Gå til innhold

Noen kloke hoder her? 7. kl matte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe? Jeg klarer rett og slett ikke hjelpe min sønn med dette mattestykket... Flaut.

På en burgerrestaurant selges menyer. De settes sammen av tre ulike typer hamburgere, fire ulike drikker og tre ulike typer pommes frites.

Hvor mange ulike menyer er det på restauranten?

Står helt fast, jeg... Klarer du det, så fortell meg gjerne hvordan du kom fram til svaret:)

Anonymous poster hash: ab5be...4ff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

10? 

Anonymous poster hash: 30c28...7e4
Skrevet

Du ganger de ulike mulighetene med hverandre mener jeg å huske. Finnes sinnsykt mange mulige kombinasjoner:) 3x4x3

Skrevet

Tre?

En meny for burgere, en for pomfri og en til drinkene.

En meny er da samlet begrep på hva restauranten serverer og hele spørsmålet er merkelig formulert.

Anonymous poster hash: 0fbb2...062

Skrevet

Tre?

En meny er da samlet begrep på hva restauranten serverer og hele spørsmålet er merkelig formulert.

Skrevet

Tre?

Det er jo ikke veldig merkelig formulert. .. Det handler om hvor mange kombinasjoner!

Anonymous poster hash: e6b85...c04

Skrevet

Er det Multi som er læreverk? Det går an å søke på læreverk og fasit, da kan du finne svaret der ;) Ikke si dette til barnet ditt ;)

Anonymous poster hash: 30c28...7e4
Skrevet

Tre?

En meny er da samlet begrep på hva restauranten serverer og hele spørsmålet er merkelig formulert. Anonymous poster hash: 0fbb2...062

Men en meny kan også være noe du bestiller som kunde, der du velger en meny ut i fra de ulike valgene du har:)

Skrevet

3*4*3 =36

Anonymous poster hash: b9762...72f
Skrevet

Tre?

En meny er da samlet begrep på hva restauranten serverer og hele spørsmålet er merkelig formulert. Anonymous poster hash: 0fbb2...062

Men en meny kan også være noe du bestiller som kunde, der du velger en meny ut i fra de ulike valgene du har:)

Dette er uansett ikke en gyldig problemstilling, ettersom "meny" er definert i oppgaven - trådstarter skriver jo følgende: "På en burgerrestaurant selges menyer. De settes sammen av (...)".

3*4*3, som er blitt nevnt tidligere, er korrekt.

Skrevet

36.

Anonymous poster hash: 58626...319

Skrevet

Takk til alle som har svart konstruktivt:)

Da satser jeg på at 36 er riktig svar.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...