Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #1 Skrevet 17. november 2014 Noen som har født på St.Olavs og kan fortelle om sin opplevelse? Anonymous poster hash: 7b07b...09e
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #2 Skrevet 17. november 2014 Jeg har, riktignok en god stund siden. En ukomplisert og relativt kjapp fødsel i sommerferieavviklingen. Ingenting å utsette på noe. Anonymous poster hash: 92f21...b52
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #3 Skrevet 17. november 2014 Fødte der for 7 år siden, skal føde der igjen nå snart! Fødte også på sommeren, men opplevde kanskje litt mer kaos enn deg over her. Kanskje fordi fødselen tok så lang tid, 5-6 ulike jordmødre gjennom fødselen ... Anonymous poster hash: 7b07b...09e
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #4 Skrevet 17. november 2014 Dyktige og hyggelige jordmødre:) fødte i 2012 og tidligerei år og har bare positivt å si:) Anonymous poster hash: 0d7dd...67b
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #5 Skrevet 17. november 2014 Fødte i juni ifjor. Veldig fornøyd. Følte jeg ble godt tatt vare på. Jordmor ble igjen da fødselen varte over vaktakifte. Fikk også ligge på barsel istedenfor hotellet. Anonymous poster hash: 67669...346
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #7 Skrevet 17. november 2014 Fødte der for 4 år siden, var veldig fornøyd. God oppfølging. Anonymous poster hash: a59b8...06a
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #8 Skrevet 17. november 2014 Helt forferdelig. Jeg har hatt kompliserte fødsler, og da er St.Olavs virkelig ikke riktig plass. Men har du ukompliserte fødsler, så kan du godt føde der. (Du kunne jo da teoretisk født hjemme også) Så frykter du at det kan bli komplikasjoner, så velg heller et mindre sykehus. Der ser de den fødende, og gjør det rette hvis noe skulle skje. På St.Olav venter de, og venter. Piner den fødende unødig, piner babyen unødig, og i det verste fall kan det gå riktig så ille. Det gjorde det hos meg. Mitt barn ble pint til døde pga de ventet og ventet istede for å ta keisersnitt. Jeg vet også om hendelser der de har ventet og ventet og barnet fikk store hjerneskader pga oksygenmangel. De tenker økonomi og penger før pasienten. Et keisersnitt har en prislapp, og det unngår de til the bitter end. Noen ganger går det bra, andre ganger ikke... Hadde jeg født på et mindre sykehus, hadde de tatt keisersnitt. Så styr unna hvis familiehistorikken eller tidligere erfaringer skal tilsi at det kan bli komplikasjoner! Anonymous poster hash: 3e4fb...a13
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #9 Skrevet 17. november 2014 Helt forferdelig. Jeg har hatt kompliserte fødsler, og da er St.Olavs virkelig ikke riktig plass. Men har du ukompliserte fødsler, så kan du godt føde der. (Du kunne jo da teoretisk født hjemme også) Så frykter du at det kan bli komplikasjoner, så velg heller et mindre sykehus. Der ser de den fødende, og gjør det rette hvis noe skulle skje. På St.Olav venter de, og venter. Piner den fødende unødig, piner babyen unødig, og i det verste fall kan det gå riktig så ille. Det gjorde det hos meg. Mitt barn ble pint til døde pga de ventet og ventet istede for å ta keisersnitt. Jeg vet også om hendelser der de har ventet og ventet og barnet fikk store hjerneskader pga oksygenmangel. De tenker økonomi og penger før pasienten. Et keisersnitt har en prislapp, og det unngår de til the bitter end. Noen ganger går det bra, andre ganger ikke... Hadde jeg født på et mindre sykehus, hadde de tatt keisersnitt. Så styr unna hvis familiehistorikken eller tidligere erfaringer skal tilsi at det kan bli komplikasjoner! Anonymous poster hash: 3e4fb...a13 Nei, kutt ut! Veldig trist med din historie, men dette er ikke gjengs! Du skremmer jo vettet av andre som skal føde der... Har to hastekeisersnitt av nyere dato ved St. Olavs. Det ble ikke tatt noen sjangser verken for mor eller barn. Anonymous poster hash: 62bd6...084
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #10 Skrevet 17. november 2014 Jeg har desverre opplevd det samme som hun over her med dårlig erfaring bare at jeg og barnet slapp unna med et nødskrik. De trodde en stund at jeg skulle greie meg da.. Endte i haste ks mm. For meg er ikke det værste at det kan skje menneskelige feil, men mangelen på evnen til å se og ta mennesker på alvor. Jeg ble mobbet i forkant av hendelsen fordi jeg av person ikke er den som gjør meg mest til samt at jeg "så så frisk ut". Fikk aldri en unnskyldning og nå er det for seint... Fødte i 2006... Men det preget meg i dag at jeg ikke føler jeg kan stole på leger eller jordmødre. Anonymous poster hash: 93110...2af
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #11 Skrevet 17. november 2014 Fødte der i 2007,2008 og 2011 skal snart føde der nå i igjen.Har hatt gode opplevelser,har blitt igangsatt alle gangene,raske flotte fødseler.Jm var innpå rommet hele tiden sammens med oss.Lå på barsel første gangen og hotellet de andre to gangen.Synes å liggi på barsel var meste koselig,hotellet blir så stort og litt mye etterlatt til deg selv på en måte.Det jeg tenker på nå ang fødselen er...hvordan skal jeg klare meg uten lystgass...hehe Anonymous poster hash: 4854a...04c
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #12 Skrevet 17. november 2014 Hadde hastekeisersnitt der for noen måneder siden. Gikk veldig bra, de tok godt vare på meg i forkant av operasjonen og etterpå. Har fått mye oppfølging i svangerskapet pga risikosvangerskap og har følt at de ikke har tatt noen sjanser med oss. De vurderte til og med å forløse babyen i uke 34 og 35 pga resultater på ultralyder men fikk i stedet oppfølging på svangerskapspoliklinikken hver dag og stående tilbud om innleggelse på obs posten hvis jeg følte jeg hadde behov for det. Alt i alt, veldig fornøyd. De er de flinkeste i landet på fødsel og svangerskap Lykke til hi! Anonymous poster hash: 06d03...68f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå