Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #1 Skrevet 16. november 2014 Tips. Har feller. Tatt 10 stk på 2 døgn... Anonymous poster hash: 81188...10a
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #2 Skrevet 16. november 2014 Feller, gift og katt. Anonymous poster hash: 300a0...5f1
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #3 Skrevet 16. november 2014 Jeg har katt. Anonymous poster hash: b8e0f...ce3
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #4 Skrevet 16. november 2014 Det er ikke så lett å få bukt med problemet. Nå er de åpenbart kommet godt inn i ditt hus, så nå må du få de vekk, fortsett med feller hver eneste natt, ha gjerne 10-20 feller oppe samtidig. Etter du har fått alle må dere holde det vedlike. Fellene bør opp tidlig høst, sjekk dem daglig. Ta runden for å se etter hull og mulige inngangsmuligheter, og tett dette. Fra tidlig høst ikke gå fra dører åpne. Hos oss kommer de inn i kjelleren, umulig å tette. Vi har feller der, og etter vi begynte med det har vi ikke hatt noe problem, mannen tar seg av dette og jeg slipper å være redd. Ha et rent, pent og ryddig hus så ser du om det er spor, det er det ikke hos oss, etter at vi har holdt situasjonen under kontroll. Anonymous poster hash: de17b...46f
Pixy Skrevet 16. november 2014 #5 Skrevet 16. november 2014 Kjenner du noen med ilder? Lån et håndkle med ilderlukt på og musa flytter. Prøvd det i to hus selv, pluss at jeg lånte bort ilderlukt til noen venner når jeg selv hadde ildere. Men det holder "bare" for en sesong av gangen. Altså holder en vinter om du legger det ut om høsten. Veldig sterk rovdyrlukt! Som katt og hund ikke har. Nå i dag har vi bare katt, og har mus i kjelleren igjen....
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #6 Skrevet 16. november 2014 Vi har kjøpt hus, og ser nå at ved rørene i gangen, der alt "er samlet", har de fest. Drar inn fulgemat og liker seg med varmen og isolasjon. Har to hull å gå. Rivde tak og det bare fossa med muselort. Har 6 feller oppe. 4 nede og 2 oppe. Rosinen (som vi prøver å lure de med) har blitt tatt engang oppe uten hell i fella.. Mens nede er det mye mus i fella. Jeg vil tette hullene de kommer inn, men samboer mener de kommer i muren, og da er det ikke mulig å tette takk for tips alle! Og fanken! Vi kjenner ingen med ilder. hi Anonymous poster hash: 81188...10a
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #7 Skrevet 16. november 2014 Har skiftet kledning på den ene veggen det var mus i for noen år siden, så der er det skikkelig med lusing nå. Har gått over resten av huset og satt i nye lusinger det det har manglet. Dette gjorde jeg i sommer, så ingen mus skal jeg ha stengt inne. La ut musegift tidligere i høst. Lagt ut rundt om kring, i rør slik at katter og unger ikke kommer til. De er bindt godt fast med ståltråd. Ser at de er gnagd på, så er flere mus enn alle de kattene spiser omdagen. Kattene trenger nok en ny ormkur snart, for de får mange musesteker for tiden. Så mange at de ikke gidder å spise alle også. De fanger, kommer på døra for å få ros før de leker litt og legger musa på trappa. Klar til at jeg kan kaste den. Får de ikke ros, kommer de nemlig inn med den. De kan vente i timesvis ved døra, til den gangen de får sneket seg inn. Så selv gubben som ikke liker katter, har begynt å måtte rose de nå for han syns deter supert at de tar alle musene. Han liker kattene som musefangere nå, og i skrivende stund ligger han og en pus tett sammen på sofaen, han som ikke liker pusekatter. Haha. Har sjekket at ikke ting ligger inntil huset slik st musa får ett sted de kan bygge og bo. Sjekket hagenfor evt spiselige ting og søppel. Med barn i hus, så er det mye en kan finne ute til tider har jeg funnet ut, så jeg må sjekke til tider. Anonymous poster hash: 15ed4...f4f
Line-mamma til to herlige Skrevet 17. november 2014 #9 Skrevet 17. november 2014 Jeg bor i et lite låvehus å hører dem i taket. Får jo ikke gift og feller i taket? Har sånn radar men Hører de litt fordet. Hva kan jeg gjøre da??
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #10 Skrevet 17. november 2014 Søstra mi sliter også med mu i bilen, som biter i stykker dekselet i bilen. Og leste nylig at både katter og hunder hater lukten av eddik (7%), selv når eddiken har størkna, for det er så sterkt. Og at de unngår å gå i samme rom hvor det for eks. har blitt sølt eddik. Så tenkte å tipse søstera mi om å helle litt eddik under panseret og på bakken der bilen står. Kan være verdt et forsøk.Også pepper kan funke. Mus har jo veldig god luktesans. Så why not. Anonymous poster hash: 01793...0ae
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #11 Skrevet 17. november 2014 Jeg fikk overtalt mannen til å anlegge bart. Problem løst Anonymous poster hash: db6b6...23b
Anonym bruker Skrevet 17. november 2014 #12 Skrevet 17. november 2014 Jeg fikk overtalt mannen til å anlegge bart. Problem løst Anonymous poster hash: db6b6...23b 😄😄😄 Anonymous poster hash: 2d466...09e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå