Gå til innhold

Er de barna som er sent/senere utviklet mindre smarte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi gikk når hun var 10 mnd.

Er i barselgjeng med ei hvor gutten på 13 mnd ikke står alene enda. (Går med gåvogn)

Han er litt treg på andre ting også.

Ikke for å være frekk, men er de da mindre smarte om dere skjønner?

Anonymous poster hash: 71246...78d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, der er ingen forskning som kan underbygge det - snarere tvert i mot. "Treige" barn er ikke mindre smarte.

Selv har jeg to barn som begge gikk ved 9mnd, så jeg svarer ikke ut fra "forsvar"...bare for å presisere det.

Anonymous poster hash: e6349...d7b
Skrevet

Hørt om Stepen Hawking? Helen Keller, kanskje?

Motorikk trenger ikke å ha noe å si for intelligensen. Vet om mang en fotballspiller som er på minussiden ;)

Anonymous poster hash: a5936...e5d

Skrevet

Nei, det trenger det ikke bety. Et barn med IQ på 70 vil nok ofte være sent ute med det meste, mens et barn med IQ å 140 kan være både tidlig og sent ute, spesielt med det motoriske.

Anonymous poster hash: 4557a...948

Skrevet

Jeg kjenner en dom ikke gikk før han var 18 mnd (i følge hans mor). Han er utdannet lege og siv.ing., og den mest intelligente jeg har møtt. Kjenner også ei som gikk da hun var syv mnd. Hun klarer har vel ikke akkurat funnet opp kruttet, men kikket under lokket da det smalt, for å si det slik...

Anonymous poster hash: e7859...f80

Skrevet

Jenta mi gikk når hun var 10 mnd.

Er i barselgjeng med ei hvor gutten på 13 mnd ikke står alene enda. (Går med gåvogn)

Han er litt treg på andre ting også.

Ikke for å være frekk, men er de da mindre smarte om dere skjønner?

Anonymous poster hash: 71246...78d

Beklager å måtte skuffe deg, men nei, ditt barn er ikke spesielt intelligent ift denne gutten..

Anonymous poster hash: e29c9...8c3

Skrevet

Nei det har ikke noe å si. Men ofte er det slik at de som er motorisk litt seint ute, gjerne er tidligere med andre ting som f eks språket.

Og omvendt.

Barn utvikler seg utrolig forskjellig de føeste årene, men dette jevner seg veldig ut.

Skrevet

Tuller du eller?

Uansett, min bror var treg med alt, både motorisk, språklig og faglig de første par årene på skolen. Som voksen har han iq langt over gjennomsnittet.

Anonymous poster hash: ef96a...ecd
Skrevet

Ingen sammenheng!

Anonymous poster hash: 57569...a18
Skrevet

Fælt å si det, men er du mindre smart, HI??

Motorisk har da lite med intelligens å gjøre!

Hjelpes. ..

Anonymous poster hash: 21781...247

Skrevet

Min gikk når han var 17 mnd, krabbet når han var 13 mnd.

Han er langt foran på skolen.. Regnet ut bøker for sitt trinn allerede i fjor. Scorer best på samtlige tester.

Er en ener på idrettsbanen.

Her er d faktisk motsatt i vennegjengen når jeg tenker meg om.

De som gikk tidlig osv henger litt etter...

Så det er nok ikke noe hold i dine påstander.

Skrevet

Tviler sterkt på at det er noe sammenhengende der, min kjære var kjap i utvikling da han var mindre, kunne gå da han var allerede bare 9 mnd og den dag i dag har han bare fagbrev, mens jeg gikk ikke før jeg var nærmere 2 år, er siv.ing. Vi har våre sterke og svake sider. Han er smart på sine måte og jeg med mine, derfor passer vi så perfekt i lag ;)

Anonymous poster hash: cbd78...ffc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...