Gå til innhold

Passer SIFOs satser med deres forbruk?


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

 

Anonymous poster hash: b22b7...729

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vi bruker mer i mat enn i budsjettet deres, men mindre til det meste annet.



Anonymous poster hash: 8678f...7a6
Skrevet

Vi bruker mer på alt. 



Anonymous poster hash: 50a03...6d3
Skrevet

Vi bruker mindre på nesten alt, ellers hadde vi gått konkurs i løpet av ett par mnd



Anonymous poster hash: b46ae...0ff
Skrevet

De har jo ikke tatt med lån eller noe som helst, likevel ender vi opp på 33 500 til sammen ifølge kalkulator. Aktiviteter til barna, huslån, billån og forsikringer er det ikke sagt noe som helst om. På annen side er det tatt med masse tullutgifter til ting vi aldri kjøper. Og dere som sier at 7000-8000 kr i mat og drikke for 2 barn og 3 voksne er for mye, det er faktisk SIFO sin minstesats.

Skrevet

Det gikk litt fort der.....

Her er link

http://kalkulator.referansebudsjett.no/php/standard.php

 

Syntes selv de regner litt lite på forskjellige ting... Feks forsikring, ser ikke hvor det står noe om?

Vi bruker over 4000 pr mnd i forsikringer....

 

Anonymous poster hash: b22b7...729

Det er jo et budsjett over rent forbruk, ikke over bolig, forsikring, kommunale avgifter og slike ting.

 

Anonymous poster hash: 8678f...7a6

Skrevet

Vi bruker mye mye mer på alle posternmed unntak av kollektivtransport. Men så har vintips til det, og dette skal vel være snittet.

 

Anonymous poster hash: 49cea...249

Skrevet

De har jo ikke tatt med lån eller noe som helst, likevel ender vi opp på 33 500 til sammen ifølge kalkulator. Aktiviteter til barna, huslån, billån og forsikringer er det ikke sagt noe som helst om. På annen side er det tatt med masse tullutgifter til ting vi aldri kjøper. Og dere som sier at 7000-8000 kr i mat og drikke for 2 barn og 3 voksne er for mye, det er faktisk SIFO sin minstesats.

Fritidsaktiviteter heter "Lek og fritid" i budsjettet. 

Bolig, forsikring, gjeld osv kan de selvfølgelig ikke ta med i et budsjett over forbruk. 

 

Anonymous poster hash: 8678f...7a6

Skrevet

Passer omtrent, men bruker jevnt over litt mindre. På personlig pleie bruker vi mye mindre.



Anonymous poster hash: 4c475...e7a
Skrevet

 

Det gikk litt fort der.....

Her er link

http://kalkulator.referansebudsjett.no/php/standard.php

 

Syntes selv de regner litt lite på forskjellige ting... Feks forsikring, ser ikke hvor det står noe om?

Vi bruker over 4000 pr mnd i forsikringer....

 

Anonymous poster hash: b22b7...729

Det er jo et budsjett over rent forbruk, ikke over bolig, forsikring, kommunale avgifter og slike ting.

 

Anonymous poster hash: 8678f...7a6

 

 

 

Hahaha, da hadde vi gått konk for lenge siden. Med boliglån, billån, forsikringer, kommunale avgifter +++ hadde vi endt på utgifter rundt 55 000 i måneden.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Overhodet ikke. Vi har ikke utgifter til kollektiv transport, ikke bruker vi 1500 kr i mnd på personlig pleie heller. Men maten stemmer bra, SFO koster 500 mer enn det som står der...

Skrevet

Nei hadde vi levd etter deres budsjett hadde levd i luksus og gått konkurs rimelig fort. Ergo vi bruker mye mindre enn det som er satt opp.

 

Anonymous poster hash: 7aa10...98b

Skrevet

Har alltid hatt inntrykk av ( i alle fall her inne) at vi bruker mye i mat, men vi ligger akkurat på det SIFO mener. Så enig i det en skriver over her 7 - 8000 kr på mat er ikke mye.

Men vi bruker ikke så mye på klær, leker og fritid og transport. Ikke på bil heller, da vi kjører mest elbil.

 

Ikke har vi 1500 kr i telefonregning i måneden heller.

Skrevet

Her fikk vi forbruk på 18500, og da hadde de ført opp SFO kostnad på 370 kr, og den er jo på 1700 kr. Vi har inntekt med alt på ca 23000, så sier seg selv at vi ikke lever på SIFO budsjett. Da hadde vi gått konkurs raskt.



Anonymous poster hash: 9c0c2...7e0
Skrevet

Har alltid hatt inntrykk av ( i alle fall her inne) at vi bruker mye i mat, men vi ligger akkurat på det SIFO mener. Så enig i det en skriver over her 7 - 8000 kr på mat er ikke mye.

Men vi bruker ikke så mye på klær, leker og fritid og transport. Ikke på bil heller, da vi kjører mest elbil.

 

Ikke har vi 1500 kr i telefonregning i måneden heller.

Det er ikke bare telefonregningene som kommer inn her men også internett, TV-lisens, kanalpakker, nye mobiler, pc-er, nettbrett, filmleie, inboforsikkring ol.

 

Anonymous poster hash: 4c475...e7a

Skrevet

 

Har alltid hatt inntrykk av ( i alle fall her inne) at vi bruker mye i mat, men vi ligger akkurat på det SIFO mener. Så enig i det en skriver over her 7 - 8000 kr på mat er ikke mye.

Men vi bruker ikke så mye på klær, leker og fritid og transport. Ikke på bil heller, da vi kjører mest elbil.

 

Ikke har vi 1500 kr i telefonregning i måneden heller.

Det er ikke bare telefonregningene som kommer inn her men også internett, TV-lisens, kanalpakker, nye mobiler, pc-er, nettbrett, filmleie, inboforsikkring ol.

 

Anonymous poster hash: 4c475...e7a

 

 

Uansett kommer vi ikke opp i 1500 kr i måneden

Skrevet

Vi bruker mye mindre. Her arver ungene klær og utstyr av hverandre og bekjente, vi voksne har sluttet å vokse og trenger sjelden klær. Å bruke 35 000 kr i mnd hadde for oss vært helt villt. Vi hadde gått konken rimelig kjapt tror jeg. 



Anonymous poster hash: c7f29...57b
Skrevet

hehe, nei, det har jeg ikke råd til!

Skrevet

Noen bokser stemmer bra, andre ikke. Den totale summen vår på "individspesifikke utgifter" er vel 10.000 mindre enn sifo-tallene...

 

Anonymous poster hash: e79a0...898

Skrevet

Nei, vi har absolutt ikke råd til å ligge på det nivået. Arver heldigvis mye klær til ungene, kjøper sjeldent noe til meg selv, egenpleie og bil er det også dårlig med.

 

Men SFO/barnehageutgiften er høyere enn det SIFO tror...

 

Anonymous poster hash: 86756...80d

Skrevet

Jeg bruker mindre på alt unntatt kanskje bil, på en vanlig måte. Ifølge sifo bruker jeg opp hele lønnen uten å betale for bolig og forsikringer.

Skrevet

Herregud, synes jeg ser at individspesifikke utgifter skulle vært på 12-13 000, vi bruker maks 4000 på mat (er to voksne, en baby og en i bhg) og alt av husholdningsartikler og gaver til barnebursdager, synes SIFO sitt budsjett var vel råflott. Kanskje jeg skal løpe på NAV og si at vi ikke har råd til minstesatsene, og at de må sponse oss? :P Neida..

 

Og 1800 i mnd på klær er helt hinsides, det hadde vi aldri hatt råd til.



Anonymous poster hash: 63841...86f
Skrevet

Vi ligger litt over på mat, mye over på bil og langt under på alt annet.

Skrevet

Vi ligger nok mye over på klær, møbler og mat. Reise kollektivt er det transport? Eller er det snakk om ferier? Vi bruker ingenting på kollektiv transport og mye mer på ferier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...