Gå til innhold

Hva spiser dere i julen? har dere noen tradisjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har vi grøtfest på lillejulaften, ribbe og alt som hører med på julaften, stor julelunsj på 1.dag og pinnekjøtt på 2.dag. Trenger litt inspo til resten av romjulen :)

Anonymous poster hash: 64cc9...39a

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Lille julaften kommer "alle" på risengrynsgrøt til oss. Vi holder åpent hus fra 12 og både familie, naboer og venner har tradisjoner om å stikke innom.

Julaften spiser vi pinnekjøtt. Både svigerforeldre og mine foreldre er her, annet hvert år er mine søsken med barn her også. Masse latter og moro.

1 juledag er det brunch med masse godt.

2 juledag er det ribbe hos søsteren min hvor hele familien er samlet.

Skrevet

Ribbe hos mine foreldre, pinnekjøtt hos hans foreldre

Anonymous poster hash: b0e09...9a4

Skrevet

Har forskjellige tradisjoner med mine foreldre og med svigers.

Mine foreldre: pinnekjøtt julaften, ribbe 1. Dag og kalkun 2. Dag

Svigers: pinnekjøtt jukaften, persetorsk 1. Dag og koldtbord 2. Dag.

Ellers i jula har vi vanlige middager, men kan gjerne være julepølse og medisterkaker en dag. Passer på å ha fisk noen dager.

Anonymous poster hash: ccf52...758

Skrevet

Tidligere hadde vi både ribbe og pinnekjøtt til julaften når svigers var kun her fra lillejulaften 1.juledag, men de siste årene har de vært her fra 20/21. til 28.des, så jeg syns det var en sannelig stress og mas, og har derfor endret den tradisjonen til kun pinnekjøtt på julaften. For da kan det kokes og godtgjørelse seg selv, mens hele familien nytes jula inn. 1.juledag starte vi med felles frokost med hjembakt rundstykker, hjemlaget kjøttrull og røkelaks og andre julepålegg. Har så sent middag kl.18, da er det ribbe som står for tur. 2.juledag har vi lammestek. 3.juledag har vi restemiddag. Og de dagene frem til nyttårsaften har vi som regel lett middag som består av fisk, wok o.l. Siden både ungene og vi elsker pinnekjøtt, har vi det også på nyttårsaften :)

Anonymous poster hash: 7aceb...5d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...