Gå til innhold

Jeg har funnet en gammel barnevogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

På loftet på småbruket vi har overtatt sto det en gammel barnevogn, som er rundt 75 år gammel. Den var jo preget av tidens tann, særlig i kalesjen.

Vi ønsker å beholde denne som en antikvitet/pyntegjenstand nede i en av stuene siden svigerfar og brødrene hans har brukt den, og den hører til gården.

Men hvordan få satt den i stand ? Noen som har tips til hvem/hvor man får restaurert slike ting? Går det evt an å gjøre det selv ? Er relativt kyndig med symaskin.

Tips?

Fant ogås en gammel skuvseng fra samme tid, den tenkte vi å ha oppe i loftstuen som kosekrok når ungene leser eller spiller :-)

Utrolig spennende med "skattejakt"

Anonymous poster hash: fc6d4...610
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen tips dessverre, men det hørtes koselig ut. Spesielt den kosekroken :-)

Skrevet

Husk å sette inn med makkmiddel om det er tegn til sånt :-)

Skrevet

Får ta den i øyesyn ute i dagslys. Tenkte å fryse den ned for å kverke utøy også.

Anonymous poster hash: fc6d4...610

Skrevet

Her i distriktet er det en antikkbutikk som også restaurerer gamle møbler. Du har ikke noe slikt i nærheten?

Skrevet

På Jernia får du noe som kalles Ship shape. Den brukes egentlig på båtkalesjer til å fjerne jordslag, men jeg har brukt den på barnevogna vår da den fikk jordslag og den så helt ny ut etterpå

Anonymous poster hash: 73400...b75
Skrevet

Jeg har restaurert en gammel barnevogn som min mor hadde da hun var liten (fra 1950). Jeg fant ingen i min by (storby) som tok på seg slike jobber, men hadde en bekjent i Fredrikstad som visste om en gammel mann som gjorde slikt. Reperasjon av kalesjen gjorde han ikke selv og måtte derfor levere den videre til noen som drev med båtkalesjer mener jeg for å få ordnet den. Restaureringen tok lang tid, men så flott vognen ble!! Kan anbefale å fikse den opp .-)

Anonymous poster hash: 7d00e...e36
Skrevet

Jeg ville ikke begynt selv uten å sjekke opp litt først. Mange antikviteter er ødelagte fordi de er pusset opp av folk som ikke har peiling. De kan bli fine, men kunne i noen tilfeller like gjerne vært kjøpt på IKEA.

Anonymous poster hash: ef07d...ac9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...