Gå til innhold

Gravid +30kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått opp over 30kg og er nærme termin. Det er MYE vann jeg har gått opp.

Dette er naturligvis veldig tungt å vagge rund med.

Noen med tilsvarende erfaring som kan fortelle litt om hvor raskt de gikk ned i vekt etter fødsel?

Etter 2, 4 og 6 uker? Kom dere automatisk ned i førgravidvekt?

Anonymous poster hash: 8dc3e...82b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått opp over 30kg og er nærme termin. Det er MYE vann jeg har gått opp.

Noen med tilsvarende erfaring som kan fortelle litt om hvor raskt de gikk ned i vekt etter fødsel?

Ikke for å være frekk, men 30 kilo er vel strengt tatt ikke mest vann? Hvis du ikke har mer enn en unge innabords? Gikk opp 12, og ned ti kg dagen etterpå, og hadde mye vann i kroppen. Men kanskje du var veldig liten i utgangspunktet? 

Anonymous poster hash: 74ec4...a98

Skrevet

Ikke for å være frekk, men 30 kilo er vel strengt tatt ikke mest vann? Hvis du ikke har mer enn en unge innabords? Gikk opp 12, og ned ti kg dagen etterpå, og hadde mye vann i kroppen. Men kanskje du var veldig liten i utgangspunktet?

Anonymous poster hash: 74ec4...a98

Ok - beklager det er nok ikke mest vann - la meg anta at det er 15 kg vann.., altså halvparten - ikke mesteparten...

Akkuratt nå trenger jeg ikke å høre spydigheter - jeg har selv vært gravid tidligere og vært tilbake til førgravidvekt etter 1 uke.

Skrevet

Jeg gikk opp i underkant av 30 kg med første. Vann, sjokolade, chips, brus...

Veide 57 før graviditeten så ganske ekstremt. Uten at jeg bare lå på sofaen og spiste.

Trente faktisk til uke 38.

Vekten gikk ganske greit av faktisk. Nesten 20 kg første to ukene, så gradvis ned til 60. Må vel gjøre noe om jeg skal ned de tre siste, men liker faktisk bedre å ha de små kiloene:)

Anonymous poster hash: 34a15...9a7

Skrevet

Da jeg gikk opp 30 kg i sv.skapet var det mye vann og baby. Men mye fett også. Noen dager etter fødsel satt 15 kg igjen, og de ble sittende.

Anonymous poster hash: 8178e...c93

Skrevet

Jeg gikk opp i underkant av 30 kg med første. Vann, sjokolade, chips, brus...

Veide 57 før graviditeten så ganske ekstremt. Uten at jeg bare lå på sofaen og spiste.

Trente faktisk til uke 38.

Vekten gikk ganske greit av faktisk. Nesten 20 kg første to ukene, så gradvis ned til 60. Må vel gjøre noe om jeg skal ned de tre siste, men liker faktisk bedre å ha de små kiloene:)

Kan legge til at jeg fikk et stor barn;)

Skrevet

Med nummer 2 gikk jeg opp 25 kg og gikk ned 30 kg mens jeg lå inne på barsel! JA så det går ann å ha mye vann i kroppen :)

Skrevet

Med nummer 2 gikk jeg opp 25 kg og gikk ned 30 kg mens jeg lå inne på barsel! JA så det går ann å ha mye vann i kroppen :)

Ja det kunne jeg jo drømt om 😊

Jeg håper at jeg ikke sitter igjen med mer enn 5 kg etter noen uker som jeg må jobbe med selv...

Skrevet

Har gått opp ca 20 kg til nå, og går inn i tredje trimester neste uke. Blir ikke overrasket om jeg går opp rundt 30 kg før fødsel, selv om det selvsagt ikke er noe mål. 

Har spist stort sett sunt, men har gått fra lavkarbokosthold til kosthold med karbohydrater, så mistenker at det er det en del av vektøkninga kommer av. 

La på meg ganske mye sist også, over 20 kg, men det forsvant av seg selv i løpet av de første ukene etter fødsel. Var vel ca 5 kg som satt igjen, men de gikk jeg av meg i løpet av permisjonen. 

Anonymous poster hash: 2d7e8...56d
Skrevet

Har gått opp ca 20 kg til nå, og går inn i tredje trimester neste uke. Blir ikke overrasket om jeg går opp rundt 30 kg før fødsel, selv om det selvsagt ikke er noe mål.

Har spist stort sett sunt, men har gått fra lavkarbokosthold til kosthold med karbohydrater, så mistenker at det er det en del av vektøkninga kommer av.

La på meg ganske mye sist også, over 20 kg, men det forsvant av seg selv i løpet av de første ukene etter fødsel. Var vel ca 5 kg som satt igjen, men de gikk jeg av meg i løpet av permisjonen.

Jeg har gjort det samme som deg, så litt av vanne tilskriver jeg karbohydrater, men jeg har også bundet mye vann utenom. Ser ut som Jennifer Lopez da hun var høygravid - kan jo håpe å se ut som henne også etter graviditeten 😉

Hvor raskt tenker du å gå tilbake til lavkarbo etter fødsel?

Skrevet

Jeg har gjort det samme som deg, så litt av vanne tilskriver jeg karbohydrater, men jeg har også bundet mye vann utenom. Ser ut som Jennifer Lopez da hun var høygravid - kan jo håpe å se ut som henne også etter graviditeten

Ikke umiddelbart. Jeg vet ikke effekten av lavkarbo + amming, så jeg tenker jeg lar ting skure og gå som det gjør nå til babyen blir rundt halvåret og jeg begynner med mer fast føde. Jeg har ingen hast med å gå ned i vekt, og erfaringen fra forrige gjør at jeg har et håp om at det vil gå ganske raskt selv uten omlegging av kosthold. Hadde det på samme måte sist, gikk fra lavkarbo til høykarbo, spratt opp rundt 25 kg til fødsel, og så raste det av igjen etterpå. Tenker som så at kroppen sikkert trenger litt rask energi når den skal produsere melk, så det kan være greit å ikke hoppe rett over på lavkarbo. 

Ser du ut som Jennifer Lopez du, heldiggrisen. Jeg ser ut som Michelinmannen. 

Skrevet

Jeg har gjort det samme som deg, så litt av vanne tilskriver jeg karbohydrater, men jeg har også bundet mye vann utenom. Ser ut som Jennifer Lopez da hun var høygravid - kan jo håpe å se ut som henne også etter graviditeten

Ikke umiddelbart. Jeg vet ikke effekten av lavkarbo + amming, så jeg tenker jeg lar ting skure og gå som det gjør nå til babyen blir rundt halvåret og jeg begynner med mer fast føde. Jeg har ingen hast med å gå ned i vekt, og erfaringen fra forrige gjør at jeg har et håp om at det vil gå ganske raskt selv uten omlegging av kosthold. Hadde det på samme måte sist, gikk fra lavkarbo til høykarbo, spratt opp rundt 25 kg til fødsel, og så raste det av igjen etterpå. Tenker som så at kroppen sikkert trenger litt rask energi når den skal produsere melk, så det kan være greit å ikke hoppe rett over på lavkarbo.

Ser du ut som Jennifer Lopez du, heldiggrisen. Jeg ser ut som Michelinmannen.

Ha ha - ja kanskje michelinmannen er En bedre sammenligning 😜

Begynner i hvertfall å være god og rund, og ser det spesielt i ansiktet.....

Jeg gleder meg i hvertfall veldig til å raskt merke en bedring i formkurven for nå er det sannelig tungt. Så å få av en 20-30kg sekk blir jo fantastisk.

Skrevet

Jeg gikk opp 30 kg begge gangene. Brukte ca et år på å nå utgangspunktet.. mistet vel ca halvparten på sykehuset, men resten tok tid!

Anonymous poster hash: 5a301...506

Skrevet

Jeg gikk opp 30 kg begge gangene. Brukte ca et år på å nå utgangspunktet.. mistet vel ca halvparten på sykehuset, men resten tok tid!

Anonymous poster hash: 5a301...506

Var det mye vann du da hadde?

Skrevet

Jeg gikk opp noe enormt, men stort sett alt var vann. Rundt uke 35 hadde jeg bare gått opp ca 6-7 kg (var veldig overvektig i utgangspunktet, og jobbet hardt for å unngå ekstra overvekt). Fikk svangerskapsforgiftning og este ut raskt. Var vondt overalt, så ut som en sprengt pølse.

Ba innstendig om vanndrivende på sykehuset i flere dager etter fødselen (keisersnitt), men ble ikke hørt. Fem dager etter fødselen hørte de endelig på meg, da jeg gråt på mine knær.

Det første døgnet var det som en foss åpnet seg mellom beina mine. Gikk ned 7,5 kg over natta. På fem dager med vanndrivende gikk jeg ned 20,4 kg (og hadde grusomt vondt i hodet, tross de store mengdene vann jeg pøste på med). Kom hjem fra sykehuset 10 dager etter fødsel, helt utslitt (og bare 2 kg over startvekten i svangerskapet).

Skulle ønske legene hadde hørt på meg tidligere, for jeg fikk en veldig vond start på det å være mamma. Orket lite de 10 dagene jeg var på sykehuset, først på grunn av store smerter (føltes ut som huden skulle sprekke) og så på grunn av ekstrem hodepine (og et ti-talls doturer) da jeg endelig fikk medisin.

Anonymous poster hash: a1547...b3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...