Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #1 Skrevet 17. november 2014 Er det noen som har hatt det slik jeg har nå? Gått i flere dager og følt meg trøtt i øynene, uten å være det. Renner noen tårer av og til, og noe kjennes ubehagelig. Føler at jeg har "leamus" i øyelokket. Men føles som om øyelokket henger fast i øyet til tider. Klør noe, og det er godt å skylle de i vann. I dag var jeg også rød på det hvite, men det kommer og går. Har hatt unger med øyekatarr, men da var det mye verk, og det har ikke jeg. Er ikke allergisk, har i allefall ikke vært det, og er 40 år. Har ikke begynt på ny sminke e.l. Har ikke briller eller linser. Synet er greit, men kjenner at det kan være noe "tåkete" innimellom, og da må jeg gni og blunke for at det skal gå bort. Tenker vel at jeg må ringe legen for å få kloranfenikol i morra... Noen som har peiling? Anonymous poster hash: 9eca6...a84
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #2 Skrevet 17. november 2014 ? Anonymous poster hash: 9eca6...a84
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #3 Skrevet 17. november 2014 Når det ikke er puss, så er det i alle fall ikke en bakteriell øyekatarr og da er det bare tull å få kloramfenikol. Det kan være en virusinfeksjon og da må du bare vente til det går over av seg selv. Det kan også være andre ting som kan være helt ufarlig eller mer alvorlig. Jeg ville tatt kontakt med en optiker og fått det sjekket. De kan henvise til øyelege hvis det er behov for det, evt anbefale deg å ta kontakt med lege/legevakt. Noen leger er flinke til å undersøke øyne, men de fleste gjør som du foreslår, gir kloramfenikol og håper på det beste (og uten puss er det ekstremt sjelden det vil være nødvendig). Anonymous poster hash: 220d9...cf9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå