Hringariki Skrevet 17. november 2014 #1 Skrevet 17. november 2014 Hei jenter! Etter noen kattefrie år (snufs) skal jeg endelig gå til anskaffelse av en ny pus, og i den forbindelse leter jeg etter den optimale kattedoløsningen innendørs... Det beste jeg har erfaring med fra tidligere er do med dobbel bunn, rist, tak (type http://www.ipet.no/product.html/kattedo-magix ) og everclean kattesand, men nå vil jeg høre hva dere er fornøyd med før jeg kjøper noe nytt.... Noen tips??
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #2 Skrevet 17. november 2014 Definitivt denne: http://kattens.mamutweb.com/Shop/Product/Rulledo-liten/1000 Ekstremt praktisk for oss som hater å plukke bæsj. Anonymous poster hash: e92ea...d9d
TMGL Skrevet 17. november 2014 #3 Skrevet 17. november 2014 Vi har peewee-system. Kassen har dobbel bunn og rist (og tak) - men fylles med trepellets istedetfor sand. Ikke noe lukt, bæsj, tiss og "brukt" spon kan skylles ned i toalettet og kattene virker veldig fornøyde med å gå på det. Strøet er også veldig billig - 16kg koster rundt 50 kroner på Jula.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #4 Skrevet 17. november 2014 Jeg sverger til Litter pearls. Anonymous poster hash: 9cbf1...4f8
Hringariki Skrevet 17. november 2014 Forfatter #5 Skrevet 17. november 2014 Så mange flotte tips! Disse må definitivt sjekkes mer ut... takk!! Tar gjerne imot flere
Hringariki Skrevet 17. november 2014 Forfatter #6 Skrevet 17. november 2014 Vi har peewee-system. Kassen har dobbel bunn og rist (og tak) - men fylles med trepellets istedetfor sand. Ikke noe lukt, bæsj, tiss og "brukt" spon kan skylles ned i toalettet og kattene virker veldig fornøyde med å gå på det. Strøet er også veldig billig - 16kg koster rundt 50 kroner på Jula Takk for tips! Hvor ofte må du vaske rista og bunnen? Ser for meg det tetter seg eller blir møkkete rimelig fort? Ellers virka det genialt
TMGL Skrevet 17. november 2014 #7 Skrevet 17. november 2014 Vi har peewee-system. Kassen har dobbel bunn og rist (og tak) - men fylles med trepellets istedetfor sand. Ikke noe lukt, bæsj, tiss og "brukt" spon kan skylles ned i toalettet og kattene virker veldig fornøyde med å gå på det. Strøet er også veldig billig - 16kg koster rundt 50 kroner på Jula Takk for tips! Hvor ofte må du vaske rista og bunnen? Ser for meg det tetter seg eller blir møkkete rimelig fort? Ellers virka det genialt Jeg tømmer kassa når bunndelen er full (strø som er tisset på løser seg opp og faller ned der når kattene graver) - hos oss er det omtrent en gang i uken (vi har to katter som bare er inne). Jeg pleier også å røre rundt med spaden hver gang jeg plukker ut bæsjeklumper. Når bunndelen er full løfter jeg bare opp toppdelen og heller det innholdet i bunndelen enten i do eller i en pose og kaster. Tørket godt ut av bunndelen, legger i en liten neve nytt strø (viktig for å forebygge lukt tilfelle kattene tisser gjennom strøet de første gangene etter tømt kasse) og setter i toppdelen igjen. Tømmer ut alt strø, vasker og legger i nytt en gang i måneden ca. Kassen er ren og pen og lukter ikke - selv ikke når det har gått så lang tid. Så jeg synes ikke det blir mye jobb i alle fall. Når jeg brukte sand måtte jeg vaske ut og tømme all sand ca annenhver uke for at det ikke skulle lukte (brukte Everclean). Forøvrig synes jeg mine katter er veldig renslige - i tillegg er de sjeldent dårlige i magen og bæsjer ganske lite (råforer, så blir naturlig lite avføring på grunn av dette). Men altså: tømmer og vasker bunndelen en gang i uken ca. Tømmer og vasker hele kassen en gang i måneden. Ikke plaget med lukt, ikke plaget med skitt. Støver ikke i det hele tatt - og mannens allergisymptomer er MYE bedre.
Hringariki Skrevet 17. november 2014 Forfatter #8 Skrevet 17. november 2014 Vi har peewee-system. Kassen har dobbel bunn og rist (og tak) - men fylles med trepellets istedetfor sand. Ikke noe lukt, bæsj, tiss og "brukt" spon kan skylles ned i toalettet og kattene virker veldig fornøyde med å gå på det. Strøet er også veldig billig - 16kg koster rundt 50 kroner på Jula Takk for tips! Hvor ofte må du vaske rista og bunnen? Ser for meg det tetter seg eller blir møkkete rimelig fort? Ellers virka det genialt Jeg tømmer kassa når bunndelen er full (strø som er tisset på løser seg opp og faller ned der når kattene graver) - hos oss er det omtrent en gang i uken (vi har to katter som bare er inne). Jeg pleier også å røre rundt med spaden hver gang jeg plukker ut bæsjeklumper. Når bunndelen er full løfter jeg bare opp toppdelen og heller det innholdet i bunndelen enten i do eller i en pose og kaster. Tørket godt ut av bunndelen, legger i en liten neve nytt strø (viktig for å forebygge lukt tilfelle kattene tisser gjennom strøet de første gangene etter tømt kasse) og setter i toppdelen igjen. Tømmer ut alt strø, vasker og legger i nytt en gang i måneden ca. Kassen er ren og pen og lukter ikke - selv ikke når det har gått så lang tid. Så jeg synes ikke det blir mye jobb i alle fall. Når jeg brukte sand måtte jeg vaske ut og tømme all sand ca annenhver uke for at det ikke skulle lukte (brukte Everclean). Forøvrig synes jeg mine katter er veldig renslige - i tillegg er de sjeldent dårlige i magen og bæsjer ganske lite (råforer, så blir naturlig lite avføring på grunn av dette). Men altså: tømmer og vasker bunndelen en gang i uken ca. Tømmer og vasker hele kassen en gang i måneden. Ikke plaget med lukt, ikke plaget med skitt. Støver ikke i det hele tatt - og mannens allergisymptomer er MYE bedre. Det høres jo helt genialt ut Tror jeg er "solgt", takk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå