke...

 

Anonymous poster hash: 8b231...759

Skrevet

Denne damen, hun sykemelder seg uten å være ordentlig syk. Og når hun er sykemeldt så løper hun ned døren hos meg for å klage på meg, sønnen min, hvordan det ser ut hos meg, hvordan maten min smaker, og det at jeg ikke har noe mat hun liker. Så når hun er sykemeldt lager hun mitt litt vanskelig. Jeg kan ikke nekte henne å komme heller, men vi har en relasjon som gjør at jeg ikke kan nekte henne å komme.

Derfor ønsker jeg henne ut i jobb (ikke være sykemeldt) og ut av mitt liv. For jo mer hun jobber jo mindre orker hun å komme hit :)



Anonymous poster hash: f1cd0...792
Skrevet

Det burde du i utgangspunktet ikke gjøre.

 

Uten å kommentere det normative: Det er straffbart å "mot bedre vitende" gi "uriktige opplysninger" eller å holde "tilbake opplysninger som er viktige for rettigheter eller plikter " etter folketrygdloven, jf. lovens § 25-12. Dersom du anklager en annen for å ha begått en slik straffbar handling, må du være oppmerksom på at du, gitt at du ikke har bevis for dine anklager, kan bli straffeforfulgt for å ha kommet med falsk anklage, jf. strl. § 168 flg.

Jeg har vitner som satt sammen med meg når hun sa dette. Hun var helt edru og mente det hun sa. "Jeg orker ikke jobbe for jeg er så lei av jobben min, så da kan jeg jo sykemelde meg så jeg kan se litt på tv" om det var se på tv eller følge med på tv er jeg litt usikker på, men det var ikke akkurat den delen jeg ble sjokkert over :)

 

Anonymous poster hash: f1cd0...792

Skrevet

Gi eventuelt beskjed til NAV. De kan bestride sykemeldinger.

 

Anonymous poster hash: 11cc7...f82

Enig i denne. Da har du i alle fall gjort ditt.

 

Anonymous poster hash: dc266...a16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...