Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #1 Skrevet 17. november 2014 Hei! Har noen av dere erfaring med sendinger fra Lekmer i Sverige? Det ser ut til at jeg ved mottakelse av sendingen må betale 25% merverdiavgift til den norske stat. Stemmer det? Anonymous poster hash: aa00c...ead
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #2 Skrevet 17. november 2014 hvorfor ikke bestille fra den norske siden? har ikke erfaring fra sverige sin side, bestiller bare fra den norske. Mva skal vel være innlagt i prisen. Anonymous poster hash: fa58a...0e6
C&M&H Skrevet 17. november 2014 #3 Skrevet 17. november 2014 Hvis du handler for over 200 kr må du betale toll og moms ja.
Emmebi Skrevet 17. november 2014 #4 Skrevet 17. november 2014 hvorfor ikke bestille fra den norske siden? har ikke erfaring fra sverige sin side, bestiller bare fra den norske. Mva skal vel være innlagt i prisen. Anonymous poster hash: fa58a...0e6 Jeg kontaktet lekmer.no og fikk beskjed om at varene sendes fra Sverige.
ms.Pond Skrevet 17. november 2014 #5 Skrevet 17. november 2014 Det var interessant, for jeg har en pakke underveis fra Lekmer selv. Det står ingenting om at det kommer toll i tillegg til prisen, men samtidig, når man leter litt rundt på siden, så står det oppgitt at lageret ligger i Sverige og at varene sendes derfra. Det synes jeg var tynt, i og med at det er en norsk side, og de reklamerer med fri frakt ol. Da kunne de i det minste opplyst om at det man bestiller kommer under tollreglementet. Men ja, det rette er vel at det kommer toll på varene i tillegg til prisen. Søren.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #6 Skrevet 17. november 2014 bestiller du fra lekmer.no så er du på en norsk side, og trenger ikke å tenke på toll eller moms, men fra lekmer.se så er du på den svenske siden.... blir vel lettere å handle fra den norske? eller er det kanskje billigere på den svenske? Anonymous poster hash: fa58a...0e6
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #7 Skrevet 17. november 2014 jeg handler mye fra lekmer.no og det har aldri kommet noe ekstra på regningen når jeg får varen. Det er prisen på produktet slik det står på nettsiden, pluss frakt. Ikke noe mer. Anonymous poster hash: fa58a...0e6
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #8 Skrevet 17. november 2014 Handlet mye fra lekmer.no, aldri måttet betale toll på det. Prisene på nettsiden er inkl norsk mva så man har allerede betalt mva derfor må de ikke innfortolles. Men lageret er i Sverige ja, men det påvirker ikke pga mva allerede er betalt. Anonymous poster hash: 3aa37...075
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #9 Skrevet 17. november 2014 Har bestilt derifra flere ganger. De har lageret i Sverige ja, men har aldri betalt mer enn det som står oppført på siden. Anonymous poster hash: da035...2ae
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #10 Skrevet 17. november 2014 Handlet mye fra lekmer.no, aldri måttet betale toll på det. Prisene på nettsiden er inkl norsk mva så man har allerede betalt mva derfor må de ikke innfortolles. Men lageret er i Sverige ja, men det påvirker ikke pga mva allerede er betalt. Anonymous poster hash: 3aa37...075 Det stemmer, jeg har også handlet mye fra lekmer. Og andre norske nettsider med lager i utlandet. Anonymous poster hash: dc031...34b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå