Gå til innhold

Jeg kvier meg for å snakke med jordmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

om at jeg kjenner synptomer på depresjon ..... Har hatt et fint svangerskap til nå (uke 24), og siste ukene har det "eksplodert" i kroppen, klarer ikke tenke positivt på noe... Syns det er så vanskelig å snakke om, jeg holder alltid ting for meg selv og det kan bli litt mye ...

Tørr heller ikke nevne for jordmor at jeg fortsatt sliter med tanker fra forrige fødsel.... Huff .... Ble så mange tanker ...

Anonymous poster hash: 20b75...866

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du redd for å snakke med jordmor? Tror det er lurt å lufte problemet før det vokser seg større ....

Lykke til!

Skrevet

Vil råde deg til å fortelle jordmor hvordan du føler det. Du risikerer å få fødselsdepresjon, og det er virkelig ikke noe å trakte etter..

Anonymous poster hash: 1dd25...ac2

Skrevet

Blir det lettere for deg om du skriver et brev og forteller hvordan du har det der?

Anonymous poster hash: 92cfb...e59
Skrevet

HI her.

Jeg hadde depresjon sist, slet i flere år med det... Endelig "fri" fra symptomene, men plutselig slo det til... Livredd for å bli så deprimert som jeg var sist..

Jeg er en person som aldri tørr å si hvordan jeg har det, si hvordan jeg føler og hva jeg ønsker ... Prøver tappert å bli flinkere til det ...

Skrevet

......og ja, har vurdert et brev, men føler at krg burde være "tøff" nok til å ta det opp face to face ...

Skrevet

......og ja, har vurdert et brev, men føler at krg burde være "tøff" nok til å ta det opp face to face ...

Ingen grunn til det. Hvis du først har forklart hvordan du har det i et brev, kan det jo også være at det blir lettere for deg å snakke om det. Da vet jordmor en hel del, og du trenger ikke å forklare en masse.

Skrevet

Mhm, kanskje det er veien for meg å gå.

Kjennrt det bygger seg opp i kroppen, kjenner at jeg kan ikke gå sånn resten av svangerskapet ...

Hi

Skrevet

Kjennrt det bygger seg opp i kroppen, kjenner at jeg kan ikke gå sånn resten av svangerskapet ...

Hi

Skrevet

Hi

Skrevet

Nå er ikke d viktigeste å være 'tøff', men at du får HJELP!!!

Ikke la d balle på seg, ta d ved roten! Du har tydeligvis ting du ikke er ferdig med. Få hjelp til å bli ferdig med d!

Lykke til :)

PS. Det er JOBBEN til jordmor dette ;)

Anonymous poster hash: 0fe8b...17c

Skrevet

Takk for omtenksomme svar!

Det sliter veldig på psyken, humøret, ekteskapet, ja egentlig alt!

Hadde sett frem til å glede meg til dette svangerskapet og ha ei "lykkelig tid", men blir livredd av tanken på å være nedstemt/ deprimert før/etter bebisen....

Hi

Skrevet

Hi

Nei, du kan jo ikke det. Og det er tøft nok i seg selv å be om hjelp når du synes det er så vanskelig, uansett om det skjer muntlig eller skriftlig. Lykke til!

Skrevet

Takk :)

Jeg kjenner det må en forandring til i min måte å tenke på/ forholde meg til mine problemer. I mitt hode er sånn tabu, at jeg er mislykket etc, men nei, nå skal jeg ikke tankene ødelegge for gleden med å få en liten baby

HI

Skrevet

Jordmor har som jobb å høre på hva den gravide tenker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...