Gå til innhold

Hva ville dere gjort?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og ble nylig singel. Vi har ganske forskjellig smak i navn, han liker det mer vanlige, mens jeg liker litt spesielle navn. Når vi var sammen var det en selvfølge å ta hensyn til hva han ville. Men nå er vi ikke sammen og jeg har falt veldig for ett navn han ikke liker.

 

Jeg tenker at det kanskje ikke har så mye å si siden det navnet jeg har falt for har jeg isåfall tenkt å gi barnet som mellomnavn. Fornavnet er vi enige om.

 

Hva ville dere gjort? Valgt mellomnavnet dere likte eller tatt hensyn til ex sitt ønske å funnet ett annet ?

 

Skal sies at jeg måtte forkaste nesten alle fornavn jeg likte, har landet på ett som er fint, men ikke i nærheten av favoritten. Synes det er litt trist hvis jeg må gå bort fra alle favorittvalg på mellomnavn også...



Anonymous poster hash: 571ec...c7f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil få foreldreansvaret alene dersom dere ike signerer for delt ansvar på sykehuset så i realiteten kan du bestemme hele navnet alene. Det gjorde jeg :D



Anonymous poster hash: d281e...d2c
Skrevet

Barnet har både en mor og en far og dere skal samarbeide i mange, mange år framover.

 

Det er i barnets interesse at dere samarbeider godt og da ville jeg aldri i verden ha presset fram et navn eller mellomnavn dere ikke er enige om.

 

Dere skal i framtiden klare å bli enige om mye vanskeligere ting enn et navn.



Anonymous poster hash: c80f7...a9c
Skrevet

 

Barnet har både en mor og en far og dere skal samarbeide i mange, mange år framover.

 

Det er i barnets interesse at dere samarbeider godt og da ville jeg aldri i verden ha presset fram et navn eller mellomnavn dere ikke er enige om.

 

Dere skal i framtiden klare å bli enige om mye vanskeligere ting enn et navn.

 

Anonymous poster hash: c80f7...a9c

 

Ja er derfor jeg synes det er vanskelig. Vi blir liksom ikke enige om mellomnavn heller, fordi han har helt annen smak enn meg i navn.

 

Barnet jeg har fra tidligere har ett spesielt navn, synes det blir kjipt om dette barnet da blir en Lars eller Kari, blir så enorm forskjell på navnene deres da.

 

Men har jeg ikke strekt meg ok når jeg gikk med på å velge ett fornavn som var langt nede på min liste ? Skulle ønske han kunne gjøre det samme for meg på mellomnavn...

 

Anonymous poster hash: 571ec...c7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...