Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #1 Skrevet 17. november 2014 Blir så lei sånne kjønnsgreier som innprentes barna helt fra de er små!!! Gutten min er førskolegutt i år. Han er dessverre eneste gutt og går sammen med 4 jenter i samme alder. Nå har alle de fire jentene feiret bursdagen sin og han ble ikke invitert i et eneste selskap for det var "jenteselskap". Jeg har forsøkt ikke gi dette noe oppmerksomhet, men han er jo så stor at han får med seg dette selv og synes det er sårt siden han elsker bursdager. Han fyller selv i desember og jeg vet jammen ikke hvordan jeg skal feire dagen enda. Blir så lei ubetenksomme foreldre!!! Anonymous poster hash: 422fe...3e8
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #2 Skrevet 17. november 2014 VELDIG ubetenksomt. Her har vi motsatt situasjon, gutten min er en av fire gutter, også er det en jente. Det kunne ikke falle meg inn et sekund engang å ikke invitere henne! Det kan jo ikke være det at de ikke har oversikt heller, når de er så få. Skjønner ikke hva sånne foreldre tenker med... Anonymous poster hash: ba300...e27
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #3 Skrevet 17. november 2014 Dette ville jeg tatt opp! De andre foreldrene må jo være helt tett. Man utestenger da ikke et barn fordi han er et annet kjønn?? Anonymous poster hash: 28a0f...90a
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #4 Skrevet 17. november 2014 Men hvorfor i all verden tar du ikke dette opp med de andre førskoleforeldrene da? Eller tar det opp på foreldremøte? Ja, jeg er enig med deg i at dette er ubetenksomt. Men du kan ikke automatisk frovente at alle andre tenker nøyaktig som deg. kankje de andre jente-foeeldrene tenker at han feirer gutte bursdager og inviterer alle gutta på sin avdeling isteden for å invitere bare jentene på sitt alderskull? Ville gutten din vært happy med å bli invitert i typiske jente-bursdager? Hva gjorde dere f.eks i fjor - inviterte dere d bare de andre 4 jentene? Hvis du synes noe er dumt eller sårt, så må du ta det opp med de andre foreldrene - ikke gå sunt og surmule for at andre ikke oppfører seg slik du forventer at de skal gjøre! Anonymous poster hash: 125e6...0ef
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #5 Skrevet 17. november 2014 Men hvorfor i all verden tar du ikke dette opp med de andre førskoleforeldrene da? Eller tar det opp på foreldremøte? Ja, jeg er enig med deg i at dette er ubetenksomt. Men du kan ikke automatisk frovente at alle andre tenker nøyaktig som deg. kankje de andre jente-foeeldrene tenker at han feirer gutte bursdager og inviterer alle gutta på sin avdeling isteden for å invitere bare jentene på sitt alderskull? Ville gutten din vært happy med å bli invitert i typiske jente-bursdager? Hva gjorde dere f.eks i fjor - inviterte dere d bare de andre 4 jentene? Hvis du synes noe er dumt eller sårt, så må du ta det opp med de andre foreldrene - ikke gå sunt og surmule for at andre ikke oppfører seg slik du forventer at de skal gjøre! Anonymous poster hash: 125e6...0ef Ta deg en bolle da frøken perfekt!!! Han gikk ikke i denne barnehagen i fjor. Og jeg kunne virkelig ikke forutse hvordan dette skulle gå! Det er ikke lett å skjønne når du bare har fire bursdager før du innser at alt var over. Alle trenger slett ikke tenke som meg, men det er lov å tenke litt lenger enn sin egen nesetipp. Anonymous poster hash: 422fe...3e8
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #6 Skrevet 17. november 2014 Kan han ikke invitere kompisene sine? Ungene i gata/naboer eller rett og slett guttene han leker med i barnehagen, selv om de er et år yngre? Går det andre førskolebarn i barnehagen på andre avdelinger? Anonymous poster hash: 7cf77...70b
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #7 Skrevet 17. november 2014 Kan han ikke invitere kompisene sine? Ungene i gata/naboer eller rett og slett guttene han leker med i barnehagen, selv om de er et år yngre? Går det andre førskolebarn i barnehagen på andre avdelinger? Anonymous poster hash: 7cf77...70b Ja det vurderer jeg. Han har jo kompiser her i gata og noen yngre barn han også leker med i bhg. Det er ingen flere avdelinger i barnehagen, så det er ikke flere førskolebarn. Det blir sikkert en super feiring det altså, gutten synes nok det er topp. Men litt sårt å aldri bli invitert til andre allikevel. Og litt dumt at jeg skal måtte tenke på vegne av andre foreldre og minne dem på dette, de vet det jo veldig godt. Det er jo heller ikke bare å fortelle andre hvordan de bør feire sine barn. Anonymous poster hash: 422fe...3e8
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #8 Skrevet 17. november 2014 Men hvorfor i all verden tar du ikke dette opp med de andre førskoleforeldrene da? Eller tar det opp på foreldremøte? Ja, jeg er enig med deg i at dette er ubetenksomt. Men du kan ikke automatisk frovente at alle andre tenker nøyaktig som deg. kankje de andre jente-foeeldrene tenker at han feirer gutte bursdager og inviterer alle gutta på sin avdeling isteden for å invitere bare jentene på sitt alderskull? Ville gutten din vært happy med å bli invitert i typiske jente-bursdager? Hva gjorde dere f.eks i fjor - inviterte dere d bare de andre 4 jentene? Hvis du synes noe er dumt eller sårt, så må du ta det opp med de andre foreldrene - ikke gå sunt og surmule for at andre ikke oppfører seg slik du forventer at de skal gjøre! Anonymous poster hash: 125e6...0ef Ta deg en bolle da frøken perfekt!!! Han gikk ikke i denne barnehagen i fjor. Og jeg kunne virkelig ikke forutse hvordan dette skulle gå! Det er ikke lett å skjønne når du bare har fire bursdager før du innser at alt var over. Alle trenger slett ikke tenke som meg, men det er lov å tenke litt lenger enn sin egen nesetipp. Anonymous poster hash: 422fe...3e8 Dere har ikke tenkt på at dette kunne være noe problem. Det har helt sikkert ikke de andre foreldrene heller gjort. Bare inviter jentene i bursdag. Selv om ikke gutten din var hos dem er det ikke noe rart i det. Anonymous poster hash: d602c...e3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå