Gå til innhold

Ville dere gjort som meg? Nysgjerrig....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt...

Barnefar forsvant ganske plutselig da barnet kun var få mnd gammelt. Han sa aldri hvorfor, og det ble umulig å komme i kontakt med han, så hørte rett og slett ikke mer. Fant senere ut at han hadde flyttet til Danmark. Da barnet ble ca 1,5 år sluttet han å betale barnebidrag. Bidraget går gjennom innkreving, så jeg får forskuddet på rett over 1000 kr, men skulle hatt ca 3000 om han hadde betalt. 

Nå er barnet 7 år, jeg VET at barnefar nå bor i Norge igjen (gjort det siste året), men hører selvsagt fortsatt ikke noe, og han betaler heller ikke. For å være ærlig så tenker jeg at jeg ikke gidder tvinge han til å betale eller være delaktig når han tydelig ikke vil, så jeg har ikke gjort noe med det. 

Ville dere gjort som meg? Eller ville dere krevd han for penger? Gjelda hans vokser jo hos nav innkreving... vet ikke hvor mye han skylder oss nå, men blir vel fort 40 000 tenker jeg....

Anonymous poster hash: cfe5d...54f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gjort som deg. Uten tvil. Da kan han ikke komme senere og slenge i ansiktet ditt at han har rett til samvær med ungen da han har hjulpet til økonomisk.

Du og ungen greier dere bedre uten enn slik egoist i livet deres. Men hadde heller ikke lagt fingrene i mellom senere når barnet begynte å spørre etter faren og hvorfor han ikke er i livet deres.

Anonymous poster hash: edd30...526
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Om han skylder nav 1000kr i mnd i ca 6 år er han nå skyldig 72000, det inkluderer ikke det han skylder deg.

Jeg ville nok sett an situasjonen. Hadde jeg hatt god nok råd tror jeg ikke jeg hadde orket å ta den kampen nå. Hadde jeg derimot ikke kunne tilby barnet mitt 100% stabilitet økonomisk ville jeg krevd de pengene barnet har rett på.

Skrevet

Dersom du mangler 2000 pr/mnd så må jo beløpetchan skylder nærme seg 170.000kr? Og så kommer alt han skal betale i fremtiden...

Vil tro at hvorvidt han har betalt eller ikke har mindre å si om han plutselig krever samvær - da er det mer avgjørende at han ikke har hatt kontakt over hodet på 7 år...

Med mindre du har veldig god råd så, beløpet han skylder er en dråpe i havets hadde jeg krevd pengene - det kommer i det minste godt med som egenkapital for bolig når junior blir større...

Anonymous poster hash: 632b3...b85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...