Gå til innhold

Kjøper dere frossen ribbe? Eller.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feire jul hjemme for første gang..... hva gjør dere? Kjøper dere frossen ribbe, eller fersk? (Er det mulig å kjøpe fersk?) Noe spes jeg bør tenke på?

Anonymous poster hash: 7a167...d1b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan godt kjøpe frossen ribbe, men ikke til julaften. Til julaften kjøper vi fersk, som regel rett fra slakteren, men i fjor glemte vi å forhåndsbestille så han gikk tom. Da kjøpte vi fersk på Meny.

Anonymous poster hash: f9590...556
Skrevet

Hvis du skal kjøpe det fersk, så pass på å kjøp ordentlig feskvarer. Siden jeg har opplevd en del "dårlig" kjøp der, har jeg de siste årene kjørt safe ved å kjøpe fryse varer.

Anonymous poster hash: 0508f...9cc
Skrevet

Kjøper fersk for da får jeg str tilpassa langpanna mi. Men få vi lyst på ribbe middag før jul, kjøper jeg frossen for da trenger vi ikke så stor. 

Anonymous poster hash: 2b913...1d7
Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Krymper den mye forresten? En del annet kjøtt krymper jo en del....

HI

Anonymous poster hash: 7a167...d1b
Skrevet

Vi kjøper alltid frossen, blir himmelsk uansett. Og hvis fersk er bedre så vet vi jo ikke hva vi går glipp av. :P

Og ja, den krymper en god del. I alle fall hvis du steker den sånn som vi gjør, sånn at den nesten smelter på tunga. ;)

Anonymous poster hash: 04667...07a
Skrevet

Kjøper frossen. Det meste av den "ferske" ribba som selger har uansett vært frossen.

Anonymous poster hash: 56eaa...b7b
Skrevet

Kjøpt fersk ved ettpar anledninger, ikke verdt det. Fryst blir minst like god, om ikke bedre, med rett tilberedning og tilbehør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...