Gå til innhold

Er det noen her som har kuttet ut gaver til de voksne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan syns dere det er ? Trist eller bare deilig å slippe det maset med gaver?

Anonymous poster hash: e31bd...77a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare bursdagsgaver. Vi gir fortsatt julegaver, men siden vi er 5 søsken gir vi ikke 1 til hver. Anne kjøper til Rolf fra alle oss søsken. Rolf kjøper til Turid fra alle oss søsken osv.

Litt gaver må vi jo ha! :)

Anonymous poster hash: 0b057...2f9

Skrevet

Vi har ikke gjort det, men jeg kan forestille meg hvor kjedelig det hadde blitt. Med kun 2 barn i storfamilien, så hadde gaveåpningen vært fort unnagjort. ;)

Anonymous poster hash: 2dc84...4a5
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja det har vi kutta ut. Synes ikke det er nødvendig med bytting av penger. Bruk heller litt mer på ungene mine enn å kjøp til meg :)

Skrevet

Ja, det har vi sluttet med. Som Sekretøsa sier, det blir bare bytting av penger. Jeg kjøper selv det jeg trenger.

Skrevet (endret)

vi kjøper berre til foreldra våre og til barna i familien.  Kjøper ikkje til søsken. No synes eg det er deilig med mindre gavestress. Men då eg var singel syntes eg det var dumt, for eg kjøpte mange presangar og fekk ingenting attende. Synes eigentleg søskena mine kunne kjøpt ei lita gåve frå ungane til meg.

Endret av soleia
Skrevet

Ja, det var faktisk jeg som foreslo det for mange år siden, og gjett om det er deilig å slippe det maset. Mange av dem kom til meg i etter tid og takket for at jeg turte å ta opp dette temaet, for det er faktisk en del som føler seg "bundet" for å handle gave bare for å handle. De syns det var et sannelig stress og mas. Dessuten viste ikke dem hva de skulle kjøpe til hverandre, tilslutt ble det bare mange forpliktelses gaver. Mange hjem fylles opp med mye "rask" som blir bare forskyvd i 1 bortgjemt plass. Og de pengene som vi har brukt i de tidligere årene til de voksne, har vi gitt bort til div. vedelighet. 
Man må ikke glemme oppi alt dette at det er faktisk en del som ikke har råd til julegave sirkuset, men som allikevel er presset av folk rundt seg til å "delta" med...  

Anonymous poster hash: e5a6c...de2
Skrevet

Vi gir ikke til våre søsken, kun til barna dems. Besteforeldrene gir vi til, og de til oss. Og så gir vi jo til hverandre som mann og kone, og barna våre gir til oss. Synes det fungerer veldig fint! Alle får jo litt gaver, men vi slipper at vi må kjøpe bare for å kjøpe. Vi voksne kjøper jo stort sett det vi trenger året rundt uansett.

Anonymous poster hash: f2f27...914

Skrevet

Her er jeg enebarn, og hadde jeg kuttet gave til voksne så ville jeg aldri ha fått julegave. Mannen gir meg ikke gaver bortsett fra bursdag og jul, så såpass synes jeg det bør være.

Skrevet

Vi har sluttet med gaver til andre voksne for sikkert 10 år siden. Bare deilig, og barna får nok slik at det ikke er tomt under treet likevel.

Skrevet

Sluttet med gaver til søsken når vi ikke feirer sammen. De årene vi feirer sammen, er det hyggelig med en liten ting. Besteforeldre og mannen får uansett.

Skrevet

Egen partner er selvsagt unntaket. Men til søsken og tanter/onkler osv gir vi ikke gaver.

Skrevet

Jeg synes forresten at dersom en tante eller onkel er uten partner/barn så bør de allikevel fått en liten gave fra nevø/niese. Kjipt å sitte der helt uten gaver liksom. Husker iallefall at jeg satte stor pris på det da jeg var den eneste uten familie.

Skrevet

Jeg synes forresten at dersom en tante eller onkel er uten partner/barn så bør de allikevel fått en liten gave fra nevø/niese. Kjipt å sitte der helt uten gaver liksom. Husker iallefall at jeg satte stor pris på det da jeg var den eneste uten familie.

Her går vi flere i spleiselag og kjøper en ordentlig gave som vi vet at han har nyttig av :) 

Anonymous poster hash: e5a6c...de2

Skrevet

Voksne uten barn får fortsatt, men med diger familie har vi i samråd blitt enige om at vi med barn "slipper".

Skrevet

Ikke i år. Men fra og med neste år så blir det stopp i voksen gaver. Jeg blir personlig kvalm av det gavehysteriet. Det er nesten en konkurranse om hvem som gir de beste gavene og ønskene er drit dyre.

Vi er ikke fattige, men ulltøy til voksne og hele reinskinn får folk kjøpe sjøl. om vi har ønsker til gaver fra andre er vi beskjedne og tenker at folk skal ha råd til det. Men når ikke alle tenker sånn, og det er mange å kjøpe til, velger vi å si stopp neste år.

Anonymous poster hash: f32b5...59a
Skrevet

Vi gir julegaver til søsken, foreldre og besteforeldre. Av og til skulle jeg øsnke vi kuttet det ut, for jeg vet ALDRI hva jeg skal kjøpe. Bursdagsgave får mannens søstre (og deres menn) kun til runde dager. Min bror får bursdagsgave hvert år. Men det er fordi han er enslig uten barn og han gir jo alltid til våre tre unger, mannens søstre har 7 barn til sammen. Foreldrene våre får bursdagsgave hvert år, og det er alltid like vanskelig spesielt til fedrene våre!

Skrevet

Fra og med i år kjøper vi ikke gaver til svoger/svigerinne (4 stk inkl våre søsken), kun barna. Har sjelden små ønsker, og vi kan ikke punge ut 1000-1500. Så da blir det litt feil.. Vi er heldigvis enige om det:)

Skal også droppe til 5 barn av venninnene mine. Blir så mye... Og vi er enige om det alle sammen.

Det tyter over av gaver, og det blir bare å kjøpe for å kjøpe.

Anonymous poster hash: d8d56...f67

Skrevet

Vi har kuttet ut til oss voksne.

Urealistiske ønsker, jeg har ikke rå til å kjøpe gaver i 1000 kr klassen og oppover.

Av hva man leser her inne blandet annet er ikke gaver til under 1000kr verdt å få.

Anonymous poster hash: 58544...9f5

Skrevet

Gir ikke til tanter og onkler på den ene siden... De sluttet å gi til oss, så hvorfor skulle vi gitt til dem?

Anonymous poster hash: 7a028...ac1

Skrevet

Det hadde vært utrolig deilig å slutte med voksengaver, men jeg tør ikke foreslå det i mannens familie :P Blir vel lettere når resten av svigerinnene mine får barn tenker jeg.

Skrevet

I min slekt har vi kuttet ut gaver mellom voksne søsken, på min manns side har vi ikke tørt å foreslå det.

Anonymous poster hash: 24d9a...ddf
Skrevet

Gir ikke til de som har barn. Har avtalt at vi kun kjøper til unga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...