Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #26 Skrevet 17. november 2014 Jeg som stemor hadde syntes det var helt greit om min stedatter ville ha bilde av mammaen og pappaen sin sammen, null stress. Det har hun vel også en del av tror jeg, noe som er fint Hjemme hos sin mor så ville hun ha bilde av meg og faren sin på nattbordet sitt og det syntes mammaen var veldig greit, hun spurte meg om jeg hadde ett bilde av meg og mannen som vesla kunne få ha der hjemme å se på når hun savnet oss. Synes det var utrolig hyggelig gjort. Synes man skal tenke på ungene her og evt legge lokk på sin egen sjalusi, som stemor\stefar så vet man at den man er sammen med for alltid er knyttet til eksen sin gjennom ett barn og det må man respektere med alt det medfører. Anonymous poster hash: 29fc7...5d4
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #27 Skrevet 17. november 2014 Er det hjemme hos deg eller dem bildet står? Hvis det er hos deg har vel stemor strengt tatt ingenting med det.. Anonymous poster hash: d419a...512
Roheryn Skrevet 17. november 2014 #28 Skrevet 17. november 2014 Jeg synes det blir litt rart jeg da. Kunne aldri tenkt meg at brudebilder av meg og eksen stod fremme, uansett hvor. Datteren min har bilder av oss foreldre, men ikke parbilder. Kun av oss sammen med henne. Får holde det. Ikke bare av respekt for våre nye partnere, men også fordi jeg ikke synes no om det. Vi er jo tross alt skilt. Anonymous poster hash: 3b6ac...cb4 Mulig jeg er rar, men jeg vil ikke kalle det å ha bildet "stående framme" når det står på barnets soverom. Om jeg har en dildo eller whatever stående på mitt nattbord så kaller ikke jeg det å "ha den fremme" - og i min verden har barn den samme retten til privatliv på sitt soverom som jeg har på mitt. Ergo er det fritt fram å dekorere veggene med plakater eller bilder etter forgodtbefinnende. Jeg tror forøvrig det ville plaget meg vesentlig mer med svære plakater av justin bieber enn noen uskyldige bilder av meg og eksen. Men det er hennes rom. Ut over det tenker jeg i mitt stille sinn at det er jaggu ikke rart mange skilsmissebarn sliter, når mamma og pappa plutselig forsøker å slette disse barnas barndom fra jordens overflate. Det kan virkelig ikke føles bra å oppleve at mamma og/eller pappa ikke ønsker noen som helst påminnelser om tiden da du ble født. Det er noe med å lære seg forskjellen på fortid og nåtid. Det er fullt mulig å akseptere at man faktisk på et tidspunkt var lykkelig sammen med eksen, selv om man for lengst har gått videre og kanskje nå synes han er en stor idiot.
Teline Skrevet 17. november 2014 #29 Skrevet 17. november 2014 Dersom min sønn vil ha bryllupsbilde av sin far og meg stående fremme på sitt rom skal han selvsagt få lov til det. Dersom min stesønn ønsker det samme av sin far og mor på sitt rom skal han selvsagt få ha det. Det kunne ikke ramlet meg inn å reagere på noe sånt. I vårt hjem snakkes det åpent om gamle dager og minner på tvers av biologiske bånd. Jeg kan fint snakke med min stesønn om en spesiell ferietur han husker som spesielt koselig med sine foreldre da de fortsatt var gift. Min sønn kan fint snakke om sin pappa med min nye kjæreste. Stikkordene for oss er romslighet, trygghet og kjærlighet. Barna våre har sin historie de bærer med seg. Det må vi voksne tåle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå